آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌های مشهد در ۲ نوبت صبح و عصر براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان در روز چهارشنبه تعطیل شد.

مدارس و دانشگاه‌های مشهد فردا چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ تعطیل است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌های مشهد در ۲ نوبت صبح و عصر براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان در روز چهارشنبه تعطیل شد.

مهدی اله پور عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس مدارس مناطق هفت گانه، تبادکان، رضویه، احمد آباد در کلیه مقاطع در شیفت صبح و عصر به صورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می شود. وی ادامه داد: همچنین کلیه فعالیت های ورزشی در فضای باز و بسته تعطیل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: براساس اعلام کارگروه شرایط اضطری گرد و غبار خراسان رضوی که با ریاست اداره کل مدیریت بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، با عنایت به وضعیت موجود و پایداری گرد و غبار، فردا کلیه فعالیت مراکز آموزشی اعم از دولتی و خصوصی تعطیل است.

وی بیان کرد: بر این اساس تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه ای مشهد و آموزشگاه های آزاد، آموزشگاه های زبان و سایر کلاس های آموزشی (دولتی و خصوصی) نیز در هر ۲ نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری در بستر وبینار و سامانه شاد برگزار می شود.

اله پور تاکید کرد: مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح و عصر تعطیل و کلیه فعالیت های ورزشی در محیط های باز و بسته در نوبت صبح و عصر تعطیل می باشند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بیان داشت: پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

‎وی ادامه داد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر و استفاده از ماسک به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: در این کارگروه از دستگاه های دولتی خواسته شده در صورت امکان با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کنند.

‎وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام نمایند.

اله پور اظهار کرد : همچنین مقرر شد تا شهرداری مشهد از سیستم های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در پارک ها بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرج جهت اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده کند. وی بیان کرد : اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه ها و نهادهاست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید