لا کیل ساموئل، پسر جی لو ید ساموئل، بازیکن سابق استقلال، با علاقه آرسنال و چلسی روبرو شده است.

فرزند بازیکن استقلال، کاپیتان منچسترسیتی شد!

به گزارش سلام نو به نقل از "ورزش سه"، جی‌لوید ساموئل، هافبک سال‌های نه چندان دور استقلال، که با عملکرد خاص خود در تاریخ این تیم همواره یکی از بهترین بازیکنان خارجی‌های فوتبال ایران بود و با آمارهای خاص خود همیشه بخشی ویژه در خاطرات فوتبال‌دوستان ایرانی دارد. ساموئل در سال ۱۳۹۰ به ایران آمد و در همان فصل نخست قهرمان جام حذفی شد؛ او با اینکه در ایران حضور داشت اما باز هم تیم‌های انگلیسی سعی به دنبال جذب او داشتند که این موضوع با جواب منفی ساموئل همراه شد تا قراردادش را با استقلال یک فصل دیگر تمدید کند.

او به عنوان شاگرد امیر قلعه‌نویی در کنار کرار جاسم، اسماعیل شریفات، فرهاد مجیدی، فریدون زندی، آندرانیک تیموریان و آرش برهانی بخشی از تیم قهرمان لیگ دوازدهم بود. ساموئل با این تیم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به منظور جدال با سئول کره جنوبی پیش‌روی کرد و در زمان جدایی‌اش با رکوردهای زیادی رفت. ۹۱ بازی انجام داد، ۱۰ گل زد و تا سال ۱۳۹۸، پیش از حضور نفراتی چون شیخ دیاباته و کوین یامگا بهترین گلزن و باتجربه‌ترین بازیکن خارجی استقلال شناخته می‌شد.

جی‌لوید در سال ۲۰۱۸ به طرز کاملا ناگهانی با یک تصادف فوت کرد و حتی مقطعی شایعه‌ای مبنی بر زنده ماندن او منتشر شد اما پس از مدتی مشخص شد این هافبک سیه‌چرده که سابقه بازی در استون ویلا، بولتون و استقلال را دارد، در سن ۳۸ سالگی فوت کرده است. این مرگ بسیار تلخ بود، چرا که او در صبح ۱۵ مه‌ سال ۲۰۱۸ به قصد رساندن فرزندانش به مدرسه سوار ماشینش شد، اما در مسیر برگشت، با یک ون سبز رنگ تصادف کرد. زمانی که نیروهای امداد رسید او دیگر جانی در بدن نداشت و در واقع، پسرش آخرین فردی بود که جی‌لوید را همراهی کرد.

لاکیل ساموئل، فرزند او، در آن زمان ۱۲ سال داشت. او از سن ۱۴ سالگی در آکادمی منچسترسیتی مشغول به بازی است. لاکیل حالا ۱۷ ساله شده و با نظر سران این تیم در جمع بازیکنان زیر ۲۱ سال بازی می‌کند؛ او به عنوان مدافع مرکزی و کاپیتان منچسترسیتی قدم به قدم به تجربیات خود اضافه می‌کند. او در این فصل از مسابقات جوانان در ۲۱ بازی همراه با تیم جوانان بوده و بعید نیست به مانند نفراتی چون ریکو لوییس، کول پالمر، اسکار باب و میکا همیلتون در تیم بزرگسالان منچسترسیتی نیز حاضر شود.

لاکیل ساموئل حتی در جام جهانی زیر ۱۷ سال هم حضور داشت و کاپیتان تیم نوجوانان انگلیس بود. قدرت رهبری او در این تورنمنت از نکاتی بود که کارشناسان فوتبال انگلیس در رسانه‌ها و مطبوعات از این موضوع مقالات زیادی نوشتند چرا که می‌توانند روی او به عنوان یک چهره آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنند.

حال با توجه به آغاز پنجره نقل و انتقالات زمستان اروپا، مورد توجه آرسنال و چلسی قرار گرفته تا این بازیکن را از آکادمی منچسترسیتی خارج کنند و او را به تیم خود ببرند. حال سران سیتیزن‌ها در بررسی شرایط او هستند تا در صورت صلاح‌دید پپ گواردیولا لاکیل ساموئل در ادامه نیم فصل عضوی از تیم بزرگسالان منچسترسیتی باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید