۱۴۶ هزار تومان، عددی است که جهش قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در طول ۳ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

 پیش‌بینی وضعیت قیمت طلا و سکه تا پایان اسفند ۱۴۰۲ /  هر گرم طلای ۱۸عیار چقدر می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، آخرین نرخی که در بازار طلا در روز پایانی پاییز سال ۱۴۰۲ ثبت شد، قیمت ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان برای هر گرم طلای ۱۸عیار است. این یعنی طلا در سه ماهه سوم سال ۶.۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

بررسی نمودار قیمتی بازار طلا نشان می‌دهد که در طول ۳ ماه گذشته، بیشترین عددی که در این بازار ثبت شده، ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان در روز پنجم آبان‌ماه است. پایین‌ترین نرخ ۳ ماه گذشته هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یازدهم مهرماه ثبت شد که نرخ ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان بود.

از نگاه تحلیلگران، مهم‌ترین عامل گرانی طلا، به رشد ۶ درصدی قیمت طلا در بازار جهانی طلا برمی‌گردد؛ به طوری که طلا در طول سه ماه گذشته از سطح کانال یک هزار و ۹۲۵ دلار به حدود ۲ هزار و ۴۲ دلار افزایش یافته است.

در این میان، ابراهیم محمدولی، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار طلا در هفته‌های آینده معتقد است: نوسانات هنوز گریبان قیمت بازار طلا را رها نکند و این شرایط ادامه‌دار بازار را همچنان در رکود نگه دارد.

محمدولی تغییرات روزانه قیمت طلا را عامل اصلی رکود می‌داند و عنوان می‌کند: تجربه نشان می دهد زمانی که نوسانات بازار روبه افزایشی است، خرید طلا نیز بیشتر می‌شود، چون متقاضی احساس می‌کند در این شرایط سرمایه‌اش مازادی خواهد داشت.

این فعال بازار طلا تصریح می‌کند: با وضعیت موجود در بازار طلا، انتظار معجزه نمی‌توان داشت. همیشه اسفند ماه وضعیت بازار مناسب بوده است باید ببینم امسال نیز این شرایط تکرار می‌شود یا خیر اما نوسان قیمت امسال تا به امروز نگذاشته تا بازار رشد کند.

به گفته وی، متقاضی بازار طلا در طول امسال نسبت به سال گذشته حدودا نصف شده است.

محمدولی با اشاره به نوسان اونس جهانی در روزهای پایان سال میلادی، می‌گوید: در پایان سال میلادی دولت‌ها سعی می‌کنند کسری خود را جبران کنند و در بازار خرید و فروش انجام دهند که در حال حاضر به نظر می‌رسد اثرات این شرایط بر بازار حاکم است به همین دلیل ممکن است این تغییرات قیمت تا اسفند ادامه داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید