ارتش سومالی امروز اعلام کرد که در جریان عملیات‌های ۳ روز گذشته، ۱۳۰ تروریست الشباب را کشته است.

کشته شدن ۱۳۰ تروریست الشباب توسط ارتش سومالی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع سومالی امروز یکشنبه اعلام کرد که در ۳ روز گذشته بخش‌ های وسیعی از اراضی این کشور را از تصرف گروهک تروریستی الشباب آزاد کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع سومالی در این خصوص آمده است: در حملات روزهای اخیر به مواضع تروریست ها، دست کم ۱۳۰ عضو این گروهک کشته شده‌ اند.

ارتش ملی سومالی با حمایت نیروهای محلی عملیات های نظامی جداگانه‌ ای را علیه تروریست‌ های الشباب در استان «مودوگ» در مرکز ایالت «هیرشابل» و همچنین ایالت «جوبالند» در جنوب این کشور انجام داده است که طی سه روز گذشته ادامه داشته است.

در بیانیه صادره از سوی ارتش سومالی در این ارتباط آمده است که موگادیشو همچنین تسلیحات و تجهیزاتی را از مخفیگاه های تروریست ها کشف و ضبط کرده یا در جریان عملیات نظامی منهدم کرده است.

بیانیه مذکور اضافه می کند: در طی این عملیات، بخش‌ های زیادی از خاک سومالی آزاد شد.

این وزارتخانه افزود: کادلی، بورتا یاگوس، و مجاورت باراگ اسماعسیل که همگی در منطقه مودوگ قرار دارند، از دست گروهک تروریستی الشباب آزاد شدند. ارتش ملی سومالی و نیروهای دفاع مردمی مصمم به ادامه جنگ علیه تروریست ها تا ریشه کنی آنها از کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سومالی سال‌ ها است که گرفتار ناامنی بوده و تهدیدات اصلی آن از سوی الشباب و یا گروهک تروریستی داعش سرچشمه می‌ گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید