سوپ پیاز یک غذای پرطرفدار در فصل سرماست.

دستور پخت انواع سوپ پیاز به روش فرانسوی

سوپ پیاز دارای خواص و فواید بسیار فراوانی است که یک گزینه مناسب برای روزهای سرد زمستان است. طرز تهیه سوپ پیاز آسان است.

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

سوپ پیاز

سوپ پیاز از زمان رومیان در بین افراد جهان محبوب بوده است. در طول تاریخ، پیازها به‌عنوان غذای مردم فقیر شناخته می‌شد، زیرا پیاز فراوان بود و رشد آن آسان بود. نسخه مدرن این سوپ از پاریس، فرانسه در قرن ۱۸ سرچشمه می گیرد، سوپ پیاز از آب گوشت گاو و پیاز کاراملی ساخته شده است. این غذا توسط رستوران نیویورک هنری موکین در سال ۱۸۶۱، جایی که همسرش ماری جولی گراندژان موکوین سرآشپز بود، به ایالات متحده معرفی شد.

پس میتوان گفت یکی از قدیمی ترین انواع سوپ های مجود در جهان، سوپ پیاز می باشد. این سوپ بیشتر در مواقغی پخته میشود که هوا سرد بوده و نیاز به افرایش ایمنی بدن می باشد.

سوپ پیاز برای سرماخوردگی

همانطور که بالاتر در رابطه با ویژگی خاص سوپ پیاز صحبت کردیم، این سوپ به دلیل داشتن پیاز در آن دارای فواند بسیار زیادی می باشدو یکی از خوشمزه ترین غذای دنیا به حساب می اید. یکی از مهمترین ویژگی های این نوع سوپ افزایش ایمنی و کاهش سرماخوردگی می باشد.

لازم به ذکر است به دلیل داشتن ویژگی ها و خواص زیاد این سوپ، سوپ پیاز طب سنتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است.

سوپ پیاز ساده : این سوپ دارای دستور پخت متعددی بوده و در آن به جای آب گوشت از شیر و یا آب خالی میتوان استفاده نمود.

همچنین میتوان گفت از جمله خواص سوپ پیاز این است که سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد بسیار مفید بوده و به دلیل استفاده از پیاز و آب گوشت در آن باعث کاهش التهاب گلو خواهد شد.

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز

سوپ پیاز یکی از انواع سوپ‌ها است که بسیار مقوی و مفید است. در فصل پاییز و زمستان یکی از غذاهای محبوب سوپ‌ها هستند. سوپ پیاز یکی از سوپ‌های خوشمزه‌ای است که خواص و فواید بسیاری دارد.

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز شامل موارد زیر می‌شوند:

سه عدد پیاز

آب دو عدد لیمو

صد گرم آرد

دو قطعه کره

سه پیمانه آب

دو قاشق شکر

یک قاشق نعناع خشک

یک دوم قاشق دارچین

دو عدد تخم مرغ

نمک به میزان مورد نیاز

زردچوبه به میزان مورد نیاز

فلفل سیاه به میزان مورد نیاز

سبزیجات تازه از جمله پیازچه، نعناع، ریحان، گشنیز، جعفری برای تزئین

مراحل طرز تهیه سوپ پیاز به صورت زیر است:

در ابتدا و مرحله اول طرز تهیه سوپ پیاز باید کره را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کره آب شود. سپس پیازها را پوست گرفته و بشویید، پیازهای شسته شده را خرد کنید.

در ادامه پیاز خرد شده را داخل کره‌ها ریخته و روی حرارت تفت دهید تا جایی که میازهای شما طلایی شوند. سپس صد گرم آرد را به پیازهای طلایی شده اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید برای چند دقیقه با کره و پیاز تفت بخورد. سپس مقداری آب را به مواد اضافه کرده و  اجازه دهید برای مدت زمان سی دقیقه یا حرارت متوسط بجوشد. بعد از جوشیدن آب، آب دو عدد لیمو و شکر را نیز اضافه کرده و مجددا برلی مدت زمان ده دقیقه با حرارت آرام به پختن ادامه دهید. در این فاصله، نعناع و دارچین را نیز به مواد روی حرارت اضافه کنید و سوپ پیاز خود را از روی حرارت بردارید و در همین زمان تخم مرغ‌ها را به سوپ پیاز خود اضافه کنید. سوپ پیاز شما آماده است و می‌توانید سوپ خود را همراه با سبزیجات تازه مانند گشنیز، جعفری، پیازچه و یا ریحان تزئین کرده و با نان سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز فرانسوی یکی از خوش طعم‌ترین و معروف‌ترین انواع سوپ‌های فرانسوی است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. در ادامه به بیان این نوع از طرز تهیه سوپ پیاز می‌پردازیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز فرانسوی اصل مخصوص و خوشمزه با پنیر پیتزا شامل موارد زیر است:

شش عدد پیاز با اندازه متوسط

سه قاشق سوپ خوری کره

سه قاشق سوپ خوری آرد

هشت پیمانه استاک( آب مرغ یا گوشت یا سبزیجات )

یک عدد نان باگت

یک قاشق چای خوری نمک

یک دوم قاشق چای خوری شکر

دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون

فلفل سیاه به میزان مورد نیاز

پنیر چدار یا پنیر پارمیزان به میزان مورد نیاز

طرز تهیه 

برای تهیه سوپ پیاز فرانسوی در ابتدا باید پیازها را پوست گرفته و بشویید. سپس پیازهای پوست گرفته شده را به صورت ورقه ورقه‌ای خرد کنید. پس از اینکه پیازها را خرد کردید، یک تابه با اندازه مناسب را روی شعله گاز قرار دهید و شعله گاز را کم کنید. به داخل تابه روی گاز روغن زیتون را اضافه کرده و سپس کره را نیز داخل تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا کره با حرارت کاملا آب شود. سپس پیازهای ورقه ورقه خرد شده را به تابه اضافه کرده و در تابه را بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان پانزده دقیقه با حرارت کم بماند و تا پیازها به خوبی پخته و نرم شوند. بعد از گذشت مدت زمان پانزده دقیقه در تابه را برداشته و نمک، فلفل سیاه و شکر را اضافه کنید و مواد را هم زده تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید پیاز مجددا برای مدت زمان پنجاه دقیقه با حرارت کم بپزد و گهگاهی پیازها را هم بزنید. توجه داشته باشید که نباید در تابه را بگذارید زیرا ممکن است پیازها بسوزند. بعد از اینکه پیازها نزدیک کاراملی شدن بودند، استاک را که از قبل آماده کرده‌اید را به یک قابلمه اضافه کرده و روی شعله کم می‌گذاریم صبر کنید تا استاک گرم شود. به پیازهای در حال کاراملی شدن آرد را نیز افزوده و تفت دهید. استاک گرم شده را به تابه اضافه کرده و شعله تابه را زیاد کنید تا مواد موجود در آن جوش بیایند. بعد از اینکه مواد سوپ جوش آمد شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید برای مدت زمان یک ساعت مواد به خوبی با یکدیگر پخته شوند. سپس سوپ را بچشید و اگر نمک و فلفل سوپ شما کم بود در این مرحله به آن اضافه کنید.

یک عدد نان باگت را از عرض برش بزنید تا قطری به اندازه نان تست به شما بدهد. سپس این‌ نان‌های باگت برش خورده را به کمک دستگاه تستر تست کنید. سوپ پیاز آماده شده خود را در کاسه‌های کوچک با عمق زیاد ریخته و یک عدد نان باگت تست شده را روی کاسه سوپ گذاشته و روی نان پنیر رنده شده چدار و یا پارمیزان بریزید. فر را از چند دقیقه قبل گرم کنید و سپس ظرف‌های سوپ پیاز خود را داخل فر گذاشته و صبر کنید تا پنیر روی سوپ کاملا آب شود و سپس ظرف سوپ‌ها را خارج کنید. اگر دوست دارید که پنیر روی سوپ شما برشته شود می‌توانید دمای فر را بیشتر کنید. بعد ار خارج کردن یوپ پیاز فرانسوی خود از فر، کمی منتظر شوید تا سوپ شما خنک شود و سپس می‌توانید سوپ پیاز خود را نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز ایرانی

پیازها را پوست بگیرید و خلال کنید: پیازها را از ریشه تا ساقه پوست گرفته و نازک برش دهید. در کل باید حدود ۱۰ فنجان پیاز خلال شده باشد.

در یک قابلمه ۵ تا ۶ لیتری ته ضخیم، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیازها را اضافه کنید و با روغن زیتون مخلوط کنید.

پیازها را مرتباً هم بزنید تا نرم شوند، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. حرارت را تا متوسط ​​زیاد کنید. قاشق غذاخوری روغن زیتون و کره باقی مانده را اضافه کنید و تفت دهید، مرتباً هم بزنید تا پیازها شروع به قهوه ای شدن کنند، حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه. مدت زمان بسته به قابلمه، اجاق گاز و پیاز شما متفاوت است.

شکر (برای کمک به کاراملی شدن) و ۱ قاشق چایخوری نمک بپاشید. به تفت دادن ادامه دهید تا پیازها خوب سرخ شوند، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر. سیر خرد شده را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

در این مرحله آب، برگ بو و آویشن را اضافه کنید. روی حرارت ملایم قرار دهید، در قابلمه را بپوشانید و حرارت را کم کنید تا دم بکشد. حدود ۳۰ دقیقه بپزید.

سپس سوپ آماده شده را به همراه نان تست داغ سرو نمایید. نوش جان!

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز رژیمی

در رابطه با سوپ پیاز رژیمی باید بگوییم مواد لازم برای تهیه این نوع سوپ همانند دستور پخت در دوره آشپزی بین المللی عبارت اند از:

پیاز سفید متوسط ​​یا ۶ پیاز بزرگ اسپانیایی، ریز خرد شده

۴ حبه سیر، ریز خرد شده

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

۱ قاشق چایخوری کره ترکیب شده برای سرخ کردن

۱ قاشق چایخوری نمک هیمالیا یا دریای خوب

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۲ عدد برگ بو

۱ قاشق غذاخوری خردل

پنیر ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

آب ۱ لیتری (گوشت گاو یا سبزیجات)

مراحل:

در یک قابلمه بزرگ، مخلوط روغن زیتون و کره را به آرامی گرم کنید و مراقب باشید که زیاد داغ نشود و دود نکند. پیازها را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت متوسط/کم تفت دهید تا نرم شوند، سپس سیر، برگ بو، آویشن، نمک و فلفل را اضافه کنید.

حرارت را تا کمترین درجه کاهش دهید و اجازه دهید پیازها به مدت تقریبی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند، بدون درپوش بپزند تا رنگ کاراملی نرم و طلایی شود. اگر هنوز رنگ نگرفتند، ۵ دقیقه آخر حرارت را زیاد کنید و مرتب هم بزنید و مراقب باشید پیازها نسوزند. وقتی پیازها آماده شد، خردل، سرکه بالزامیک و آب گوشت را اضافه کنید.

بگذارید بجوشد سپس درب آن را ببندید و حرارت را خیلی کم کنید و ۱۵ دقیقه بجوشانید. حرارت را خاموش کنید تا طعم ها دم بکشد. قبل از سرو، ساقه های برگ بو و آویشن را جدا کنید در همین حین یک طرف نان را زیر گریل برشته کنید تا طلایی شود.

برگردانید و یک لایه نازک خردل دیژون را روی نان تست بمالید و روی آن را پنیر رنده شده بمالید. یک دقیقه یا بیشتر گریل کنید تا پنیر ذوب شده و کمی قهوه ای شود. داغ سرو کنید. این رسپی به عنوان سوپ پیاز ترکیه نیز قابل پخت می باشد.

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز و هویج

برای طرز تهیه سوپ پیاز و هویج در لیست غذاهای ایرانی ابتدا فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برای نان تست گرم کنید.

سبزیجات را بپزید: در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط، کره و پیاز را اضافه کنید. ۳ تا ۴ دقیقه تا زمانی که پیازها شفاف شوند، بپزید، اما اصلا اجازه ندهید قهوه ای شوند. با کمی نمک مزه دار کنید. هویج، سیر و آویشن خشک را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

۳۰ ثانیه بپزید، فقط تا زمانی که سیر معطر شود. دستور پخت سریع سوپ هویج پیازها را بپزید سوپ پوره هویج هویج را اضافه کنید مایه را اضافه کنید و بجوشانید در این مرحله مخلوط را به جوش بیاورید.

روی آن را بپوشانید و ۱۵ دقیقه دیگر بجوشانید تا هویج ها بسیار نرم شوند. سوپ پوره هویج را اضافه کنید در همین حال، نان تست پنیری را درست کنید: برش های باگت خود را روی یک ورقه پخت پهن کنید و روی آن ها را با روغن زیتون بپاشید.

سپس پنیر پارمزان فست فود ریز رنده شده را بپاشید. نان تست ها را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت بپزید تا لبه ها قهوه ای شوند و پنیر پارمزان شروع به رنگ برنزه روشن در اطراف لبه ها کند، حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه. نان تست ها را بردارید و کنار بگذارید. لازم به ذکر است از این رسپی در طرز تهیه سوپ هویج و مرغ نیز میتوانید استفاده کنید، اما به جای آب سبزیجات از آب مرغ پخته شده داخل سوپ خود استفاده نمایید.

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز مجلسی

برای تهیه سوپ پیاز مجلسی تنها کافی است چند مرحلهی زیر را انجام دهید.

۲ قاشق غذاخوری روغن و کره را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید؛ بپزید و هم بزنید تا نرم شود، ۱۰-۱۳ دقیقه. حرارت را به متوسط ​​کم کنید؛ ۳۰-۴۰ دقیقه بپزید، گاهی اوقات هم بزنید تا قهوه ای طلایی شود.

سیر خرد شده را اضافه کنید و حرارت را کاهش دهید. به مدت ۱ ساعت بجوشانید، در بسته، گاهی هم بزنید. در همین حین فر را با دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید. برش های باگت را روی یک ورقه پخت قرار دهید؛ هر دو طرف را با ۳ قاشق غذاخوری روغن باقی مانده بمالید تا برشته شود، از هر طرف ۳-۵ دقیقه. نان تست را با سیر نصف شده بمالید.

طرز تهیه سوپ پیاز به روش اصیل فرانسوی

سوالات متداول

سوپ پیاز چطور درست می شود ؟سوپ پیازیکی از مفید ترین و خوشمزه ترین سوپ های جهان می باشد که طرز تهیه اسانی دارد. داخل مقاله در رابطه با طرز تهیه انواع سوپ پیاز صحبت کرده ایم.

محتویات سوپ پیاز چیست ؟از جمله محتویات سوپ پیاز عبارت است از: پیاز، سیر، آب گوشت، آب سبزیجات، روغن زیتون، نمک و فلفل.

سوپ پیاز برای سرماخوردگی خوب است ؟

سوپ پیاز به دلیل داشتن پیاز در آن برای سرماخوردگی بسیار مفید بوده و از جمله سوپ هایی می باشد که در طب سنتی نیز از آن استفاده میشود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید