شستن زیاد مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو می‌شود. وجود این چربی در ماه‌های سرد سال برای سلامت نگه داشتن موها، بسیارحیاتی است. بهتر است برای مراقبت از مو در فصل زمستان، در شست‌وشو زیاده روی نکنید و فاصله‌ی زمانی بیشتری را برای شستن موهایتان در نظر بگیرید.

۱۰ نکته طلایی از مراقبت از مو در فصل زمستان

مراقبت از مو در فصل زمستان، به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی در خانه و سرمای بیرون از خانه، بسیار دشوارتر  از فصول دیگر سال است. اما با استفاده از نکات طلایی مراقبت از مو می‌توان در فصل زمستان هم موهایی شاداب و سالم داشت. با ما همراه باشید تا با ۱۰ نکته طلایی از مراقبت از مو در فصل زمستان آشنا شوید.

۱۰ نکته درباره‌ی مراقبت از مو در زمستان

مراقبت از مو در فصل زمستان یکی از چالش‌هایی است که برای اکثر افراد به وجود می‎‌آید. خشکی، الکتریسیته‌ی ساکن، وز شدن، از دست دادن صافی و براقی مو از مشکلاتی است که در فصل سرد سال بیشتر افراد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

قرار گرفتن در سرمای ناخوشایند و رفت‌وآمد به محیط‌های گرم سبب از بین رفتن رطوبت مو و کدر شدن آن می‌شود. در ادامه به بررسی نکاتی درباره مراقبت از مو در زمستان می‌پردازیم.

کلاه سر کنید

هر چند برای مراقبت از مو در فصل زمستان، پوشیدن کلاه توصیه می‌شود اما کلاه‌ یا روسری از جنس پشم، پنبه و سایر پارچه‌ها، عامل اصلی شکستگی و الکتریسیته‌ی ساکن موها هستند.

استفاده از کلاهای تنگ، چربی را در ریشه‌ی مو حبس می‌کند. این مشکل سبب ایجاد خشکی در انتهای مو می‌شود و آن را در معرض آسیب قرار می‌دهد. بهترین راهکار، استفاده از یک کلاه یا روسری از جنس ابریشم است.

ابریشم ضد حساسیت می‌باشد. این ماده با تشدید و تحریک سبب آبرسانی مو می‌شود و از کم پشت شدن، گره خوردگی و ایجاد موخوره، جلوگیری می‌کند. حتی در شب‌های زمستان بهتر است به جای روبالشی پنبه‌ای از روبالشی ابریشمی یا ساتن استفاده کنید تا از اصطکاک مو با روبالشی جلوگیری شود.

برای مبارزه با الکتریسیته‌ی ساکن مو بهتر است ورق خشک کن معمولی ضد الکتریسیته ساکن را با خود همراه داشته باشید، آن را روی موهای درگیر با الکتریسیته‌ی ساکن خود بکشید و از موهای آرام خود لذت ببرید.

از ماسک مو استفاده کنید

۱۰ نکته طلایی از مراقبت از مو در فصل زمستان

مراقبت از مو در فصل زمستان، با نوشیدن آب کافی و استفاده از ماسک مو برای آبرسانی به موها تکمیل خواهد شد. شاید باور نکنید که ۲۵ درصد ساختار هر مو را آب تشکیل می‌دهد. همان‌طور که اگر آب کافی ننوشید، پوست‌تان کدر  و خسته به نظر می‌رسد، موها هم در اثر کم آبی دچار موخوره می‌شوند و درخشندگی آن‌ها از بین می‎رود.

استفاده از ماسک مو نه تنها اثرات خشکی را از بین می‌برد بلکه روشی سریع، قدرتمند و موثر برای فراهم کردن سلامتی موها در کم‌تر از بیست دقیقه به شمار می‌آید. این ماسک‌ها نرم کننده‌های قوی هستند.

موها را مرتب کوتاه کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از مو در فصل زمستان، کوتاه کردن موها، هر چهار الی هشت هفته در طول فصل زمستان است. کوتاه کردن انتهای موها، حتی به اندازه‌ی دو سانتی‌متر سبب از بین رفتن موخوره‌های انتهای مو می‌شود. این کار موجب سلامت موها خواهد شد.

از روغن‌های مخصوص مو استفاده کنید

مراقبت از مو در فصل زمستان کمی دشوارتر از فصول دیگر است زیرا در روزهای سرد سال با استفاده از وسایل گرم‌کننده، مقدار زیادی از رطوبت موها گرفته می‌شود. از این رو، معمولاً موها بسیار خشک می‌شوند. این مشکل در پوست سر هم تاثیرگذار است و پوست سر را پوسته پوسته می‌کند. برای مراقبت از مو در فصل زمستان و جلوگیری از خشک شدن موها و پوست پوسته شدن پوست سر، بهتر است هر روز چند قطره از روغن تغذیه کننده‌ی مو را به انتهای موی خود بمالید تا به حفظ رطوبت موها کمک کند.

استفاده از ترمیم کننده‌ی مو که نیاز به آبکشی ندارد نیز می‌تواند راه حل مناسبی برای جلوگیری از خشکی مو باشد. قبل از هر بار شستشوی موها می‌توانید از روغن‌های قوی مانند روغن نارگیل یا کرچک مستقیماً روی پوست سرتان استفاده کنید و اجازه دهید این روغن‌ها ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست سر بمانند تا عمیقاً پوست را مرطوب کنند. سپس باید موهایتان را بشویید.

هفته‌ای یک بار از نرم‌کننده استفاده کنید

۱۰ نکته طلایی از مراقبت از مو در فصل زمستان

 استفاده از نرم کننده (کاندیشنر)، یکی از روش‌های مراقبت از مو در فصل زمستان محسوب می‌شود. با هفته‌ای یک بار استفاده از نرم کننده، می‌توانید از خشکی مو در زمستان جلوگیری کنید.

البته در انتخاب نرم کننده باید دقت کافی داشته باشید تا این محصول متناسب با موی شما باشد. برای مثال، افرادی با موهای رنگ شده به نرم کننده‌ی قوی‌تری نیاز دارند تا کراتین از دست رفته‌ی موی خود را جبران نمایند. هنگام استفاده از نرم کننده باید آن را فقط به ساقه‌ی موی خود بزنید و پس از چند دقیقه با آب ولرم موها را آبکشی کنید. دقت کنید که نباید نرم کننده را به کف سر بزنید زیرا تماس آن با کف سر سبب ریزش مو خواهد شد.

با موی خیس بیرون نروید

برای مراقبت از مو در فصل زمستان، قبل از این‌که از خانه خارج شوید باید از خشک بودن موهایتان مطمئن شوید زیرا در هوای سرد، آب روی موها تبخیر می‌شود و دمای موها پایین می‌آید. این سرد شدن موها باعث انبساط ساقه‌ی مو و شکستگی موها می‌شود. به علاوه، سردی مو سبب از بین رفتن رنگ مو هم می‌شود. اگر مجبور به ترک خانه با موهای خیس شدید، بهتر است که حتما از یک کلاه گرم برای پوشاندن موهای خیس خود استفاده کنید.

از وسایل حالت دهنده‌ی مو استفاده نکنید

همه می‌دانند اصلی‌ترین عامل برای ایجاد موهای خشک و آسیب دیده استفاده از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موها است. در مراقبت از مو در فصل زمستان باید برای خشک کردن مو اجازه دهید در محیط گرم خانه، موها بدون وسایلی مانند سشوار، بابلیس، اتوی مو، بیگودی‌های برقی و ... خشک شوند.

دمای آب را موقع حمام کردن کاهش دهید

استفاده از آب داغ در حمام، بسیار لذت بخش است، اما در صورت استفاده از آب داغ برای شستشوی موها، تمام چربی و رطوبت موها از بین می‌روند. موها پس از شستشو با آب داغ، به شدت خشک و آسیب پذیر خواهند شد. بهترین کار این است که در تمام فصول سال برای شستشو و آبکشی موها از آب ولرم و سرد استفاده کنید.

دستگاه بخور بخرید

یک راه موثر برای مراقبت از مو در فصل زمستان، استفاده از دستگاه بخور است. وسایل گرمایشی در طول زمستان هوای خانه را به شدت، خشک می‌کنند. با استفاده از دستگاه بخور، هوای خانه مرطوب خواهد شد. بخار حاصل از دستگاه بخور در محیط، علاوه بر رساندن رطوبت کافی به ساقه‌ی موها، آن‌ها را نرم‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

در شست و شو زیاده روی نکنید

شستن زیاد مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو می‌شود. وجود این چربی در ماه‌های سرد سال برای سلامت نگه داشتن موها، بسیارحیاتی است. بهتر است برای مراقبت از مو در فصل زمستان، در شست‌وشو زیاده روی نکنید و فاصله‌ی زمانی بیشتری را برای شستن موهایتان در نظر بگیرید.

جمع بندی

هر چند برای مراقبت از مو در فصل زمستان مجبور به استفاده از ماسک مو، نرم‌کننده و سایر محصولات مراقبتی و بهداشتی هستیم اما با خرید این محصولات از فروشگاه‌های نامعتبر، با پیامدهایی نظیر ایجاد حساسیت‌های پوستی، سوزش چشم و ... روبه‌رو خواهید شد. خرید امن انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را می‌توانید در «فروشگاه اینترنتی ونوسی شو» تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید