آماده شدن برای جشن کریسمس جذاب است پس همراه باشید و درباره طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس بدانید.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

به گزارش سلام نو تزیین خانه برای کریسمس از هیجان ‌انگیزترین قسمت های جشن کریسمس است و یک شب به یاد ماندنی برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

انجام تزیینات کریسمس با اعضای خانواده یا دوستان صمیمی، واقعا می تواند لذت بخش و خاطره انگیز باشد.

برای تزیین کردن خانه به مناسبت جشن کریسمس ایده‌ های بسیار زیادی وجود دارد.

تعدادی از افراد به تزیینات ساده علاقه مندند و بعضی دیگر چیدمان های تجملاتی را می پسندند.

اگر رنگ‌ ها و اکسسوری‌ هایی که برای تزیین کریسمس انتخاب کرده اید با یکدیگر هماهنگ باشند، یک چیدمان کریسمسی عالی آماده خواهید کرد.

تزیین کریسمس در خانه

ورودی خانه، اولین قسمتی است که مهمانان در کریسمس مشاهده می‌کنند و بنابراین، تزئین آن اهمیت بسزایی دارد. با استفاده از تزئینات مناسب، می‌توانید یک تجربه بصری خیره‌کننده و دعوت‌کننده برای خود و مهمانانتان ایجاد کنید.

در ادامه به برخی از ایده‌های جذاب و خلاقانه برای تزئین ورودی خانه برای کریسمس اشاره خواهیم کرد.

۱. چراغ‌های ریسه‌ای: استفاده از چراغ‌های ریسه‌ای در اطراف درب ورودی، پله‌ها و ستون‌ها می‌تواند فضایی گرم و دعوت‌کننده ایجاد کند. شما می‌توانید از چراغ‌های رنگی یا سفید بسته به سلیقه خود استفاده کنید.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

۲. تاج گل و برگ کاج: قرار دادن تاج گل کاج بر روی درب ورودی یکی از سنت‌های کریسمس است. شما می‌توانید تاج گل خود را با اضافه کردن نوارهای رنگی، کاج‌ها، شاخه‌های کریسمس و حتی چراغ‌های کوچک تزئین کنید.

۳. مجسمه‌ها و تزئینات بیرونی: استفاده از مجسمه‌های کریسمس مانند بابانوئل، فرشتگان و گوزن‌ها در کنار درب ورودی می‌تواند جلوه بصری زیبایی ایجاد کند. همچنین، شما می‌توانید از تزئینات بیرونی مخصوص کریسمس مانند توپ‌های درخشان و ستاره‌ها استفاده کنید.

۴. قالیچه‌های کریسمس: قرار دادن یک قالیچه با تم کریسمس در ورودی خانه نه تنها به پاک نگه داشتن کف خانه کمک می‌کند، بلکه حس فصل را نیز به خانه می‌آورد.

۵. درختچه‌های کوچک کریسمس: قرار دادن درختچه‌های کوچک کریسمس در طرفین درب ورودی یک ایده جذاب و زیبا است. شما می‌توانید این درختچه‌ها را با چراغ‌ها، توپ‌ها و تزئینات دیگر آراسته کنید.

۶. گیاهان فصلی و شاخه‌های کاج: استفاده از گیاهان فصلی مانند برگ‌های افرا و شاخه‌های کاج در گلدان‌ها و سبدها در ورودی خانه، فضایی طبیعی و تازه ایجاد می‌کند.

۷. نوارهای تزئینی و پارچه‌ها: استفاده از نوارهای تزئینی و پارچه‌ها در اطراف درب ورودی و روی نرده‌ها می‌تواند جلوه‌ای زیبا و تماشایی ایجاد کند. شما می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی استفاده کنید تا با دکوراسیون کلی خانه هماهنگ باشد.

۸. تابلوهای کریسمس و پیام‌های تبریک: قرار دادن تابلوهای کوچک کریسمس یا تخته‌هایی با پیام‌های تبریک و آرزوهای خوب برای فصل کریسمس، لمسی شخصی و صمیمانه به دکوراسیون ورودی خانه اضافه می‌کند.

با استفاده از این ایده‌ها و خلاقیت شخصی خود، می‌توانید ورودی خانه خود را به بهترین شکل ممکن برای استقبال از فصل کریسمس تزئین کنید و حس و حال جشن و شادی را به خانه خود بیاورید.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

دیزاین منزل برای کریسمس

۱- تزیین کردن میز کریسمس ۲۰۲۴ به کمک گل طبیعی

در صورتی که به دنبال ترکیبی مدرن و زیبا برای تزیین میز کریسمس هستید، می توانید از گل ‌های طبیعی بسیار زیبای رنگی برای میز خود استفاده نمایید.

همچنین برای هماهنگ بودن دکوراسیون کریسمس می‌توانید، علاوه بر میز برای تزیین سایر دکوراسیون کریسمس در قسمت های دیگر خانه نیز از گل های طبیعی استفاده کنید.

روشن کردن شمع از بخش‌ های مهم تزیین میز کریسمس است و باعث خواهد شد تا میز شما زیباتر به نظر برسد و حالتی رمانتیک و رویایی به دیزاین شما می دهد.

۲- به کار بردن آیتم ‌هایی با رنگ بسیار ملایم

یک ایده خلاقانه برای تزیین کریسمس ۲۰۲۴ به کار بردن آیتم‌ های رنگی مانند گل و شمع و جام های رنگی است. به طوری که می توانید، رنگ ‌های ملیح را در کنار هم استفاده نمایید تا دیزاین کریسمس شما زیباتر و رویایی ‌تر شود.

همچنین پیشنهاد می شود، برای جلوه کردن آیتم های میز کریسمس از رومیزی سفید استفاده نمایید.

همین طور می توانید، هدایای دوستان یا اعضای خانواده خود را داخل یک باکس رنگی و در بشقابشان قرار دهید.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

۳- ست کردن میز و دکوراسیون اتاق با یک رنگ دلخواه

با انتخاب یک رنگ برای کریسمس، همه آیتم‌ های کریسمس را با همان رنگ تزیین نمایید. می توانید از رنگ‌ های قرمز و سبز برای اینکار استفاده کنید تا جلوه‌ای مدرن و سلطنتی به خانه شما بدهد.

پیشنهاد می شود، تمام آیتم‌ های کریسمس مانند میز شام و درخت کریسمس را در یک قسمت خانه بچینید. همچنین می توانید برای تزیین این قسمت از خانه از تزییناتی که دارای رنگ ‌های مشابه هستند، استفاده نمایید.

۴- استفاده از رنگ زیبای طلایی برای تزیینات ویژه کریسمس

رنگ طلایی از مجلل‌ ترین رنگ‌ ها برای کسانی است که می خواهند، یک میز شام کریسمس مدرن و اشرافی داشته باشند. اگر علاقه دارید تزیینات کریسمس شما شیک و مدرن به نظر برسد، از رنگ چشمگیر طلایی در چیدمان خود استفاده کنید.

رنگ طلایی دارای جذابیت و انرژی بسیار بالایی است. بنابراین در شب جشن کریسمس می توانید، از جلوه گری این رنگ بی نظیر استفاده نمایید.

پیشنهاد می شود از بشقاب‌ ها و ظرف هایی که رنگ طلایی دارند، برای چیدمان میز کریسمس استفاده کنید. همچنین می توانید، شمعدان‌ هایی با رنگ طلایی روشن کنید. ترکیب نور شمع با رنگ طلایی به طور شگفت انگیزی روی میز شام شما جلوه گری خواهد کرد.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

۵- تزیین میز کریسمس ۲۰۲۴ با برگ ‌های سبز

می‌توانید قسمت میانی میز شام کریسمس را با برگ‌ های طبیعی تزیین نمایید. پیشنهاد می شود از برگ‌ های سبز درخت کاج و یا هر برگی که دوست دارید برای این کار استفاده نمایید.

قرار دادن شمع‌ های روشن روی برگ های سبز می‌تواند، زیبایی میز شام شما را چندین برابر نماید. همچنین حالت زنده بودن به فضا می دهد و انرژی زیادی به خانه شما خواهد داد.

۶- استفاده از رنگ قرمز برای چیدمان

رنگ قرمز یکی از زیباترین رنگ ها برای طراحی چیدمانی جذاب و شیک برای جشن کریسمس است.پیشنهاد می کنم از دستمال سفره قرمز با گل‌ ها و شمع‌ های قرمز بر روی میز شام کریسمس استفاده کنید.

همچنین برای سایر تزیینات کریسمس نیز می توانید، از رنگ زیبای قرمز استفاده کنید و فضا را پر از انرژی مثبت نمایید.

۷- استفاده از ظروف کریسمسی

از ساده‌ ترین ایده‌ ها برای تزیین کردن میز کریسمس استفاده از ظرف هایی با طرح کریسمس است.

پیشنهاد می شود از ظروفی که با طرح‌ های کریسمسی منقوش شده اند، استفاده نمایید. برای جلوه بهتر میز کریسمس بهتر است، رنگ رومیزی و وسایل روی میز را با رنگ بشقاب ها ست نمایید.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

۸- استفاده از ترکیب سبز و طلایی

یک ایده بسیار ساده که جلوه ای اشرافی به میز شام کریسمس می دهد، ترکیب کردن رنگ سبز و طلایی می باشد. برای اجرای این ایده می توانید از دستمال سفره سبز و بشقاب و لیوان با لبه طلایی و مشکی استفاده نمایید. از ترکیب این دو رنگ زیبا برای سایر تزیینات کریسمس نیز می توانید استفاده نمایید. این ترکیب بی‌نظیر را در میز بالا مشاهده می‌کنید.

۹- استفاده از درخت کریسمس

برای ایجاد دیزاین کریسمسی در دکوراسیون می‌توانید، با یک درخت کریسمس کوچک و زیبا اتاق خود را تزیین کنید.

با یک رنگ خاص درخت‌ کریسمس و تزیینات اتاق را دیزاین نمایید. رنگ‌ های ملیح مانند صورتی روشن یا سفید برای کسانی که به دکوراسیون مدرن علاقه دارند، انتخاب فوق العاده ای است.

از درخت‌ کریسمس با جنس‌ و طرح‌ های متفاوت و با رنگ‌ های هماهنگ استفاده نمایید. گذاشتن گلدان گل و روشن کردن شمع می‌تواند، جلوه‌ چشمگیری به دکوراسیون کریسمس شما بدهد. از لحاظ فنگشویی نیز روشن کردن شمع، انرژی بسیار زیادی به فضا می دهد.

۱۰- استفاده از پارچه‌ های تزیینی با طرح کریسمس

یک راهکار ساده جهت تزیین دکوراسیون کریسمس استفاده از پارچه‌ هایی با طرح کریسمس می باشد. پیشنهاد می شود از پارچه هایی که روی آن‌ ها طرح‌ آدم برفی یا بابانوئل و یا سایر طرح های کریسمس می باشد، استفاده نمایید.

اگر نمی توانید این پارچه ها را تهیه کنید، طرح‌ های کریسمسی را روی فوم ببرید و روی میز بگذارید.

همچنین می توانید از طرح‌ های لیزر شده برفی برای دکوراسیون کریسمس استفاده کنید. گذاشتن شمعدان و هماهنگ کردن اکسسوری‌ های دکوراسیون باعث زیباتر شدن دیزاین شما می شود.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

برای تزیین دکوراسیون کریسمس لازم نیست از اکسسوری‌ های بسیار گران قیمت و یا کاردستی‌ های خیلی خاص استفاده نمایید.

بعضی وقت ها تنها با استفاده از طرح های کریسمس یا گذاشتن یک گلدان گل در یک گوشه و روشن کردن شمع های زیبا می‌توان، محیطی جذاب و زیبا برای کریسمس ایجاد نمود و شور و شادی و انرژی بالایی به فضای خانه بخشید.

تزیین درخت کریسمس با وسایل ساده

همانطور که می‌دانید مهم ترین نشانه کریسمس، درخت کریسمس و تزئینات آن است.

این درخت معمولا در اتاق نشیمن خانه قرار می گیرد چرا که درخت کریسمس باید در مرکزی ترین نقطه خانه قرار گیرد تا با ورود به خانه هر کسی بتواند آن را مشاهده کند.

البته پیشنهاد می کنیم تا این درخت های جذاب را در قسمت های خاصی یعنی کنار شومینه یا کنار پنجره قرار دهید.

بعد از انتخاب محل مناسب برای قرار دادن درخت کریسمس، بهتر است تا برای تزئین و چیدمان آن نیز فکر کنید.

پیشنهاد می کنیم تا درخت کریسمس را با ریسه هاس رنگی، توپ های رنگی کوچک و بزرگ و جوراب های جذاب زمستانی و هر آنچه که برای شما و خانواده‌تان خاطره انگیز و جذاب است، تزئین کنید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای تزئین درخت کریسمس هیچ محدودتی ندارید و به راحتی می توانید هر المان و اکسسوری جذاب را به درخت خود اضافه کنید.

البته، ربان قرمز یکی از پرکاربرد ترین و ارزان ترین اکسسوری های دیزاین کریسمس است.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

تزیین درخت کریسمس یکی از سنت‌های زیبا و پرشور فصل کریسمس است که فضای خانه را پر از نشاط و شادمانی می‌کند. برای ایجاد یک دکور درخت کریسمس خیره کننده و منحصر به فرد، می‌توان از ایده‌های خلاقانه و جذاب استفاده کرد.

یکی از ایده‌های جالب برای تزیین درخت کریسمس، استفاده از رنگ‌های متفاوت و خاص است.

به جای استفاده از رنگ‌های سنتی قرمز و سبز، می‌توان از ترکیب رنگ‌های طلایی و نقره‌ای برای ایجاد یک حس لوکس و باشکوه استفاده کرد.

همچنین، استفاده از رنگ‌های پاستلی و نرم می‌تواند فضایی دلنشین و آرامش‌بخش ایجاد کند.

برای افزودن بعد و عمق به دکور درخت، می‌توان از تزیینات با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از گوی‌های بزرگ در کنار گوی‌های کوچک، و همچنین تزیینات بلند و آویزان می‌تواند تاثیر چشمگیری ایجاد کند.

افزودن المان‌های طبیعی نیز می‌تواند جلوه‌ای خاص و زیبا به دکور درخت ببخشد. استفاده از شاخه‌های کاج، بلوط و صنوبر، همراه با میوه‌های خشک شده و دارچین، می‌تواند حسی از طبیعت و گرمی را به فضای خانه اضافه کند.

برای افزودن جلوه‌ای درخشان و پرزرق و برق به درخت کریسمس، می‌توان از چراغ‌های ریسه‌ای با رنگ‌های گرم استفاده کرد.

قرار دادن چراغ‌ها به گونه‌ای که به صورت یکنواخت در تمام قسمت‌های درخت پخش شوند، می‌تواند فضایی محبوب و جذاب ایجاد کند.

نهایتاً، برای ایجاد تمامیت و هماهنگی در دکور درخت کریسمس، می‌توان از یک انتخاب موضوعی خاص پیروی کرد. این موضوع می‌تواند بر اساس رنگ‌ها، شکل‌ها یا حتی یک داستان خاص باشد.

با پیروی از یک موضوع خاص، می‌توان اطمینان حاصل کرد که تمامی تزیینات به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند و یک تصویر زیبا و یکپارچه ایجاد می‌کنند.

در مجموع، تزیین درخت کریسمس فرصتی عالی برای بروز خلاقیت و ایجاد فضایی گرم و دعوت‌کننده در خانه است. با استفاده از ایده‌های جذاب و خلاقانه، می‌توانید درخت کریسمسی خیره کننده و منحصر به فرد داشته باشید که توجه همه را به خود جلب کند.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

سفره کریسمس در چند کشور

ماداگاسکار

کریسمس در ماداگاسکار زمان بودن با خانواده است. کریسمس روز ۲۵ دسامبر است و خانواده ها بهترین لباس هایشان را می پوشند و کنار هم جمع می شوند تا با خوردن غذاهای مختلفی از جمله گوشت و مرغ با برنج جشن بگیرند.

یکی از این غذاها آکوهو سای وآنیو( Akoho sy Voanio) است که مرغ و خورشت نارگیل و دیگری آکوهو می سی ساکامالائو (Akoho misy Sakamalao) که مرغ پخته شده همراه سیر و زنجبیل است.

در ماداگاسکار لیچی بعنوان میوه مخصوص کریسمس محسوب می شود و در این وقت سال همه جا پیدا می شود.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

برزیل

ناهار روز کریسمس در برزیل یک ضیافت واقعی است که، اواخر روز عید برگزار می شود.

در این روز بوقلمون که اغلب با میوه های محلی تزیین شده است، همراه با مخلفات دیگر از جمله: ژامبون، کلم پیچ سیر دار، ماهی شور کاد، سالاد سیب زمینی همراه با کشمکش و تکه های سیب، نان فارروفا، برنج و خشکبار، سرو می شود.

نان شیرین ایتالیایی که به آن پانتونه می گویند و استولن، کیک میوه آلمانی هم به عنوان دسر خورده می شود.

رابانادا نیز که شامل مخلوط نان بیات، شیر و تخم مرغ سرخ شده که روی آن شکر، دارچین و مربا می ریزند، به عنوان یکی از محبوب ترین پودینگ ها در برزیل سرو می شود.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

استرالیا

از آنجایی که این کشور در نیمکره جنوبی تابستان است، مردم استرالیا برای تهیه غذای کریسمس سراغ باربیکیو می روند.

غذاهای مناطق مختلف با هم فرق دارد اما اغلب، استیک، مرغ و غذاهای دریایی مانند میگو، لابستر، خرچنگ را کباب می کنند.

بعضی از غذاهای سنتی نیمکره شمالی مانند بوقلمون، ژامبون و مرغ هم گاهی به صورت سرد سرو می شود.

شیرینی مخصوص این روز پاولوا نام دارد که، با خامه زده شده همراه با دکور تکه های میوه مانند کیوی، توت فرنگی و پشن فروت تهیه می شود.

ایسلند

در ایسلند، کریسمس را با پختن و خوردن مقدار زیادی کیک و کلوچه جشن می گیرند. ایسلندی ها مهارت در آشپزی شان را بیشتر با پخت نان برگی (laufabrauð) که نانی به نازکی ویفر است و روی آن برش هایی ایجاد شده است، به نمایش می گذارند.

غذای روز کریسمس در ایسلند گوشت بره دودی( hangikjöt) و گاهی نوعی مرغ دریایی( rjúpa) است. در سالهای اخیر گوشت گوزن شمالی هم به این لیست اضافه شده است.

بوفه های کریسمس در ایسلند در این موقع سال غذاهای فصلی و سنتی مانند: ترشی شاه مای، سالمون کاری، پاته گوزن شمالی و پافین دودی سرو می کنند.

طراحی سفره و دیزاین منزل برای کریسمس

فیلیپین

در فیلیپین غذای اصلی کریسمس نوچه بوئنا (Noche Buena) است که اواخر روز عید سرو می شود. این غذا که ریشه اسپانیایی دارد شامل گوشت سرخ شده( لچون)، پنیر ادام (queso de bola)، انواع پاستاها است و انواع میوه همراه شیر غلیظ شده و کرم نارگیل به عنوان دسر سرو می شود.

در سالهای اخیر هات چاکلت ( Tsokolate) و نوعی اسپاگتی شیرین همراه با سس گوجه فرنگی هم به میز ضیافت فیلیپینی ها اضافه شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید