اتفاقات از ترور شهید سید رضی موسوی آغاز شد و با ترور یکی از فرماندهان حماس و حمله پهپادی به حشدالشعبی و ترور فرمانده النجبا ادامه یافت و به حادثه تروریستی کرمان ختم شد.

افشای پشت پرده طراحی حادثه تروریستی  کرمان / از ترور شهید سید رضی موسوی تا انفجار کرمان

به گزارش سلام نو به نقل از افکار، دو تروریست انتحاری ، یک تاجیکستانی و دیگری با هویت نامعلوم، دستگیری ۱۲ نفر از عوامل در ۶ استان و کشف دو عدد جلیقه انتحاری، چند هزار عدد ساچمه، دو عدد چاشنی انفجاری و دو عدد ریموت کنترل از راه دور، چکیده آماری اطلاعاتی است که تاکنون در رابطه با عوامل جنایت کرمان منتشر شده است. جنایتی که داعش با تعلل یک‌روزه مسئولیت آن را پذیرفته و منجر به شهادت بیش از ۸۰ نفر از هم‌وطنانمان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران شده است.

عملیات دو مرحله‌ای و حرفه‌ای که این سوال را در اذهان ایجاد می‌کند آیا داعش خود عمل کرده یا دولتی پشت آن بوده است؟ دلیل این حمله داعش چه بوده و چه کسانی از آن بهره می‌بردند؟ همچنان‌که از همان ابتدای حادثه، ذهن بسیاری از تحلیلگران به سمت رژیم صهیونیستی متمرکز شد و این رژیم را عامل این جنایت دانستند.

اتفاقاتی که از ترور شهید سید رضی موسوی آغاز شد و با ترور العاروی، یکی از فرماندهان حماس و حمله پهپادی به حشدالشعبی و ترور فرمانده النجبا ادامه یافت و به حادثه تروریستی کرمان ختم شد.

داعش پس از مجاهدت‌های جبهه مقاومت با فرماندهی سردار سلیمانی، امروز به شکل تشکیلات غیرمنسجم و پراکنده‌ای در آمده است که توسط سرویس‌های امنیتی منطقه به کار گرفته می‌شود و در روند اقدامات تروریستی، نقش پیمانکار سرویس‌های امنیتی را بازی می‌کند و در این میان اهداف شوم داعش نیز محقق می‌شود و می‌توانند برای ادامه حیات همچنان نام خود را در رسانه‌ها و تحولات جهانی زنده نگه دارند؛ بنابراین نمی‌توان به حادثه کرمان نگریست و ردپای رژیم اسرائیل و آمریکا را در این ترور شوم ندید. همچنان‌که همواره هر بحران داخلی و اختلافات خارجی که برای ایران به وجود آمده است، از اغتشاشات و فتنه‌های داخلی گرفته تا جنگ و تنش‌های خارجی همواره پای کاخ سفید و تل‌آویو چه به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در میان بوده و با حمایت و پشتیبانی‌هایشان یا با در اختیار قرار دادن دستگاه تبلیغاتی خود سعی داشته‌اند آن بحران را علیه ایران تشدید کنند. حتی شده با حمایت و پشتیبانی از گروه پست تروریستی مانند داعش که بتوانند به ایران ضربه زده و آن را درگیر مشکلات داخلی خود کنند. زمین سوخته، راهبردی است که اسرائیلی‌ها آن را دنبال می‌کنند.

پشت پرده طراحی تروریستی علیه ایران

هر چند که از همان ابتدای حادثه کرمان، دست داشتن خود در این ترور را تکذیب کردند؛ اما حتی این دروغ برای خبرنگاران آمریکایی نیز قابل باور نیست و آن‌ها هم می‌دانند پشت هر حادثه‌ای علیه ایران همواره آمریکا وجود داشته است. همچنان‌که در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وقتی او متهم شدن کشورش در دخالت در حادثه تروریستی کرمان را مسخره می‌داند؛ اما خبرنگاران با او جدال می‌کنند و می‌گویند که «پیش از این شما هواپیمای مسافربری ایران را هم زده‌اید و در کودتای ۲۸ مرداد دست داشته‌اید، چرا متهم‌شدن‌تان به دخالت در حادثه کرمان را مسخره می‌دانید؟» و خبرنگاری نیز به او گفت: «اگر کار شما هم باشد، هیچگاه امروز و در پشت این تریبون نمی‌گفتید که کار شما بوده است.»

در ماجرای اخیر حتی روزنامه نیویورک‌تایمز نیز از ابتدا نوک پیکان خود را به سمت رژیم اسرائیل می‌گیرد و می‌نویسد: «امکان دارد اقدام تروریستی در کرمان، توسط داعش یا یکی از گروه‌های نیابتی اسرائیل در منطقه انجام شده باشد.» و حتی یکی از اعضای ارشد شورای روابط خارجی آمریکا که اغلب درباره ایران قلم می‌زند، گفته است: «این امکان وجود دارد که یکی از گروه‌های نیابتی اسرائیل، این حمله را انجام داده باشد.» بر کسی پوشیده نیست که امروز رژیم اسرائیل در باتلاق غزه گیر افتاده و حجم فشارهای خارجی و افکارعمومی جهان نیز این رژیم را مجبور کرده است هر چه زودتر درباره جنگ تعیین تکلیف کند و آن را پایان دهد. از سوی دیگر رژیم اسرائیل تاکنون به هیچ‌یک از اهداف استراتژیک خود نرسیده و تنها کشتار ۲۰ هزار نفری غیرنظامیان، دستاورد چنین جنگ ویرانگر و وحشیانه‌ای بوده است، ازاین‌رو برای رهایی از کابوس غزه به دنبال باز کردن جبهه‌های دیگر به‌ویژه راه‌اندازی جنگی میان ایران و آمریکاست تا بتواند در سایه آن، خود از جنگ غزه رهایی یابد؛ و همان‌گونه که نیویورک‌تایمز تحلیل کرده است: «حمله به یکی از رهبران ارشد حماس در لبنان و دو انفجار مرموز در ایران، ترس از یک جنگ منطقه‌ای که می‌تواند آمریکا را نیز درگیر کند، تشدید کرده که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان جنگ غزه سعی در جلوگیری از آن داشته است.»

حال آمریکا و ایادی منطقه‌ای آن برای ایجاد بحران‌های جدید برای ایران به دنبال احیای داعش در مرزهای شرقی کشورمان هستند و قطعا این گروهک تروریستی بدون پشتیبانی سرویس‌های امنیتی موساد، سیا و دیگر کشورهای منطقه نمی‌توانند به موفقیت برسند و عملیات خود را به نتیجه برسانند؛ مگر ترورهای کور و کوچک مانند آنچه که اخیرا در حرم رضوی و شاهچراغ رخ داد.

البته این فاجعه آن‌قدر شنیع بود که حتی شورای امنیت سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای آن را محکوم کرد و این حق ایران است که چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ نظامی، این فاجعه را پیگیری کند و شاید لازم باشد ایران مجددا عملیات‌های برون مرزی خود را آغاز کند تا داعشی دیگر این‌بار در شرق مرزهایش احیا نشود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید