رئیس جمهور ترکیه که پیشتر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را «قصاب» خوانده بود، گفت کسانی که در غزه کودک می‌کشند و خون می‌ریزند، دیر یا زود با عدالت الهی رو به رو خواهند شد.

اردوغان: ما به برادران در غزه به هیچ عنوان پشت نخواهیم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، به مقامات اسرائیلی هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس جمهور ترکیه که طی مراسمی برای اعلام نامزدهای حزب «عدالت و توسعه» در انتخابات محلی سخنرانی می‌کرد، در بخشی از سخنانش به جنگ در اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت: «کسانی که خون‌ بیشتری می‌ریزیند، جان‌های بیشتری را می‌گیرند و کودکان را [در غزه] می‌کشند، دیر یا زود با عدالت الهی رو به رو خواهند شد».

رجب طیب اردوغان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «ما به برادران مظلوممان در غزه به هیچ عنوان پشت نخواهیم کرد».

رئیس جمهور ترکیه پیش از این نیز مواضع تندی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ کرده است. اردوغان اواسط آذرماه ضمن محکومیت اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفته بود «نتانیاهو با عنوان قصاب غزه در تاریخ ماندگار می‌شود و ما در حال آماده شدن برای محاکمه او هستیم».

مردم ترکیه بعد از تشدید حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه بارها در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند. ده‌ها هزار نفر از ترکیه‌ای‌ها یازدهم دی ماه جاری با شعار «حمایت از فلسطین و لعنت بر اسرائیل» مقابل مسجد ایاصوفیه در استانبول تظاهرات برپا کرده بودند.

ارتش اسرائیل از حدود ۳ ماه قبل حملات شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرده که به دنبال آن بسیاری از تاسیسات فلسطینیان ویران شده است. ۲۲ هزار و ۷۲۲ فلسطینی -بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه- در حملات ارتش اسرائیل به غزه تا این لحظه به شهادت رسیده‌اند و ۵۸ هزار و ۱۶۶ فلسطینی دیگر نیز مجروح شده‌اند که هزاران نفر از آن‌ها زن و کودک هستند.

پایان پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید