اتفاقی مرسوم در میان چهره‌های هنرمند و مشهور با عنوان تغییر نام وجود دارد که به آن نام هنری گفته می‌شود. برخی از بازیگران نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده اند که در این بخش با اسامی اصلی آنها آشنا می شوید.

بازیگران زن مشهور ایرانی که نام خود را تغییر دادند! + عکس

به گزارش سلام نو، اتفاقی مرسوم در میان چهره‌های هنرمند و مشهور با عنوان تغییر نام وجود دارد که به آن نام هنری گفته می‌شود. برخی از بازیگران نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده اند که در این بخش با اسامی اصلی آنها آشنا می شوید.

ثریا قاسمی

قاسمی

مولود ملاقاسم معروف به ثریا قاسمی، بازیگر اهل ایران است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرد و در سینما و تلویزیون پرکار بوده‌است. او در سال ۱۳۷۹ برای نقش‌آفرینی در مارال برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

رویا تیموریان

تیمورسان

دلارا «رؤیا» تیموریان بازیگر اهل ایران است. او برای نقش‌آفرینی در مرد بارانی، گوشواره، و شیفتگی نامزد دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

الهام چرخنده

چرخنده

الهام چرخنده بازیگر و مستندساز ایرانی است. او فعّالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد. چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقهٔ کاری داشته و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده‌است.

افرین عبیسی

افرین

آفرین عُبِیسی با نام اصلی صغری عبیسی متولد ۲۲ اسفند ۱۳۳۰ بازیگر اهل ایران است.آفرین عُبیسی فعالیت در عرصه سینما را با لیلی و مجنون در سال ۱۳۴۹ به کارگردانی سیامک یاسمی آغاز کرد و همان سال در فیلم طوقی به کارگردانی علی حاتمی دوباره در نقش مقابل به بهروز وثوقی وثوقی بازی کرد. در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم شهرت به کارگردانی ایرج قادری پس از ۲۸ سال دوری از دنیای بازیگری پس از انقلاب ۱۳۵۷ به سینما بازگشت. در همان سال نقش کوتاهی در فیلم کودک و سرباز ساخته رضا میرکریمی ایفا کرد. از بازی‌های موفق اش پس از فاصله طولانی مدت از بازیگری می‌توان به نیمه پنهان اشاره کرد.

پروانه معصومی

معصومی

سکینه کبودرآهنگی (۱۱ اسفند ۱۳۲۳ – ۶ آذر ۱۴۰۲) مشهور به پروانه معصومی، بازیگر اهل ایران بود. او تحصیلاتش را در دانشکدهٔ زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی داشت و سال بعد در رگبار ساختهٔ بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد و تا فیلمِ کلاغ (۱۳۵۶) به همکاری با او ادامه داد و نخستین بازیگرِ زنِ اصلی سینمای بیضایی شد.
او سپس برای نقش‌آفرینی در گل‌های داوودی (۱۳۶۳)، جهیزیه‌ای برای رباب و شکوه زندگی (هر دو در ۱۳۶۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

زهره حمیدی

حمیدی

زهره حمیدی متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۳۶ در اراک بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. آغاز بازی وی در سینما از سال ۱۳۷۱ با فیلم دلاوران کوچه دلگشا به کارگردانی حسن هدایت بوده‌است.


کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید