عادل فردوسی پور گزارشگر سابق فوتبال تلویزیون در صفحه شخصی اینستاگرام خود ویدیویی از لحظه گل زدنش در مسابقات فوتسال که دروازه حریف را به یک ضربه چیپ باز می‌کنه منتشر کرد.

گل زیبای عادل فردوسی‌پور در فوتسال + فیلم

به گزارش سلام نو، عادل فردوسی‌ پور متولد 11 مهر 1353 در تهران، مجری و گزارشگر فوتبال است فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران می باشد که در کنار اجرا، کار ترجمه کتاب هم می کند .

عادل فردوسی‌روز 3 اکتبر 1974 میلادی، در شهر تهران متولد شد، اما اصالتا اهل شهر رفسنجان کرمان می باشد پدرش مهندس برق بود و یک خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد.

عادل فردوسی‌ پور علاقه زیادی به نشریات ورزشی داشتم و تمام آرزویم مجله دنیای ورزش یا کیهان ورزشی بود که در دوران نوجوانی هر هفته برای بدست آوردنش کلی تلاش می‌کردم خانواده ام اهل فوتبال نبودند و هضم این موضوع که من فوتبال را دوست دارم برایشان دشوار بود؛ ولی با این حال چند باری با التماس زیاد، پدرم مرا به استادیوم برد.

عادل فعالیت مطبوعاتی خود را از سال 1372 وقتی 19 ساله و دانشجوی ترم سه کارشناسی بود با روزنامه ابرار ورزشی در بخش ترجمه اخبار فوتبال خارجی شروع کرد.

عادل فردوسی‌ پور در اواخر سال 1373 پس از چند بار شرکت در آزمون، به صدا و سیما راه یافت و با گزارش برنامه های آرشیوی شبکه سه در نیمه شب شروع به کار کرد.

فردوسی پور با گزارش جام جهانی فوتبال 1377 توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بعنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم ایران و خارج انتخاب شد.

او سپس با مجله سروش جوان، همشهری و روزنامه جام جم نیز شروع به همکاری کرد و گهگاهی برای ماهنامه ورزش انگلستان بنام ورلد ساکر نیز مطلب می نوشت در خرداد ماه 1378 وقتی 25 ساله بود با ایده از یک برنامه ایتالیایی و موافقت مسئولان صدا و سیما برنامه فوتبالی نود را از شبکه سه به روی آنتن برد.

این برنامه خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و به پرمخاطب ترین برنامه ورزشی صدا و سیما تبدیل شد و او را به شهرت عجیبی رساند.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید