ناصر ممدوح دوبلور و بازیگر ویدیویی از او که در مراسم بزرگداشت ناصر طهماسب با قامت خمیده و شکسته شرکت کرده بود در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

قامت خمیده و شکسته دوبلور معروف ناصر ممدوح + فیلم

به گزارش سلام نو، ناصر ممدوح در ۲۶ بهمن ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد. او از نوزده سالگی به فعالیت در رادیو روی آورد و پس از آن به عنوان دوبلور در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها هنرنمایی کرده است.

او هم اکنون رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان «گفتار فیلم» است و بیشتر در زمینه دوبله فیلم‌های مستند چه مستند علمی و چه سایر آثار مستند فعالیت می‌کند و در این زمینه از پرسابقه‌ترین گویندگان محسوب می‌شود.

ممدوح دوبله تمامی آثار خارجی جشنوراه رشد را نیز برعهده داشته است و به عنوان مدیر دوبلاژ بعضی از آثار جداگانه نیز فعالیت کرده است. همچنین او در پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم، عضو هیات داوران مسابقات تلویزیونی بوده است.

ناصر ممدوح که از سن کم به رادیو و کارهای نمایشی بسیار علاقه‌مند بود در سال ۱۳۴۰ از طریق زنده یاد علاءالدین کاملی (از بزرگان دوبله) به رادیو معرفی شد و از همان سال هنگامی که نوزده سال داشت مشغول فعالیت های هنری خود در این عرصه شد.

ماجرا از این قرار است که ممدوح در سال ۱۳۴۰ برای ارائه طرح یک فیلمنامه به استودیوی مهدی میثاقیه تهیه کننده قدیمی سینما می رود، میثاقیه به او می گوید صدای خوبی دارد و از عطالله کاملی  می خواهد که از او برای صداپیشگی تست بگیرد. اما کاملی وقتی صدای ناصر ممدوح را می‌شنود آنقدر خوشش می‌آید که می‌گوید او احتیاجی به تست ندارد و برای دوبله خوب است.

از آثار مهمی که ناصر ممدوح تا کنون دوبله کرده است می‌توان به فیلم محمدرسول ا… (صدای نقش خالد)، سریال جنگجویان کوهستان یا لیان شان پو (راوی)، سریال افسانه شجاعان و هملت اشاره کرد.

او همچنین مدیر دوبلاژ کارتون‌های مارکوپولو، سندباد، معاون کلانتر و شش نشان رها شده بوده است.

ناصر ممدوح که پیش از انقلاب نیز سابقه بازیگری داشته و سال ۱۳۵۶ در فیلم سینمایی در امتداد شب بازی کرده بود؛ پس از انقلاب در سال ۱۳۸۵ در سریال «راه شب» به کارگردانی داریوش فرهنگ؛ مجددا به بازیگری پرداخت و در نقش پژمان گوینده رادیو نقش‌آفرینی کرد.
 

کد خبرنگار: ۲۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پاییز IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    ما آقای ممدوح رو از صمیم قلب دوست داریم. ایشون مرد بزرگ و استاد عزیزمون هستن رو سرمون جا دارن.ما با صدای این استاد نازنین خاطره ها داریم خصوصا ما دهه شصتی ها...من روی صحبتم با کسی هستش که بدون اجازه ایشون این فیلم رو گرفته بعدشم پخشش کرده. منظورم اینه که شاید ایشون خوشش نیاد ازشون فیلم گرفته بشه و پخش بشه مثل خیلی از ماها..بابت پخش این کلیپ تو فضای مجازی من خیلی گله دارم.واقعا افسوس به خاطر کارهای بعضی از ما آدما........
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    استاد ممدوح برای ما عزیز هستن.ما ایشون رو دوست داریم مرد بزرگ و نازنینی که همیشه و همیشه قابل احترامند.ما دهه شصتی ها با صدای زیبای ایشون خاطره ها داریم.چرا بدون اجازه از ایشون فیلم گرفتین .نمیدونم بعضی از ما واقعا دنبال چی هستیم.افسوس ......
  • پاییز IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    آقای ممدوح مهربان و نازنین و همیشه قابل احترام... کاش اونقدر متوجه باشیم که بدون اجازه از کسی ازش فیلم نگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید