پانل اصلاح الگوی مصرف سازه های فولادی با تکیه بر صنعتی سازی ساخت سازه های فولادی در کنفرانس ملی سازه و فولاد با حضورعلیرضا مهرابی مدیر نورد ذوب آهن اصفهان ، سیامک ایپکچی رئیس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ایران و جمعی از دیگر اعضای این انجمن ۲۲ آذرماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان با تولید گریدهای مختلف تیرآهن ، پیشران توسعه صنعت ساختمان است

مدیر نورد ذوب آهن با بیان اینکه این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان پیشران توسعه صنعت ساختمان، تولید محصولات ارزش افزا را از دهه ۸۰ آغاز کرده است ، گفت : این محصولات باعث افزایش مقاومت ساختمان می شود و در صنعت ساختمان تحول ایجاد می کند.

وی افزود: در حال حاضر گریدهای مختلف تیرآهن را تولید می کنیم که کمک خوبی به انبوه سازان است . در این راستا تلاش می کنیم سال آینده H ها را تا سایز ۴۰۰ و تیرآهن را تا سایز ۵۰۰ تولید کنیم که می تواند برای طراحان صنعت ساختمان اهمیت بسیاری داشته باشد .

مهرابی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان می تواند سالانه ۲۰ هزار تن از هر سایز H راتولید کند اما مسئله این است که باید بازار آن وجود داشته باشد . درواقع تولید کمتر از ۵ هزار تن برای یک واحد صنعتی بزرگ مانند ذوب آهن صرفه اقتصادی ندارد .

وی با بیان اینکه صنعت فولاد ایران به لحاظ میزان تولید در رده نهم جهان قرار دارد ، گفت : این صنعت توان تامین نیازهای داخلی را دارد و با هم افزایی می توان تمام محصولات فولادی مورد نیاز کشور را تولید کرد .

سیامک ایپکچی در این پانل گفت : به لحاظ طراحی سازه ها در سطح خوبی قرار داریم و مهندسین طراح نیز در سطح آگاهی نسبتا خوبی قرار دارند؛ از این رو باید دید که مشکل ما در بحث مسکن چیست؟ متاسفانه در سطح نظارت و بازرسی در ساختمان در سطح پایینی قرار داریم.

وی افرود : باید در بحث اجرای سازه های فولادی فرهنگ سازی کرد و نظارت را جدی گرفت. مساله دیگر بحث صنعتی سازی به معنای واقعی است. انجمن علمی سازه های فولادی با همت و تلاش همکاران و گفت و گوهایی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، با مشارکت ذوب آهن اصفهان در این راه گام برداشته است.

رئیس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ایران اظهار داشت : یکی از مشکلات اصلی ما بحث عدم اعتماد صنعت به دانشگاه و به طور متقابل عدم اعتماد دانشگاه نسبت به صنعت است. در کشورهای توسعه یافته، صنعت با اعتماد صددرصد به دانشگاه، پروژه های ملی را حمایت می کند و ضرورت دارد در ایران نیز این اتفاق رخ دهد .

وی افزود : امروز تولیدکننده ما می داند مشکلات و نقطه ضعف ها چیست و باید این مسائل را به اساتید دانشگاه ها منتقل کند که قطعاً نتایج آن هم برای صنعت و هم دانشگاه بسیار سودمند است.

در این پنل سایر اعضای انجمن سازه های فولادی نیز در خصوص ضرورت بهینه سازی الگوی مصرف سازه های فولادی و چشم انداز صنعت ساختمان کشور نظرات خود را بیان کردند .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید