رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای سهم ۵۰ درصدی دانشجویان برای هزینه غذای سلف گفت: کمیسیون آموزش با جدیت مقابل این پیشنهاد دولت ایستاد و اجازه افزایش قیمت به غذای دانشجو را نداد.

افزایش ۵۰ درصد غذای دانشجویان اجرایی می شود؟ + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد نیوز، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: روند کار غذای دانشجویی در سلف دانشگاه به این ترتیب است که ۹۰ درصد هزینه غذا را دولت و ۱۰ درصد را دانشجو پرداخت می کرد اما دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهاد جدیدی برای تغییر این روند به مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد دولت، دانشجو باید ۵۰ درصد هزینه غذای سلف دانشگاه را پرداخت کند که ۳۰ درصد آن به صورت وام و ۲۰ درصد دیگر به صورت نقدی پرداخت می شود.

وی در ادامه به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر هزینه هر وعده غذایی در سلف دانشگاه، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده باشد، در حال حاضر ۹۰ هزار تومان آن را دولت و ۱۰ هزار تومان را دانشجو می پردازد اما با پیشنهاد جدید دولت، این رقم میان دانشجو و دولت به صورت مساوی تقسیم می شود.

منادی سفیدان با اشاره به مخالفت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این پیشنهاد، گفت: از این رو با پیگیری های صورت گرفته از سوی اعضای کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، این پیشنهاد دولت حائز رأی نمایندگان کمیسیون تلفیق نشده و به صورت کلی ملغی شد از این رو دانشجویان دیگر نگران افزایش هزینه غذای سلف دانشگاه نباشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: طبخ و توزیع غذای باکیفیت و کاهش قیمت آن از طریق تخصیص یارانه برای غذای دانشجویان از حقوق دانشجویان بوده و ما به عنوان نمایندگان آنها در کمیسیون آموزش و مجلس اجازه هیچگونه افزایش قیمت در این زمینه را نخواهیم داد و جای نگرانی درباره اخباری که در این زمینه در فضای مجازی منتشر می شود، وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید