آبشارهای ایران و گیلان دیدنی است همراه باشید و بازدید از آبشار ماهی مشو لنگرود را از دست ندهید.

بازدید از آبشار ماهی مشو لنگرود را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار ماهی مشو یکی از دیدنی های لنگرود است که در نزدیکی روستای خرطای قرار دارد. به‌دلیل عدم وجود ماهی در این آبشار، آن را ماهی مشو نامیده‌اند.

آبشار ارتفاعی معادل با ۱۰ متر دارد و حوضچه‌ای به عمق دو متر پایین آن واقع شده است.

برای دسترسی باید به روستای خرطای بروید و از آنجا با راهنما خود را به آبشار برسانید. از محل پارک خودرو تا آبشار مسافت کوتاهی را باید پیاده بروید.

آشنایی با آبشار ماهی مشو

آیا تا به حال نام آبشار ماهی مشو به گوشتان خورده است؟ این آبشار زیبا در استان گیلان و شهر لنگرود قرار دارد و لازم است تا برای رسیدن به آن، طی یک ماجراجویی به یادماندنی به دل جنگل‌ قدم بردارید.

پس از اینکه ساعتی از لا به لای درختان انبوه و سرسبز عبور کردید، به آبشار ماهی مشو می‌رسید که با زیبایی و ابهت خود به شما انرژی می‌بخشد.

اگر می‌خواهید به آنجا بروید، باید از لیلا کوه راهی شوید و به روستای آبچالکی بروید.

پس از آن سفر ماجراجویانه شما آغاز می‌شود و از کنار رودخانه‌ای با پل چوبی عبور می‌کنید.

پس از گذشتن از شالیزارهای متعدد و روستایی زیبا به آبشار ماهی مشو می‌رسید که با آب سرد خود گویی که از شما پذیرایی می‌کند.

لازم است بدانید که نام ماهی مشو به مکانی اشاره دارد که ماهی در آن زیست نمی‌کند و این اسم را مردم محلی بر این آبشار گذاشته‌اند.

بازدید از آبشار ماهی مشو لنگرود را از دست ندهید

ارتفاع ۱۰ متری آن سبب شده تا آب به اطراف پخش شود و حس طراوت را به گردشگرانی هدیه کند که از راه دور و نزدیک به آنجا آمده‌اند.

در زیر آبشار ماهی مشو حوضچه‌ای می‌بینید که ۲ متر عمق دارد و با آبتنی کردن در آن از تک تک لحظات خود لذت می‌برید.

وجود سنگ‌های قرمز در کنار حوضچه سبب شده تا زیبایی خاصی در فضا ایجاد شود و یک صحنه‌ی رویایی را ایجادکند، گویی که به تماشای یک تابلوی نقاشی ایستاده‌اید.

درختان بلند، صدای آواز پرندگان و آب و هوای خنک سبب شده تا از وجود این همه زیبایی لذت ببرید و با طبیعت‌گردی یک خاطره‌ی تکرار نشدنی را برای خود و همراهانتان خلق کنید.

آب آبشار ماهی مشو در مسیر خود از دریاچه‌ای عبور می‌کند و رودخانه‌ای را تشکیل می‌دهد و با رود شلمانرود یکی می‌شود.

این آبشار در طول مسیر خود از دره‌ای عمیق عبور می‌کند و از میان صخره‌های بزرگ و کوچک می‌گذرد و در نهایت به دریا می‌ریزد.

در فصل تابستان آبشار ماهی مشو به یک مکان دنج برای شنا تبدیل می‌شود و ساکنین این و حتی گردشگران تور گیلان برای آبتنی به آنجا می‌روند.

لازم به یادآوری است که در سفر به لنگرود نگران اقامت خود نباشید، چرا که اقامتگاه بومگردی باغچه مریم در شهرستان اطاقور با فضای روستایی خود در خدمت شماست تا بهترین خدمات را تقدیمتان کند.

در ادامه سفر خود فراموش نکنید تا از دیگر دیدنی های لنگرود مانند تالاب چاف، مسجد آقا سید حسین، بقعه دوازده امام، خانه منجم باشی و پل خشتی بازدید کنید و با عکاسی کردن از آن‌ها تصاویری معرکه را در آلبوم خود به ثبت برسانید.

آبشار ماهی مشو کجاست

استان گیلان مهد سرسبزی و جاذبه های بکره. سرزمینی برای گردشگران و علاقمندان که جذابیت‌های بسیار زیادی داره.

از مهم‌ترین زیبایی‌های این استان می‌شه به آبشارهای مرتفع و بلندی اشاره کرد که در مناطق مختلفی از استان از دل کوه بیرون زدن. یکی از زیباترین این آبشارها در لنگرود قرار داره و بهش آبشار ماهی مشو میگن.

بازدید از آبشار ماهی مشو لنگرود را از دست ندهید

اگه اهل ماجراجویی هستید، سفر به این آبشار و قدم گذاشتن به جنگل‌های وسیع اطرافش آن رو هیچوقت فراموش نمی‌کنید، اینو مطمئن باشید.

با عبور از بین درختای سر به فلک کشیده و تنومند جنگلی این نواحی می‌تونید از زیباترین چشم‌اندازها دیدن کنید.

این آبشار که از ابهت زیادی برخورداره، امروزه مقصد مناسبی برای اکثر گردشگران و توریستای شمالیه. اگه می‌خواید به اونجا برید، باید از لیلاکوه راهی بشید و به روستای آبچالکی برید.

بعد از اون سفر ماجراجویانه شما تازه شروع میشه و از کنار رودخانه‌ای با پل چوبی عبور می‌کنید.

بعد از گذشتن از شالیزارهای متعدد و روستایی زیبا به آبشار ماهی مشو می‌رسید که با آب سرد خودش انگار لیوان شربت خنکی رو در دستش گرفته تا بهتون خوش‌آمد بگه.

بدونید که این منطقه میزبان خیلی خوبی برای مهموناش بوده تا امروز و کسایی که به اونجا سفر کردن از حضور توی این منطقه لذت بردن و به بقیه هم پیشنهادش کردن.

گویی، شربت اولین حضور، به مزاق همه خوش اومده و دوست دارن به بقیه هم بگن که تجربه‌ی دیدن این منطقه رو از دست ندن.

آبشار ماهی مشو یکی از مکان‌های گردشگری بسیار جذاب در اتاقور و لنگرود است. این آبشار به دلیل عبور ماهیان به سمت بالای آن به نام ماهی مشو شهرت دارد.

در حوضچه‌ای کنار آبشار، سنگ‌های قرمز به چشم می‌خورند که جلوه‌ی زیبایی به این منظره می‌بخشند.

ارتفاع این آبشار تقریباً ۱۰ متر بوده و حوضچه‌ی آن دو متر عمق دارد. این آبشار با چشم‌انداز زیبای خود یکی از جاذبه‌های دیدنی و توریستی لنگرود است.

استان گیلان با جاذبه‌های طبیعی بکر، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در ایران است. آبشارهای باارتفاع و دیدنی‌های دیگر، از جمله آبشار ماهی مشو، از جاذبه‌های مهم و زیبای استان گیلان هستند.

بازدید از آبشار ماهی مشو لنگرود را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید