علیرضا تاجرزاده اظهار کرد: حذف محدودیت پرداخت کمک‌هزینه اولاد به مستمری‌بگیران از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

سورپرایز ویژه برای بازنشستگان | واریز کمک‌ هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌ بگیران
به گزارش سلام نو، کمک‌هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی از کارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اردستان یادآور شد: تا کنون کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور و اجرای بخشنامه اخیر، این محدودیت برداشته شده است.

تاجرزاده با بیان اینکه تعهدات بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی شامل حقوق و مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان است، گفت: مستمری‌بگیران اصلی و تبعی شعبه اردستان تا پایان مهرماه ۴۹۱۲ نفر هستند که ماهانه حدود ۱۸ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

وی میزان حمایت‌های بلندمدت پرداختی شعبه اردستان طی سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی هفت ماهه اول سال ۱۴۰۲ این مبلغ حدود ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.

۲۹۲۰ نفر عضو کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اردستان هستند

همچنین رئیس کانون بازنشستگان کارگری شهرستان اردستان از افزایش تعداد اعضای کانون از ۱۳۸۷ نفر در آبان ماه ۱۳۹۴ به ۲۹۲۰ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داد و به ایسنا گفت: مبلغ پرداختی بابت غرامت بیمه عمر طی این مدت یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان بوده است.

محمدرضا نجفی از ارائه برخی خدمات رفاهی و تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان خبر داد و گفت: کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان اردستان در سال گذشته به ۱۴۲ نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی و جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه ۹۸ مورد وام ۲۰میلیون تومانی به مبلغ یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی تأکید کرد: از همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان دعوت می‌کنیم که با مراجعه و عضویت در کانون بازنشستگان کارگری از مزایای مختلف آن از جمله بیمه تکمیلی، بیمه عمر، وام قرض‌الحسنه و سفرهای سیاحتی و زیارتی استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید