اجرای پروژه بیمه تکمیلی بازنشستگی از بعد اقتصادی هم یکی دیگر از مراحل مهمی است که نیازمند فراهم کردن بستر مناسب است. بیمه تکمیلی بازنشستگی باید از منظر بار مالی ایجاد شده برای نظام دولتی به عنوان یک طرف مشارکت و هزینه های مالی ایجاد شده برای ذینفعان به عنوان طرف دیگر مشارکت مورد ارزیابی قرار گیرد.

بررسی ابعاد گوناگون پیاده سازی و استقرار بیمه تکمیلی بازنشستگی در صندوق های بازنشستگی

خشایار نادی کارشناس اقتصادی در یادداشتی نوشت: اجرایی کردن پروژه ها، توسعه و بدست آوردن خروجی مطلوب در بیمه تکمیلی بازنشستگی نیازمند برخی اقدامات اساسی می باشد. که با اجرای آنها نتایج مورد نظر حاصل خواهد شد.

اجرای پروژه های بیمه تکمیلی بازنشستگی از بعد فنی اولین قدم و یکی از ابعاد مهمی است که باید مورد توجه واقع بشود. در حوزه امکان سنجی اجرای سیستم یاد شده در بعد فنی مجموعه مقررات مربوط به بازنشستگی، فرآیند تعریف شده جهت اجرای پروژه بازنشستگی در جامعه هدف، ساختارهای مرتبط با مسائل فنی در صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان سازمان اجرا کننده و نمودار سازمانی و تفکیک وظایف موجود در این ساختار مورد ارزیابی قرار می گیرد. وضعیت کنونی مولفه های فوق، وضعیت مطلوب در سیستم مورد نظر و امکان انطباق پذیری و حرکت این ساختارها از نقطه فعلی به نقطه هدف مورد نظر قرار می گیرد.

در مرحله بعدی اجرایی کردن پروژه بیمه تکمیلی بازنشستگی از بعد نیروی انسانی می باشد. در این بعد توجه به بضاعت موجود صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه نیروی انسانی، گستردگی جغرافیایی جامعه خدمات گیرنده، همگونی کمیت نیروی انسانی صندوق با این گستره، ارزیابی کیفی شاغلین در ساختار، تهیه طرح های آموزشی لازم جهت اجرای پروژه، امکان سنجی ارتقای کیفی نیروهای شاغل به وضعیت مطلوب جهت اجرای پروژه و فراهم سازی بسترهای مناسب جهت ارائه خدمات توسط نیروی انسانی در پروژه مذکور مورد ارزیابی و امکان سنجی قرار می گیرد.

اجرای پروژه بیمه تکمیلی بازنشستگی از بعد اقتصادی هم یکی دیگر از مراحل مهمی است که نیازمند فراهم کردن بستر مناسب است. بیمه تکمیلی بازنشستگی باید از منظر بار مالی ایجاد شده برای نظام دولتی به عنوان یک طرف مشارکت و هزینه های مالی ایجاد شده برای ذینفعان به عنوان طرف دیگر مشارکت مورد ارزیابی قرار گیرد. ناگفته پیداست ابعاد مالی اجرای پروژه از منظر طرف دولتی تابع مقررات و ملزومات کلان مربوط به بودجه دولت بوده و نیازمند بستر سازی های مختص به خود است. از طرف دیگر، نیز در این حوزه با توجه به نیازهای فنی، نیروی انسانی و اتوماسیون های مربوطه جهت اجرای پروژه فوق که به صورت کلی تحت عنوان نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری قابل بیان است. نکته آخر اینکه برای اجرای پروژه بیمه تکمیلی بازنشستکی از بعد عملیاتی باید مواردی مد نظر باشد.

بررسی ابعاد گوناگون پیاده سازی و استقرار بیمه تکمیلی بازنشستگی در صندوق های بازنشستگی

در بعد عملیاتی کلیه ابعاد فوق الذکر شامل بعد فنی، بعد نیروی انسانی و بعد اقتصادی در تجمیع با یکدیگر مورد ارزیابی قرار گرفته و توان یکپارچه عملیاتی ساختار صندوق بازنشستگی کشوری جهت اجرای پروژه بیمه تکمیلی بازنشستگی مورد امکان سنجی قرار می گیرد. به عبارت دیگر ابعاد اشاره شده به زعم لزوم انفکاک در ارزیابی، نیازمند ارزیابی مشترک و مرتبط با یکدیگر جهت ارائه محصول نهایی که اجرای پروژه مزبور می باشد، است. ساختار منسجم تعریف ارتباطات صحیح کلی نگری سیستم با توجه به اقتضائات درونی هر بعد از الزامات امکان سنجی عملیاتی پروژه یاد شده می باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید