رئیس‌جمهور با انتقاد از حقوق‌های بی‌ضابطه‌ای که برای اضافه‌کاری‌ها در دستگاه‌های اداری داده می‌شود گفت اضافه کاری باید به کار اضافی داده شود.

انتقاد رییس جمهور از از شیوه پرداخت اضافه‌کاری در دستگاه‌های اداری

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، صبح امروز، سه‌شنبه، در چهارمین مجمع معاونان اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی طی سخنانی با اشاره به اهمیت مقوله خودکنترلی برای افزایش کارایی نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی گفت: در نظارت‌ها بر دستگاه‌های اجرایی باید به‌نحوی عمل کرد که ضمن برخورداری از دقت و سرعت، در همه حوزه‌ها امکان پاسخگویی در هر لحظه وجود داشته باشد.

وی کارآمدترین نظام کنترلی را توجه انسان به حاضر بودن در محضر خدا دانست و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: نیروی انسانی مشغول در ادارات امانت‌های الهی هستند اینها باید در کاری که صلاحیت انجام آن را دارند گمارده شوند. اگر نگاه ترحمی کنید به این‌که "الآن کاری نداشته باش و اگر نسبت به کارآمدی یک نیروی انسانی به او هشدار بدهم، با من بد می‌شود"، اینها دستگاه را اصلاح نمی‌کند، اصلاح دستگاه در گروی این است که شما ابتدا کارسنجی کنید و مشخص شود که یک بخش به چند نفر نیرو نیاز دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما نسبت به نیروی انسانی در اختیار  مسئولیت داریم و باید پاسخگوی عمر اینها باشیم. اگر معتقدید که یک نیروی انسانی در یک بخش کارآمدی ندارد، آن فرد را در اختیار اداره امور استخدامی قرار دهید، یکی از دلایل ازکارافتادگی یک بخش یا اداره وجود نیروهای ناکارآمد در آن بخش است.

رئیسی با انتقاد از حقوق‌های بی‌ضابطه‌ای که برای اضافه‌کاری‌ها در دستگاه‌های اداری داده می‌شود، گفت: این‌که اضافه‌کاری برای رفع مشکل مالی نیروی انسانی باشد باید اصلاح‌ شود، اضافه‌کاری باید به کار اضافی داده شود. اگر قرار است به پرسنل تشویقی داده شود حرفی نیست ولی این تشویقی باید برای یک کار اضافی باشد نه صرفاً برای کمک مالی به نیروی انسانی.

وی متذکر شد: ایجاد یک نظام اداری کارآمد و شفاف ممکن است عده‌ای را در اداره ناراحت کند اما نتیجه آن این می‌شود که عدالت اداری برقرار شود و نتیجه آن کارآمدی دستگاه‌های اداری است. شما باید بدانید که نظامات کنترلی در جهت تداوم اعتماد به مدیران است، کنترل‌ها موجب می‌شود اعتماد دولت به مدیران دولتی تداوم پیدا کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رفع تبعیض در پرداخت‌ها بسیار مهم است و نظام عادلانه پرداخت از ضروریات کشور است، خاطرنشان کرد:  مسئولیت‌پذیری می‌تواند دستگاه‌ها را در برابر آنچه مسئولیت دارند کارآمد کند و این بسیار اهمیت دارد. ما به همان اندازه که به نظام تشویق معتقدیم بر این باوریم که  در جای خود باید افرادی را که کم‌کاری می‌کنند، مورد تنبیه قرار دهیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه یکی از مسائل مهم کشور افزایش بهره‌وری است که رشد تولید و کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و بالنده‌ شدن کشور در حوزه‌های مهم در گروی آن است، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در جهت برقراری انضباط اداری و مالی بسیار حائز اهمیت است که باید در دستور کار قرار گیرد. کارآمدی موجب افزایش اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

منبع: تسنیم

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید