پوری بنایی بازیگر قدیمی ایرانی عکسی از چک دستمزدش در فیلم قیصر در سال ۱۳۴۸ به مبلغ ۱۰ هزار تومان می‌باشد در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرارگرفت.

عکس قدیمی دیده نشده از چک دستمزد پوری بنایی برای بازی در فیلم قیصر

به گزارش سلام نو، پوری بنایی متولد ۱۹ مهر ۱۳۱۹ در اراک ، بازیگر سینمای قبل انقلاب است تحصیلکرده مقطع دیپلم ادبی می باشد که با کلاس باله شروع کرد تا اینکه در ۲۴ سالگی با فیلم «عروس فرنگی» جلوی دوربین رفت و حالا سال هاست مجرد می باشد.

پوری بنایی با نام اصلی «صدیقه بنایی» در شهر اراک به دنیا آمد تا اینکه سال ۱۳۲۴ وقتی پنج ساله بود به همراه خانواده به تهران نقل مکان کردند شش خواهر و یک برادر دارد که تمام خواهرانش در آمریکا سکونت دارند.

من از دوران دبستان تئاتر بازی می کردم و عاشق کارهای هنری بودم ، پس از گرفتن تصدیق کلاس ۶ به هنرستان خیاطی رفتم و پس از گرفتن مدرک شروع به کار کردم بعد از مدتی به کلاس لیلی لازاریان رفتم و چند سال باله کار کردم سپس دو سال هم مشغول یادگیری ساز سنتور شدم.

پوری بنایی آن زمان دوره های چهارساله ای برای هنرپیشگی توسط وزارت فرهنگ و هنر برگزار می شد که من مدتی توسط آنها برای دوره هنرپیشگی به آمریکا رفتم در نیویورک نزد خواهرم بودم و مدتی هم دوره ای در خود وزارت فرهنگ و هنر کلاس رفتم ولی اینقدر مطالعه داشتم راجع به سینما، که مثلاً الگوی من آدری هپبورن بود.

پوری بنایی در نهایت سال ۱۳۴۳ وقتی ۲۴ ساله بود با فیلم «عروس فرنگی» به کارگردانی نصرت‌ الله وحدت که یکی از فامیل های دورشان بود شروع کرد.بنایی سال ۱۳۴۸ در ۲۹ سالگی با فیلم «قیصر» در نقش اعظم کنار چهره هایی چون بهروز وثوقی ، ناصر ملک مطیعی و جمشید مشایخی دیده شد ایشان یکسال بعد هم در فیلم «کوچه مردها» به کارگردانی سعید مطلبی در کنار محمدعلی فردین حضور خاطره انگیزی داشت.

خوشبختانه من حدود ۸۸ فیلم بازی کردم که ۱۰ تا از آنها فیلم های مشترک بود ۲ تا با آمریکایی ها با فرانسوی ها یکی ، با ترکیه ۶ تا و با ژاپنی ها یکی و بعد از انقلاب هم کلا کار هنری را بوسیدم و کنار گذاشتم.

اوایل انقلاب تا دو سه سالی همه ما برای بازجویی به اوین و دادگاه انقلاب می‌ رفتیم ؛ سؤال جواب‌ هایی می‌ کردند و خوشبختانه من مشکل آنچنانی نداشتم خودشان می‌ گفتند شما به عنوان هنرپیشه پوشیده‌ و نجیب سینما مشکلی ندارید ، حتی اجازه کار هم به من دادند و خدا را شکر هیچ‌ وقت ممنوع‌ الخروج نبودم .

پوری بنایی سال ۱۳۵۵ دوران نامزدی کوتاهی با بهروز وثوقی داشت که بعد از جدایی هرگز ازدواج نکرد و در تمام این سال ها بدون داشتن فرزندی ، مجرد ماند.

بنایی

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید