روستاگردی در ایران تجربه منحصربه فردی است همراه باشید و درباره روستاهای فوق‌العاده دیواندره کردستان بدانید.

روستاهای فوق‌العاده دیواندره کردستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاهای دیدنی دیواندره به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری کردستان شناخته می شوند که در تمام طول سال، هزاران گردشگر و عاشق طبیعت را به سمت خود جذب می کنند.

گردش و تفریح در میان جاذبه های طبیعی و گردشگری به عنوان بهترین نوع گردش ها شناخته می شوند؛ چرا که می توانند ما را از زندگی های سخت و دشوار شهری دور کرده و حتی برای ساعاتی هم که شده توانیم خود را به دامان طبیعت بسپاریم و از گردش در میان طبیعت لذت ببریم.

دیواندره (Divandarreh) یکی از شهرستانهای استان کردستان در غرب ایران است که در شمال این استان قرار گرفته‌ است.

مرکز این شهرستان شهر دیواندره است. این شهرستان به علت وجود دشتهای بسیار وسیع اوباتو و سارال از مراکز اصلی تولید گندم و دامداری استان کردستان است.

این شهرستان از نظر آب و هوایی یکی از مناطق سردسیر و برفگیر کشور محسوب می‌شود.

وجود آثار باستانی غار کرفتو نشانگر وجود تمدن و حیات تا دو هزار سال قبل از میلاد در این منطقه می‌باشد. در ادامه با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا می شویم.

دیواندره از نظر موقعیت جغرافیایی و آب وهوایی شهری با آب و هوای کوهستانی می‌باشد که دارای زمستانهایی سرد و تابستانی ملایم و معتدل و در فصل بهار بارانی می‌باشد.

به علت وجود دشت های بسیار وسیع اوباتو و سارال در این شهرستان، دیواندره را مرکز اصلی تولید گندم و دامداری استان کردستان تبدیل کرده است و این فعالیتها در زندگی مردم این منطقه نقش اساسی دارد.

این شهرستان از نظر آب و هوایی یکی از مناطق سردسیر و برفگیر کشور محسوب می‌شود. مردم این شهرستان به زبان کردی با لهجه اردلانی تکلم می‌کنند.

روستاهای فوق‌العاده دیواندره کردستان

روستای دَروَن

روستای درون در ۲۵ کیلومتری شهرستان دیواندره قرار گرفته که دارای ۳۰۰ باب منزل و ۱۷۰۰ نفر جمعیت است. از امکانات این روستا می توان به آب لوله کشی، گاز، برق، مدرسه ابتدایی و راهنمایی، خانه بهداشت و مخابرات اشاره کنیم.

شغل اکثر اهالی روستای درون کشاورزی و تا حدودی دامداری می باشد.

از محصولات کشاورزی می توان به گندم، نخود، جو و عدس اشاره کنیم.

روستاهای اطراف روستای درون عبارتند از: دالان، باغچله، آقاجری، برکه و قیاس آباد. با توجه به قرار گرفتن این روستا در کنار رودخانه قزل اوزن، چشم انداز و طبیعت بسیار زیبایی در این روستا وجود دارد که معمولا اهالی این روستا و روستاهای اطراف و حتی جای جای استان کردستان برای تفریح به این روستا مراجعه می کنند.

اهالی روستای درون معمولا اوقات فراغت خود را با بازیهای بومی محلی پر می کنند از جمله چاوشاره کی، گوروابازی، هه لوکان، قاوقاو و زوران.

روستاهای مختلفی در شهرستان دیواندره وجود دارند که هر کدام از این روستاها دارای طبیعتی زیبا با آب و هوایی دلپذیر هستند که به دلیل برخورداری از طبیعت و آب و هوای مطلوب، به عنوان دیدنی های دیواندره شناخته می شوند.

یکی از معروف ترین روستاهای این شهر، روستای دَروَن است که در فاصله ۲۵ کیلومتری از این شهرستان واقع شده و جزء روستاهای مسکونی این منطقه به حساب می آید.

روستای درون به دلیل قرارگیری در کنار رودخانه اوزن، از طبیعتی بسیار زیبا و با طراوت برخوردار بوده و همچنین دارای چشم اندازی مسحور کننده می باشد که می توانید این روستا را به عنوان جاذبه ای گردشگری از میان جاذبه های گردشگری دیواندره انتخاب نموده و به سراغ آن بروید.

آدرس روستای دَروَن: استان کردستان، ۲۵ کیلومتری شهرستان دیواندره

روستاهای فوق‌العاده دیواندره کردستان

دهستان سارال

آشنایی با دیدنی های دیواندره با با یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی آن به نام دهستان سارال آغاز می کنیم.

دهستان سارال که با عنوان دهکده سارال نیز شناخته می شود، دشتی وسیع و سرسبز است که سرتاسر آن پوشیده از گیاهان و درختان سرسبزی است که اگر در فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه به سراغ آن بروید، به مانند بهشتی بی بدیل می ماند.

دهستان سارال که از جاذبه های گردشگری دیواندره به حساب می آید، در واقع از توابع این شهر محسوب شده و دشتی پهناور و وسیع است که اگر از میان تمام جاهای دیدنی دیواندره آن را انتخاب کنید و به آن سری بزنید، به راحتی نمی توانید از آن دل بکنید؛ به خصوص اگر طبیعت گرد باشید.

دشت های وسیع، سرسبز و پر از گل های رنگارنگ در میان دهستان سارال وجود دارند که جریان چشمه های جوشان در میان آن ها نیز بر زیبایی طبیعت دهستان افزوده و بهشتی سرسرسبز و خارق العاده ای را پدید آورده اند.

گردش در میان طبیعت یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که می تواند ما را از زندگی شهری و تمام مشغله هایمان دور سازد و برای شروعی دوباره آماده شویم.

دهستان سارال که از بهترین جاذبه های دیدنی دیواندره محسوب می شود، می تواند گزینه ای مناسب برای گردش و تفریحات آخر هفته به شمار آید و از گردش و تفریح در آن لذت ببریم.

آدرس دهستان سارال: استان کردستان، ۶۵ کیلومتری دیواندره

روستاهای فوق‌العاده دیواندره کردستان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید