در ویدیو زیر شاهد تصاویری از دستگاه تولید آب شرب از زباله توسط پژوهشگران ایرانی دانشگاه آزاد اصفهان خواهید بود.

رونمایی از تولید دستگاه آب شرب از زباله توسط مخترع ایرانی + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پژوهشگران جوان کشور موفق به تولید دستگاهی شده‌اند که از زباله آب شرب تولید می‌کند و قابل مصرف در زمین‌های کشاورزی و مناطق خشک و بیابانی است.

پژوهشگران ایرانی موفق به طراحی دستگاه تولید آب شرب از زباله شدند که می‌توان از این فرایند برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی و مناطق خشک و بیابانی نهایت استفاده را برد.

محمدرضا صالحی‌کیا عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری درباره ساخت دستگاه تولید آب شرب از زباله، گفت: این دستگاه با تجزیه میکروارگانیسم‌ها ساخته شده است که از دو مخزن تشکیل شده؛ در مخزن اول یکسری تیغه‌ برای مخلوط کردن زباله در نظر گرفته شده و در مخزن دوم میکروارگانیسم‌ها قرار گرفته‌اند و فرایند تجزیه را شکل می‌دهند.

صالحی‌کیا گفت: جلوگیری از آلودگی محیط زیست، استفاده از ضایعات برای ساخت قطعات دستگاه و جلوگیری از ورود شیرابه‌های زباله به سفره‌های آب زیرزمینی از جمله مزایای استفاده از این دستگاه است.

این پژوهشگر به مزایای استفاده از آب حاصل از این فرایند اشاره کرد و گفت: می‌توان از این فرایند برای تامین آب شرب پروژه‌های فضایی، آبیاری فضای سبز و کشاورزی و در مناطق خشک و بیابانی و کمک به رشد صنعت کشاورزی نهایت استفاده را برد.

وی گفت: علاوه بر این کمپوستی هم که تولید می‌شود ارگانیک و ضد آفت بوده و یک محصول فردی و بسیار مؤثر است، همچنین این کمپوست انگل‌های ‌حیوانی از قبیل کرم‌ اسکاریس و کرم روده ندارد.

صالحی‌کیا اضافه کرد: این پروژه دارای ثبت مقاله و اختراع است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید