یک شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس روز جمعه ادعا کرد یک فروند کشتی در سواحل سومالی ربوده شده است.

ادعای انگلیس: یک کشتی در سواحل سومالی توسط افراد مسلح ربوده شد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، شرکت موسوم به عملیات تجارت دریایی بریتانیا مدعی شد گزارش‌هایی را دریافت کرده است که این کشتی «توسط افراد به شدت مسلح، در یک منطقه نامشخص در اطراف عیل ،سومالی» ربوده شده است. این شرکت انگلیسی افزود که مقامات درحال بررسی این حادثه هستند.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس به کشتی‌ها توصیه کرده که از این منطقه با احتیاط عبور و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند.

بیانیه عملیات تجارت دریایی بریتانیا، درباره جزئیات این حادثه اطلاعاتی ارائه نداده است. پیشتر ارتش یمن در حمایت از مردم غزه طی چند عملیات کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ (شمال سواحل سومالی) و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار داده بود.

در پی این اقدام چندین شرکت بین‌المللی کشتیرانی تردد در کانال سوئز را به حالت تعلیق درآوردند. مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کند. نیروهای ارتش یمنی متعهد شده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد حملات به کشتی های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید