براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با شامل شدن ۷ دهک درآمدی، ۶۱ میلیون نفر می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

پرداخت یارانه نقدی جدید برای این افراد از امشب + جزییات

به گزارش سلام نو، قرار است یارانه نقدی جدیدی بحساب ها واریز شود. مبلغ ۴۰۰ هزار تومان با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به ۶۰۰ هزار تومان برسد. این مبلغ به‌صورت ماهانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. بنا به گفته معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای طرح علاوه بر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، حدود یک میلیون تومان هم جدا واریز خواهد شد.

بنابر اظهارات عسگریان پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر ۲ سال از روز سه شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه بشوند که مشمول این طرح شده‌اند و به صورت همزمان حساب هایشان شارژ می‌شود.

عسگریان تاکید کرد: برای هر فرد و سرپرست خانواری که پیامک برود، می‌داند که واجد شرایط است و بلافاصله می‌تواند شارژ اعتبار خودش را در اپلیکیشن و یا برنامه کاربردی «شما» ببیند. همچنین با هر بار خرید هم می‌توانند باقی مانده اعتبار را از طریق همین برنامه کاربردی شما مشاهده کنند.

پیامک‌ها از سه شنبه، یعنی دوشنبه شب ارسال و سه شنبه هم واریز انجام می‌شود و مردم می‌توانند خریدشان را انجام بدهند.

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با شامل شدن ۷ دهک درآمدی، ۶۱ میلیون نفر می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کنند که بنابر گفته سیدرضا یحیوی مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از خرداد ماه تا پایان آذر ماه امسال، ۲۳ میلیون نفر از این تعداد تاکنون از این طرح استقبال کرده‌اند که میزان مشارکت به ۳۷ درصد رسیده است. دولت سیزدهم در راستای امنیت پایدار غذایی در ۷ دهک اول درآمدی، طرح کالابرگ الکترونیک را در قالب لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داد.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاه با فناوری نوین به طرح کالابرگ الکترونیک متصل هستند و بیش از ۵۰۰ فروشگاه تعاونی نیز در این طرح برای دسترسی روستاییان مشارکت دارند.

رقم یارانه نقدی طرح یسنا اعلام شد

در قالب طرح کالابرگ الکترونیک دولت سیزدهم برای حمایت از امنیت غذایی و تغذیه سالم زنان باردار و مادران شیرده، طرح یسنا را از روز سه‌شنبه اجرایی خواهد کرد. آنطور که علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: در قالب طرح کالابرگ الکترونیک برای زنان باردار یا مادرانی که نوزاد زیر ۲ سال دارند و شیرده هستند، با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. روز سه‌شنبه ۵ دی ماه این طرح به‌صورت آزمایشی در ۸ استان کشور شامل خراسان شمالی و جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان، سیستان‌وبلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این طرح تا پایان دی ماه در سراسر کشور عملیاتی شود. در طرح یسنا، به‌جای ۱۱ قلم کالایی، ۱۶ قلم در قالب طرح کالابرگ الکترونیک ارائه می‌شود که شامل سبزیجات، میوه و حبوبات و دانه‌های روغنی است. از ویژگی‌های دیگر این طرح این است که مبلغ ۴۰۰ هزار تومان جدای از یارانه نقدی بوده و یک مبلغ اعتباری است و نیازی به شارژ نیست.

براساس گفته‌های معاون رفاه و امور اقتصادی در طرح یسنا، میزان اقلام قبلی نیز افزایش یافته است. به عنوان نمونه، در طرح کالابرگ مجموع وزن لبنیات حدود ۵ و نیم کیلوگرم بوده که این مقدار در این طرح با حدود ۲.۵ کیلو اضافه به حدود ۸ کیلوگرم رسیده است. گفته می‌شود با فراگیر شدن طرح یسنا در همه کشور، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به ۶۰۰ هزار تومان برسد. این مبلغ به‌صورت ماهانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. عسگریان گفته است که این طرح در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. البته این طرح ۲ ماهه خواهد بود و بنا به گفته معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای طرح علاوه بر مبلغ۴۰۰ هزار تومان، حدود یک میلیون تومان در قالب اعتباری در صورت هزینه‌کرد خانوار برای ۱۶ قلم کالای اعلامی به تدریج در سبد خانوار و یارانه آنها اضافه می‌شود.

طرح یارانه نقدی حمایت از کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه

طرح دیگری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در حال اجرای آن است، طرح حمایت از تغذیه سالم برای کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه‌ای است که دچار سوءتغذیه شده‌اند. در این طرح ۱۴۰ هزار کودک شناسایی شده است که ۱۵ هزار نفر از آنها در دهک‌های ۸ تا ۱۰ قرار دارند و مشمول این طرح نخواهند شد. ۱۲۵ هزار کودک از این تعداد در دهک‌های ۱ تا ۷ قرار دارند. بنا به گفته عسگریان، از مجموع ۱۲۰ هزار خانوار دارای کودک آسیب‌پذیر، ۵ هزار خانوار ۲ یا ۳ کودک دچار سوءتغذیه باشند. براساس این طرح مبلغ ۱ میلیون تومان به ازای هر کودک در دهک‌های ۱ تا ۵ و ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر کودک در دهک‌های ۶ تا ۷ به حساب سرپرست خانوار واریز شده تا آنها بتوانند از ۱۶ قلم کالای ارائه شده در طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کنند. چنانچه خانواده‌ای این مبلغ را برای اقلام در نظر گرفته شده هزینه نکند، یارانه آن متوقف خواهد شد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول تن‌سنجی در این باره است و هر شش ماه یک بار این کار را صورت می‌دهد. طرح‌های سه‌گانه کالابرگ الکترونیک در سال آینده در قالب لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید