آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب، نوعی اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه (اما با دفعات زیاد) در طول خواب می‌شود که در بعضی موارد فرد را با احساس خفگی از خواب بیدار می‌کند.

هدیه ده میلیونی سازمان بهداشت برای افرادی که خر و پف می کنند! + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از خبر آنلاین، آن دسته از شهروندان بریتانیایی که به شدت خروپف می‌کنند می‌توانند از سازمان بهداشت بریتانیا هفته‌ای ۱۵۶ پوند دریافت کنند.

خروپف، صدایی بسیار آزاردهنده است و کم نیستند افرادی که شب‌ها مدام با صدای خروپف یکی از اعضای خانواده بیدار می‌شوند. درواقع سال گذشته در یک بررسی در بریتانیا مشخص شد، ۴۱٫۵ درصد از مردم بریتانیا، حدود ۳۰ میلیون‌ نفر، خروپف می‌کنند.

بیشتر مواقع ممکن است چندان نگران سلامت افرادی که دایما خروپف می‌کنند نباشید. چراکه، مواردی چون حساسیت، اضافه وزن، مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی موجب ابتلای فرد به خروپف می‌شود. اما گاهی‌اوقات خروپف نشانه نوعی بیماری جدی، مانند آپنه خواب است. به همین دلیل افرادی که به خروپف‌های شدید مبتلا هستند و خروپف آنها ناشی از بیماری‌های خطرناکی مثل آپنه خواب است می‌توانند هفته‌ای ۱۵۶ پوند از سازمان بهداشت بریتانیا دریافت کنند.

در این کشور کسانی که خروپف شدید می‌کنند، هفته‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند!

آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب، نوعی اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه (اما با دفعات زیاد) در طول خواب می‌شود که در بعضی موارد فرد را با احساس خفگی از خواب بیدار می‌کند.

بنابه گفته متخصصان بهداشت و سلامت، این اختلال، موجب بیماری‌های دیگری مثل پرفشاری خون، سکته مغزی، نارسایی قلبی و عوارض جدی دیگری می‌شود که ممکن است روی زندگی روزمره افراد مبتلا تاثیر منفی بگذارد. خوشبختانه برای خروپف و اختلال آپنه خواب، درمان‌هایی وجود دارد و سازمان بهداشت بریتانیا، این کمک‌هزینه درمانی را به افراد مبتلا برای پیگیری بیماری‌شان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید