رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که غنی‌سازی ۶۰ درصد طبق ضوابط انجام می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی: فعالیت های سابق را طبق ضوابط انجام می دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به گزارش تازه آژانس بین‎المللی انرژی اتمی، گفت که غنی‌سازی ۶۰ درصد طبق ضوابط انجام می‌شود.

محمد اسلامی، معاون رئیس‎جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیئت دولت در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش تولید غنی‌سازی اورانیوم ایران، گفت: حرف جدیدی نیست و ما غنی سازی ۶۰ درصدی را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه طبق ضوابط، اورانیوم با غنای ۶۰ درصد تولید می‌کنیم، اظهار کرد: نه کاری را تغییر دادیم و نه ظرفیت جدیدی ایجاد کردیم.

اسلامی با اشاره به اینکه این یک هیاهوی رسانه‌ای است که کاخ سفید، ۳ کشور اروپایی و رژیم صهیونیستی همواره در فضاسازی‌ها از این عبارات استفاده می‌کنند، بیان کرد: آن‌ها بر سر جرم و جنایاتی که در غزه مرتکب شده‎اند تحت فشار افکار عمومی قرار دارند و بسیار علاقه‌مند هستند که فضا را جابجا کنند و با طرح این موضوعات می‌خواهند توجه را از غزه منحرف کنند و متوجه ایران کنند.

معاون رئیس‎جمهور با بیان اینکه اقدامات آن‌ها هیچ تاثیری در روند کار ما نخواهد داشت، گفت: ما همان کار معمول خود را انجام می‌دهیم.

اسلامی، اضافه کرد: کار رسانه‎ای جدیدی که مجددا درباره غنی‎سازی مطرح شد حرف جدیدی نیست، در گزارش مدیرکل آژانس به شورای حکام مطرح شده بود و حرف تازه‎ای نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی دیگر گفت: اهدافی که دنبال می‎کنند مشخص است و مردم عزیز مستحضر باشند که ما هیچ کار جدیدی انجام ندادیم و همان فعالیت جاری ماست که طبق ضوابط و چارچوب انجام می‌گیرد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‎شنبه در جدیدترین گزارش خود به کشورهای عضو آژانس درباره فعالیت‌های ایران در زمینه غنی‌سازی ادعا کرد که ایران در هفته‌های اخیر تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد خود را افزایش داده است.

گروسی، مدعی شد که ایران تولید اورانیوم ۶۰ درصدی خود را پس از یک دوره ۶ ماهه که غنی‌سازی/ذخایر کاهش یافته بود، افزایش داده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید