آژانس هورام گشت یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی برای خرید تور تایلند محسوب می‌شود و کیفیت تورهای خارجی این آژانس با توجه به قیمت آن بسیار منصفانه و مناسب است.

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

اگر  قصد سفر به سواحل جذاب تایلند را دارید و می‌خواهید با فرهنگ متفاوت این کشور آشنا شوید، بهتر است قبل از سفر، اطلاعاتی درباره آب و هوای آن کسب کنید. تایلند به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و زیبا، سفری جذاب و فراموش‌نشدنی برای شما است؛ به شرط اینکه در زمان مناسب به آن سفر کنید.

این کشور که به سرزمین لبخندها معروف است بازارهای باشکوه، معابد زیبا، غذاهای خیابانی خوشمزه و سواحل زیاد دارد و در فصل‌های مختلف سال، برخی از مناطق آن مناسب سفر هستند. به طور کلی بهترین زمان سفر به تایلند به هدف شما از سفر و منطقه‌ای که می‌خواهید بروید بستگی دارد. در این مقاله، با آب و هوای تایلند در فصل‌های مختلف و ارزان‌ترین زمان سفر به این کشور آشنا می‌شویم.

بررسی آب و هوای تایلند 

برای اینکه بفهمیم بهترین فصل سفر به تایلند برای خرید تور تایلند چه زمانی است، آب و هوای این کشور را بررسی خواهیم کرد. کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا و در نزدیکی دریا قرار دارد و آب و هوای آن به صورت کلی گرمسیری است؛ اما مناطق مختلف این کشور، الگوهای آب و هوایی مختلفی دارند. اگر می‌خواهید به تایلند سفر کنید، آشنایی با این الگوهای آب و هوایی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان سفر را پیدا کنید. 

آب و هوای تایلند در ماه‌های مختلف، گرمسیری و نیمه گرمسیری است و در تمام ماه‌ها امکان سفر به  برخی از مناطق این کشور وجود دارد. میانگین دمای سالانه تایلند ۳۰ درجه سانتی گراد است، البته در روزهای گرم سال این دما به ۴۰ درجه هم می‌رسد. اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم، بهترین زمان برای سفر به این کشور، بین نوامبر تا اوایل آوریل ( آبان تا فروردین) است. البته آب و هوای سواحل شرقی با غربی تفاوت‌هایی دارد، سواحل غربی تنها در ماه‌های زمستان خنک می‌شوند و فرصت مناسبی برای غواصی هستند. با این حال، آب و هوای سواحل شرقی در بیشتر روزهای سال خوب است.

فصل بهار در تایلند؛ بهترین زمان برای ورزش های آبی

همان‌طور که گفتیم کشور تایلند گرمسیری است و به دلیل نزدیکی به دریا، آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد. گرمای هوا در این کشور از فصل بهار شروع می‌شود و تا اواخر تابستان ادامه دارد. دمای هوا در این فصل بین ۲۰ تا ۴۰ درجه است، رطوبت هوا نیز افزایش می‌یابد و میزان بارش نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین اگر تحمل دمای بالای هوا را ندارید در فصل بهار این مقصد را انتخاب نکنید. البته برای کسانی که قصد سفر و گشت‌وگذار در شهرهای بانکوک، کوسامویی و خلیج تایلند را دارند و می‌خواهند ورزش‌ها و تفریح‌های آبی را انجام دهند، فصل بهار و خرید تور تایلند نوروز ۱۴۰۳ فرصت مناسبی است.

اگر شما باتوجه به هدف خود از سفر به تایلند، فصل بهار را انتخاب کردید، توصیه ما به شما این است که به بخش شرقی و شمال شرقی این کشور سر بزنید؛ زیرا بارش در این مناطق کمتر است. همچنین در فصل بهار، تماشای جشنواره‌های ویساکابوچا، ارواح و جشن آب تایلند از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

فصل تابستان در تایلند؛ گرم و خلوت

بهترین زمان سفر به بیشتر کشورها فصل تابستان است و در این فصل مملو از گردشگر می‌شوند؛ اما این موضوع در مورد تایلند صدق نمی‌کند. به عبارت دیگر، نمی‌توان تابستان را بهترین زمان سفر به تایلند نامید؛ زیرا دمای هوای آن در این فصل بسیار بالا است و رطوبت هوا نیز گاهی به ۹۰ درصد نیز می‌رسد. همچنین بارش‌های زیادی در تابستان تایلند اتفاق می‌افتد. تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا توریست‌های خیلی کمی در تابستان به تایلند سفر کنند.

باوجود این، برخی گردشگران به چند دلیل سراغ تور تابستان تایلند می‌روند. از جمله این دلایل می‌توان به برگزاری چند فستیوال خوب در این فصل اشاره کرد. محبوب‌ترین جشنواره‌های تابستان شامل جشنواره شمع اوبون راچاتانی، جشنواره بین‌المللی رقص و موسیقی و مسابقه قایق‌رانی می‌شود. همچنین به دلیل بارش باران و بالا بودن دمای هوا، قیمت هتل‌ها و پروازها نیز کاهش می‌یابد.

فصل پاییز در تایلند؛ خنک و شلوغ

از لحاظ آب و هوایی، پاییز را می‌توان در لیست بهترین زمان سفر به تایلند قرار داد. در این فصل، دمای هوا کاهش می‌یابد و دیگر خبری از باران‌های موسمی نیست. همچنین رطوبت هوا نیز کاهش می‌یابد. از آنجایی که میزان بارش کاهش یافته، بازار تفریحات آبی و ساحلی مانند شنا، قایق‌سواری و حمام آفتاب نیز داغ می‌شود. در این فصل، شهرهای شمالی تایلند، بهترین گزینه برای انتخاب هستند. البته اگر قیمت هتل برای شما مهم نیست، پاییز را برای سفر به تایلند انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل قیمت هتل‌ها افزایش چشمگیری دارد.

فصل زمستان در تایلند؛ هوای خوب و پر از فستیوال

زمستان تایلند خیلی سرد نیست، هوای خنک و قابل تحملی دارد و رطوبت هوا نیز بسیار کم می‌شود. همچنین خبری از بارش‌های موسمی و سیل‌آسا نیست؛ بنابراین، شما با خیال راحت می‌توانید سفر به تایلند در زمستان را تجربه کنید و از تفریحات آن لذت ببرید. در این فصل، بیشتر گردشگران به دلیل بازدید از نهنگ‌ها در سواحل پوکت، شرکت در جشن سال نو، جشن گل‌ها و جشن کریسمس به تایلند سفر می‌کنند. البته در این فصل نیز مانند پاییز، هزینه‌ها کمی بالا است. 

بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از پوکت

تا به اینجا با بهترین زمان مسافرت به تایلند باتوجه به فصل‌های مختلف آشنا شدیم؛ اما همان‌طور که گفتیم بهترین زمان برای سفر به مناطق مختلف این کشور متفاوت است. پوکت یکی از مقاصد پرطرفدار در تایلند محسوب می‌شود که اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به پوکت را بررسی کنیم، می‌توان گفت که ماه نوامبر تا آوریل (آبان تا اردیبهشت) بهترین گزینه محسوب می‌شود و دلیل آن، خنک‌تر شدن هوا است. البته اگر شما می‌خواهید با بودجه کم به پوکت سفر کنید، ماه مه تا اکتبر (خرداد تا آبان) را انتخاب کنید؛ زیرا قیمت هتل‌ها کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به پاتایا در تایلند

پاتایا نیز یکی از مقاصد پرطرفدار در تایلند محسوب می‌شود که در فاصله ۱۴۷ کیلومتری بانکوک قرار دارد و گردشگران زیادی از سراسر جهان به آن سفر می‌کنند. اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به پاتایا را بررسی کنیم، اواخر پاییز تا اوایل بهار را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا هوا خنک‌تر است، رطوبت کاهش می‌یابد و خبری از بارش زیاد باران نیست. البته اگر شما سفر کم‌هزینه‌تر می‌خواهید، بهتر است در این زمان به پاتایا نروید و بهار و تابستان را انتخاب کنید.

خرید تور تایلند از آژانس هورام گشت تاج

در این مطلب به بررسی بهترین زمان سفر به تایلند پرداختیم و با آب و هوای چهار فصل آن آشنا شدیم. نکته قابل‌توجه این است که انتخاب زمان مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید با توجه به بودجه، هدف و مقصد خودتان این زمان را انتخاب کنید. اگر بودجه کافی دارید و می‌خواهید تور تایلند را در فصل‌های کم‌بارش و خنک بخرید، پاییز و زمستان گزینه‌های بهتری هستند.

آژانس هورام گشت یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی برای خرید تور تایلند محسوب می‌شود و کیفیت تورهای خارجی این آژانس با توجه به قیمت آن بسیار منصفانه و مناسب است. در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور تایلند به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید