استان کرمان تماشایی و جالب است همراه باشید تا بدانیم بهترین جاذبه‌های گردشگری بردسیر کرمان کجاست.

بهترین جاذبه‌های گردشگری بردسیر کرمان کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: این شهر در فاصله ۶۵ کیلومتری کرمان واقع شده‌است.

آب و هوای شهر بردسیر معتدل است. به گونه‌ای که شهر بردسیر تابستان‌های خنک و ملایم و زمستان‌های سرد و برفی دارد.

بردسیر که از آن به مشیز نیز یاد می‌شود، دارای سابقهٔ تاریخی قابل توجهی بوده و قدمت تاریخی آن به قبل از ساسانیان می‌رسد.

این منطقه از اولین مکان‌هایی است که زندگی اجتماعی در آن شکل گرفته‌است و بهترین دلیل بر این مدعا، وجود آثار و بناهای تاریخی زیاد چون:پیرجارسوز، برج نگار، برج تاریخی قلعه ارگ بردسیر، تل ابلیس است.

بردسیر از شهرهای استان کرمان و در فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

این شهر یکی از شهرهای خوش آب و هوای کرمان می باشد که تابستان های خنک و زمستان های برفی دارد.باستان شناسان قدمت این شهر تاریخی را به دوره ساسانیان نسبت می دهند.

جاذبه‌های تاریخی و خاص بردسیر کرمان

مسجد جامع بردسیر

به گفته حمدالله مستوفی در عهد عمربن عبدالعزیز ساخته شد و نام آن مسجد عتیق بود. این مسجد که سابقه بسیاری دارد، امروزه از بین رفته و تنها بخشی از آن برجای مانده است.

قلعه دیو

قلعه دیو مربوط به دوره ی هخامنشیان است . این قلعه که با کمک از کوه کنار خود تشکیل شده است احتمالا از این ارتفاع بلندتر بوده ،که به مرور زمان تخریب شده است.

اجزا تشکیل دهنده آن سنگ های بسیار بزرگی است. و به گفته افراد محلی علت اینکه نمای دور این قلعه با کوه کنارش شکلی خاص تشکیل میدهد معروف به قلعه دیو شده است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری بردسیر کرمان کجاست؟

ارگ بردسیر

ارگ بردسیر یکی از معروف ترین جاذبه های بردسیر می باشد که در مرکز شهر و روبروی مسجد جامع، که خود آن نیز از آثار قدیمی است، قرار دارد.

مساحت ارگ بیشتر از ۲۳۰۰ مترمربع است که بطور میانگین هشت متر بالاتر از سطح خیابان است. قدمت این ارگ به بیش از ۳۰۰ سال قبل می رسد.

پیرجارسوز

تاریخ ساخت این بنا مربوط به قرن هشتم هجری قمری است و در بردسیر و در ۴۳ کیلومتری کرمان قرار دارد. این مقبره دارای گنبد دو پوشه آجری و پلان مربع شکل می باشد.

دردرون بنا تزئینات گچ بری مقرنس کاری و خطوط کوفی دیده می شود. اصل بنا سه طبقه شاخته شده و نمای کلی آن آجر است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری بردسیر کرمان کجاست؟

امامزاده سیدمحمد بردسیر

امامزاده سیدمحمد از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) که شجره نامه معتبر و تایید شده ای هم دارد در این شهرستان واقع شده است، بزرگترین گنبد کشور بعد از سلطانیه و بلندترین مناره در کشور با ۷۴ متر ارتفاع با آینه کاری پرجاذبه و بهترین نوع کاشی معرق بر روی این امامزاده قرار دارد و علاوه بر آن درها و ضریح این امامزاده مطلا می باشند.

خانه بهادرالملک بردسیر

خانه بهادرالملک بردسیر از بناهای تاریخی شهر کرمان است که توسط بهادرالملک ساخته شده و سابقه آن به دوره قاجار می رسد. این بنا تالار، انبارهای بزرگ و برخ خشتی زیبایی دارد و از مناطق دیدنی بردسیر کرمان است.

جاذبه‌های طبیعی و خاص بردسیر

آبشار هجین

آبشار هجین در استان کرمان واقع است. در بخش شمالی شهر بردسیر و در میان دشت همواری که روستاهای هجین، ملک آباد، خالق آباد وآبادی های دیگری که حاشیه رودخانه هجین شکل گرفته اند؛ چشم اندازهای زیبایی از باغ ها و پوشش سبز درختان وحشی به وجود آمده که جریان آب رودخانه، بر طراوت و جلوه های آن افزودهاست.

آبشار هجین در استان کرمان واقع است. در بخش شمالی شهر بردسیر و در میان دشت همواری که روستاهای هجین، ملک آباد، خالق آباد وآبادی های دیگری که حاشیه رودخانه هجین شکل گرفته اند؛ چشم اندازهای زیبایی از باغ ها و پوشش سبز درختان وحشی به وجود آمده که جریان آب رودخانه، بر طراوت و جلوه های آن افزودهاست.

این رودخانه به سمت کبوترخان و جاده کرمان-رفسنجان ادامه می یابد.

محدوده و بستر آبشار هجین را تخته سنگ های پهن در بر گرفته اند و جریان رودخانه با ارتفاعی حدود ۶متر، به حوضچه ای که در بر کف سخت زمین حاصل آمده، فرو می ریزد. پوشش درخت ها و درختچه ها به خصوص «سرخگزها» بر زیبایی های این محدوده می افزاید.

بهترین جاذبه‌های گردشگری بردسیر کرمان کجاست؟

رودخانه چاری

این رودخانه از ارتفاعات شیرینک چهارطاق سرچشمه می‌گیرد و در شهرستان بردسیر جریان می‌یابد و در نهایت به دشت باغین می‌ریزد.

این رودخانه در اواخر زمستان و اوایل بهار طغیان می‌کند ولی در بیشتر سال‌ها در تابستان بی‌آب می‌شود.

منطقه حفاظت شده بیدوییه

منطقه حفاظت شده ببدویه بردسیر از دیگر مناطق دیدنی بردسیر کرمان است که همه ساله پذیرای صدها پرنده آبزی و کنارآبزی است.

تنوع زیستی و چشم اندازهای بی نظیر این منطقه سبب شده است که منطقه از اهمیت گردشگری بسیاری برخوردار شود.

دریاچه سد ترشاب

دریاچه تُرشاب یکی از دریاچه‌های استان کرمان است که در ۱۳ کیلومتری جنوب شهرستان تغذیه شده و در فصول گرم سال خشک می‌شود و از مناطق دیدنی بردسیر کرمان می باشد. وسعت این دریاچه بر اساس میزان آب‌گیری آن متفاوت است و به طور متوسط عمق آن به ۵۰ سانتی‌متر نمی‌رسد.

آب این دریاچه شور و غیرقابل استفاده است.در اطراف دریاچه بیشتر گیاه نِی دیده می‌شود که به صورت انبوه و متراکم، بیش از ۸۰ درصد سطح آن را می‌پوشاند. به همراه نیِ، گیاهان دیگری چون سازو و لویی نیز دیده می‌شود.

بهترین جاذبه‌های گردشگری بردسیر کرمان کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید