جاذبه‌های طبیعی مرند بسیار تماشایی است همراه باشید تا بدانیم فاصله مرند تا دارانداش چقدر است.

فاصله مرند تا دارانداش چقدر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دره دارانداش که به نام دره گوورچینلیق نیز شناخته می‌شود؛ مقصدی پرهیجان برای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به سفرهای ماجراجویانه است.

با سفر به این دره حیرت‌انگیز، در کنار تفریح و لذت بردن از زیبایی‌های این مکان؛ آدرنالین خونتان بیشتر می‌شود و لحظاتی را پیش رو خواهید داشت که شاید تاکنون در هیچ جای دیگر تجربه نکرده باشید.

آشنایی با دره دارانداش

از میان این دره رود پر آبی می‌گذرد که بر جذابیت مسیر افزوده است. شما در هنگام عبور از این منطقه از میان تنگه‌هایی عبور می‌کنید که گاهی فقط به اندازه عبور یک نفر جا دارند.

پیچ‌وخم مسیر یکی دیگر از ویژگی‌های این دره است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. مسیر دره تقریبا ۵۰۰ متر است و گذر از آن کار پیچیده‌ای نیست.

صخره‌های بلند که بر مسیر سایه می‌اندازند، آبی که در میان دره جریان دارد و جغرافیای منطقه سبب شده است تا بازدید از این منطقه در فصول گرم سال بسیار لذت‌بخش باشد.

به طور کلی بازدید از این دره چه از طریق مسیر هریس و گذشتن از میان باغات باشد، چه از طریق سه راهی روستای داراندیش و تجربه صخره‌نوردی، می‌تواند برای گردشگران سفری بسیار خاطره‌انگیز بسازد.

خوب است بدانید که این دره به نام دره گوورچینلیق نیز شناخته می‌شود.

فاصله مرند تا دارانداش چقدر است؟

گوورچینلیق به جایی گفته می‌شود که در آن کبوتر زیاد است. در اطراف این دره نیز پرندگان زیادی وجود دارد و احتمالا این نام به همین موضوع اشاره می‌کند.

این دره در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فردی دارد، اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه بهتر است نیمه اول سال را برای سفر انتخاب کنید.

در فصل بهار دره دارانداش و روستاهای اطراف در سرسبزترین حالت خود هستند و آب‌وهوای مطبوعی دارند.

به دلیل آن که صخره‌های بلند این دره روی مسیر سایه ایجاد می‌کنند و همواره آب در جریان است، دمای هوا در تابستان نیز تعدیل خواهد شد و سفر به دره در این فصل می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

به جهت پیچ در پیچ بودن مسیر دسترسی به دره بهتر است از سفر به این مناطق در فصول سرد و در هنگام بارش برف و باران جدا اجتناب کنید تا سفری امن داشته باشید.

فاصله مرند تا دارانداش چقدر است؟

فاصله مرند تا دارانداش

دره تماشایی دارانداش در استان آذربایجان شرقی، شهرستان مرند و در بخش مرکزی واقع شده است و تقریبا ۲۵ کیلومتر تا شهر زنوز فاصله دارد.

نزدیک‌ترین روستا به این منطقه، روستای هوروز یا هریس است. این جاذبه توریستی منحصر به فرد تا شهر تبریز تقریبا ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

برای رسیدن به دره دارانداش در ابتدا باید خود را به تبریز برسانید. برای رسیدن به تبریز چند راه پیش روی شما خواهد بود.

راه اول استفاده از اتوبوس است که از بیشتر شهرهای ایران اتوبوس به سمت این مقصد حرکت می‌کند. دومین راه استفاده از قطار است.

خط راه آهن این شهر از تهران آغاز می‌شود و تا جلفا ادامه می‌یابد. به همین خاطر با قطار می‌توانید به مقصدتان نزدیک‌تر شوید و تا مرند رفته و در ایستگاه مرند پیاده شوید.

مرند تا دارانداش تقریبا ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. راه سوم استفاده از هواپیماست.

همه روزه هواپیماهایی از تهران، اصفهان و مشهد به سمت تبریز پرواز می‌کنند و از تبریز باید به صورت زمینی خود را به مقصد برسانید.

به هر شکلی که خود را به تبریز برسانید، مسیر زیر تا رسیدن به این دره پیش روی شماست.

از تبریز تا هریس: پس از آن که به تبریز رسیدید از مسیر شمال غربی یعنی جاده تبریز به شبستر خارج شوید. در این جاده پس از رسیدن به شهر صوفیان از راه شمالی شهر یعنی جاده صوفیان به مرند خارج شوید.

فاصله مرند تا دارانداش چقدر است؟

در این مسیر پس از گذشتن از سیوان و یام کندی به مرند خواهید رسید. پس از رسیدن به این شهر به جاده شمالی مرند یعنی مسیر مرند به هادی شهر بروید و بعد از آن که از شهرک صنعتی گذشتید از خروجی زنوز خارج شوید.

این راه ابتدا شما را به زنوز و سپس زنوزق خواهد رساند. پس از زنوزق جاده کمی پیچ در پیچ خواهد شد تا به کوه کمر و پس از آن به هریس یا هوروز برسید.

از هریس تا دره: بعد از رسیدن به این روستا از میان درختان سرسبز و طبیعت بکر هریس بگذرید تا به دره دارانداش برسید. این مسیر بسیار آسان است و طی کردن مسافت نیم ساعت بیشتر زمان نخواهد برد.

اگر صخره‌نورد هستید و دوست دارید از یک مسیر هیجان‌انگیزتر و با چالش بیشتر خود را به این دره تماشایی برسانید، می‌توانید صخره‌نوردی خود را از سه راهی روستای دارانداش شروع کنید و در بخش‌هایی از مسیر نیز به صورت پیاده راه را ادامه دهید. این پیاده‌روی و صخره‌نوردی بیش از دو ساعت به طول خواهد انجامید؛ به همین خاطر این مسیر را تنها به افراد حرفه‌ای توصیه می‌کنیم.

برای دره‌نوردی در دارانداش باید کوله سفر را ببندید و رهسپار شمال غرب کشور شوید.

برای رسیدن به این دره، دو مسیر پیش رو دارید که متناسب با حال و احوالتان با طی کردن هر یک از آن‌ها، مکانی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده را در برابر چشمانتان خواهید دید.

فاصله مرند تا دارانداش چقدر است؟

مسیر اول

اگر به‌همراه خانواده راهی این دره گوورچینلیق می‌شوید، زمان کافی ندارید یا حال و حوصله طی کردن مسیر طولانی و پر فراز و نشیب را ندارید، توصیه می‌کنیم این مسیر را در پیش بگیرید:

بعد از رسیدن به استان آذربایجان شرقی از مسیر ارتباطی تبریز به مرند وارد مسیر شهرستان زنوز شوید و سپس از روستاهای زنوزاق و روستای هریس (هوروز) عبور کنید.

جاده‌ای که به روستا می‌رسد، بعد از روستای کوهکمر حدود ۶ تا هفت کیلومتر خاکی دارد که این مسیر خاکی مسیر مناسبی حتی برای سواری‌های کوچک است.

بعد از رسیدن به روستای هریس، می‌توانید با گذر از باغات و سرسبزی‌های این روستا به دره گوورچینلیق برسید که طی این مسافت زیبا حدود نیم ساعتی بیشتر نمی‌شود.

مسیر دوم

از سوی دیگر، اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید و وسایل مناسب سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی را هم به‌همراه دارید، مسیر دوم را در پیش بگیرید:

این مسیر طولانی‌تر است و قبلا مسیر دسترسی به روستای هریس به شمار می‌رفت و طی کردن آن برای وسایل نقلیه سخت است.

برای پیمودن این راه باید از سه راه دارانداش به‌سمت روستای هریس بروید و از آنجا بعد از دو ساعت و پانزده دقیقه پیاده‌روی و صخره‌نوردی به دره دارانداش یا همان دره گوورچینلیق برسید.

آدرس دره دارانداش: استان آذربایجان شرقی، شهرستان مرند، ۲۴ کیلومتری شهر زنوز

فاصله مرند تا دارانداش چقدر است؟

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید