تالاب‌گردی در ایران جذاب است همراه باشید و تالاب چاف؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در لنگرود را ببینید.

تالاب چاف؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در لنگرود

سلام نو _ سرویس گردشگری: تالاب چاف، یکی از زیباترین تالاب‌های ایران است که در منطقه‌ای حفاظت‌شده است و شکار در آن ممنوع است.

آب و هوای معتدل و مرطوب، شالیزارهای وسیع و چشم‌انداز زیبایی به این منطقه داده است.

این تالاب در حاشیه روستای چاف و فاصله ۶۵ کیلومتری از رشت و ۱۳ کیلومتری شمال شرقی لنگرود واقع شده است.

وسعت این تالاب زیبا و خوش‌آب‌وهوا حدود ۸۰۰ هکتار است و در ارتفاع منفی ۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد. این تالاب از شمال به روستای تازه‌آباد، از شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستای چاف منتهی می‌شود.

آشنایی با تالاب چاف لنگرود

تالاب چاف لنگرود در حاشیه روستا چاف و بافاصله ۶۵ کیلومتری از رشت و ۱۳ کیلومتری شمال شرقی لنگرود واقع شده است.

تالاب چاف از شمال به روستای تازه آباد ، از شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستای چاف منتهی می‌شود.

تالاب چاف؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در لنگرود

وسعت این تالاب زیبا و خوش آب و هوا حدود ۸۰۰ هکتار بوده و در ارتفاع منفی ۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد و همچنین میزان بارندگی در این منطقه حدود ۱۳۰۰ میلی متر در سال است.

همین مسئله یکی از دلایل خنک بودن هوا در این تالاب می‌باشد.

امروزه این تالاب زیبا با وجود انواع پرندگان مختلف به منطقه‌ی گردشگری بی‌نظیری تبدیل شده است که بسیاری از مسافران برای دیدن آن به شهر لنگرود سفر می‌کنند.

شما علاوه بر دیدن زیبایی این تالاب می‌توانید از جاذبه‌های دیگر شهر لنگرود نیز بازدید کنید و خاطرات خوب و خوشی از سفر به این شهر را در ذهن خود ثبت کنید.

  • ساحل ماسه‌ای و رودخانه‌ی زیبای چمخاله از دومین قطب توریستی در نزدیکی شهر لنگرود به حساب می‌آید که بازدید از آن خالی از لطف نیست؛ چرا که از دیرباز گردشگران و مسافران بسیاری این منطقه را برای مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کردند.
  • طبیعت زیبای لیلاکوه در نزدیکی ساحل لنگرود، اکثر گردشگران و طبیعت دوستان را مجذوب خود کرده است.
  • علاوه بر آن پل خشتی معروف لنگرود که نماد شهر است می‌تواند نمونه‌ای از جاذبه‌ی تاریخی و دیدنی این منطقه باشد.
  • یکی از جاهای زیبا و بکر در شهر لنگرود وجود دریاچه کومله است. بازدید از این منطقه‌ی زیبا می‌تواند حس خوب و دل‌نشینی را به شما منتقل کند.
  • پارک جنگلی کوهستانی و پوشیده به رنگ سبز مناظر خیره‌کننده‌ای ایجاد کرده است. حتما تفریحی در پارک جنگلی خرما در شهر لنگرود داشته باشید.

تالاب چاف؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در لنگرود

ویژگی‌های جالب تالاب چاف

میزان بارندگی در این منطقه حدود ۱۳۰۰ میلی‌متر در سال است که با وجود قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا، وجود درختان انبوه، بارش مناسب و ارتفاعی کم نسبت به دریا، موجب خنک بودن هوا در این تالاب می‌شود.

آب و هوای اطراف تالاب بسیار معتدل و مرطوب است که باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران برای بهره‌برداری از زیبایی‌های طبیعت و هوای پاک و مناسب این منطقه شده است.

دیدن زیبایی‌های روستای چاف و تالاب واقع شده در اطراف آن، می‌تواند چشمان شما را خیره کرده و آرامش را به وجود شما بازگرداند.

آب و هوای اطراف تالاب چاف لنگرود به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای خوش آب و هوا و همچنین وجود درختان انبوه ، بارش مناسب و ارتفاعی کم نسبت به دریا، بسیار معتدل و مرطوب می‌شود.

مناسب بودن آب و هوا موجب شده است تا گردشگران بسیار زیادی برای بهره بردن از زیبایی های طبیعت و هوای پاک و مناسب این منطقه، خود را به تالاب برسانند.

دیدن زیبایی های روستای چاف و همچنین تالاب واقع شده در اطراف آن می‌تواند چشمان شما را خیره و آرامش را به وجود شما بازگرداند.

دیدن زیبایی های طبیعت همراه با خانه های قدیمی و روستایی که هر کدام از آن ها می‌توانند غذای محلی برای ارائه داشته باشند، از زیبایی های منطقه است.

باید توجه داشت که در این منطقه ، شکار ممنوع است و همین مسئله موجب ایجاد امنیت شده و جانوران زیادی را به این سمت کشانده است .

دیدن آبزیان و دیگر جانوران در این خطه ، باغ وحشی آزاد و رایگان را برای شما ایجاد خواهد کرد.

درختان انبوه و مختلف این منطقه را می توان یکی دیگر از جاذبه های تالاب مذکور دانست.

تالاب چاف؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در لنگرود

اگر در فصل پاییز به این منطقه سفر کنید، درختانی با برگ‌های چند رنگ را در اطراف تالاب خواهید دید.

تالابی پر آب همراه با درختان زیبای رنگارنگ در اطراف و صدای جانورانی که این منطقه را برای زیستن انتخاب کرده‌اند، همگی می‌تواند لبخندی پاک نشدنی را بر لبان شما بنشانند.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که جالب توجه است ، این می باشد که کار مردمان این منطقه ،بجز کشاورزی ماهیگیری است.

یعنی تالاب چاف لنگرود علاوه بر بهره ای که از نظر طبیعی و زیبا شناسی به بومیان این منطقه می دهد ، دارای نفع اقتصادی نیز می‌باشد.

به همین دلیل نیز حفظ چنین جاذبه ای برای مردمان چاف، حیاتی است.

برخی دیگر از بومیان نیز با ارائه خدمات چرخ زندگانی خود را می‌چرخانند. ایجاد هتل ها، رستوران ها و قهوه خانه ها موجب شده است تا اقتصاد بومیان تا حدودی رونق گیرد.

اگر قصد سفر به این تالاب زیبا را دارید ، و میخواهید در نزدیکی این خطه زیبا از شمال ایران ویلایی برای خود داشته باشید.

تالاب چاف؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در لنگرود

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید