شهرهای استان کرمان جاهای دیدنی بسیاری دارد همراه باشید و از بهترین جاذبه های گردشگری رابر کرمان بدانید.

بهترین جاذبه های گردشگری رابر کرمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهرستان رابر در جنوب غرب استان کرمان واقع شده و همه آن را با طبیعت و محصولات طبیعی‌اش می‌شناسند و بعلت استقرار در محدوده‌ی کوهستانی ،آب و هوایی مطبوع و مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و دلپذیری دارد.

شهرستان رابر، یکی از قطب‌های گردشگری استان کرمان محسوب می‌شود.

وجود طبیعت بکر، آب هوای مطبوع و مناظر چشم اندازهای چهار فصل، گیاهان دارویی، قله‌های بلند، دشت‌های سرسبز و آبشارها و چشمه سارهای خروشان در کنار بقاء متبرکه و مدفن امام‌زادگان زیبایی‌های این شهرستان را دو چندان کرده است.

از آنجا که شهرستان رابُر دارای ذخایر طبیعی بکر فراوانی است و بصورت عام، این شهرستان را با طبیعت و محصولات طبیعی اش می‌شناسند شناخت منابع طبیعی و گیاهان دارویی بسیار غنی و ارزشمند آن چشم دل هر بیننده‌ای را می‌نوازد.

رابر تابستان‌های کوتاه و خنک و زمستان‌های سردی دارد آب و هوای شهر رابر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه‌های مرتفع و نیز ارتفاع بالا از سطح دریا معتدل و کوهستانی است.

جاذبه‌های گردشگری و جالب رابر در کرمان

آبشار کوه شاه

آبشار کوه شاه در استان کرمان واقع است. این آبشار در دامنه های قله ۴۳۵۰ متری کوه شاه در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان رابر قرار گرفته است.

این آبشار در ارتفاعات هزار قرار گرفته که بلندترین قله آن کوه هزار با ارتفاع ۴۵۰۱ متر چهارمین قله مرتفع کشور محسوب می گردد.

کوه هزار به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون ، هزار نامیده شده است و با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع سرچشمه رودخانه هایی چون هلیل رود تهرود میباشد.

بهترین جاذبه های گردشگری رابر کرمان

رودخانه چشمه عروس

چشمه عروس نام رودی است در سه کیلومتری شهرستان رابر واقع در استان کرمان است و این رود به طول ۸۷ کیلومتر سومین رود بلند کرمان است و از جاذبه های رابر کرمان می باشد.

جذابیت و زیبایی چشمه عروس باعث شده است که در فصل های بهار و تابستان افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک روستاها برای گشت و گذار به این منطقه بیایند. به طوری به رامسر جنوب ایران نامگذاری شده است.

آبشار دیدنی چهرن

یکی از مناطق زیبا وجذاب منطقه رابر ،منطقه چهرن می باشد و درختانی همچون گردو، صنوبر، زردآلو و نیز چشمه و چمنزار ومسیر رودخانه زیبایی این منطقه را دوبرابر کرده است.

بخشی از جمعیت این روستا را عشایری که به این قسمت ییلاق میکنند تشکیل داده است.در بخش شمالی این روستا که حدودا کمتر از ۲۰۰۰ متر است مسیر رودخانه ای وجود دارد که چشمه این رودخانه از ارتفاعات لاله زار جریان دارد.

در سمت راست با پیاده روی حدودا ۱ کیلومتر به تنگه کوچکی میرسیم ک صدا آبشار چهرن و تصویر آن معلوم می شود. آبشاری حدودا ۱۲متر ارتفاع که جذابیت خاصی به این تنگه داد است.

جریان آب این آبشار بعد از گذشت دیواره ۱۲ متری و شیب ۹۰ درجه ای به پایین میریزد، و بعد از طی مسافت ۲۰۰ متری ب رودخانه فرو میریزد.این آبشار از جاذبه های رابر کرمان می باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری رابر کرمان

آبشار آبسر

آبشار آبسر از ارتفاعات بحر آسمان سرچشمه می‌گیرد و در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی رابر فرو می‌ریزد. ارتفاع این آبشار زیبا به ۲۵ متر می‌رسد. فاصله آبشار تا روستای سید مرتضی در حدود ۷ کیلومتر است.

دسترسی به آبسر از طریق جاده‌ی رابر-هنزاء-جیرفت، جاده‌ی فرعی امامزاده سید مرتضی ممکن است.

جاهای جذاب در رابر کرمان

بُندرِ هَنزاء

در حدود ۳۰ کلومتری شرق شهر رابر و در حوالی مرز شهرستان جیرفت، بخش هنزاء در حاشیه رودخانه‌ای به‌همین نام گردشگران را به‌خود می‌خواند.

علاوه بر انبوه درختان سردسیری و گردوهای تنومند، کوچه-باغ‌های شیب‌دار این بخش از شهرستان رابر فضای دل‌انگیزی برای گشت‌وگذار ایجاد کرده است.

رودخانه‌ی دائمی هنزاء در میان روستا جاری است. در گذشته تعدادی آسیاب‌ آبی در مسیر رود وجود داشته که متاسفانه اثری از آن‌ها باقی نمانده است.

طبیعت زیبای بُندرِ هَنزاء میزبان خیل گردشگرانی است که از گرمای تابستان به این منطقه‌ی ییلاقی پناه می‌آورند.

در این منطقه اقامت‌گاه‌هایی برای مسافران در نظر گرفته شده‌است. تخت سرتشتک، یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی منطقه، نیز در حدود ۱۲ کیلومتری بندر هنزاء واقع شده است.

تخت سرتشتک

تخت سرتشتک در ۱۲ کیلومتری بُندرِ هنزاء و در حدود ۴۰ کیلومتری شهر رابر واقع شده است.

بهترین جاذبه های گردشگری رابر کرمان

سرزمینی هموار با پستی و بلندی‌های ملایم، پوشیده از چمنزار، برکه‌های کوچک و چشمه‌های روان که بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. تخت سرتشتک یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی منطقه است.

تخت سرتشتک منطقه‌ای دیدنی است که به دلیل ارتفاع زیاد و شرایط جوی، بیشتر طول سال خالی از سکنه است. به‌دلیل سردی هوا درختی در آن نمی‌روید اما سرتاسر آن‌را بوته‌زار و چمنزار فراگرفته است.

با قرار گرفتن در نقاط بلند این منطقه که مابین شهرستان‌های رابر و جیرفت قرار گرفته است می‌توان قله‌های بلند استان از جمله لاله‌زار و کوه‌ هزار را تشخیص داد.

این منطقه از اردیبهشت ماه هر سال میزبان عشایر شهرستان‌های جنوبی کرمان است. سیاه چادرهای عشایری، بوی آتش و جست‌وخیز گوسفندان تا اواخر تابستان تخت سرتشتک را به یکی از دیدنی‌ترین نقاط استان کرمان تبدیل می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید