واریز مرحله اول سود سهام عدالت از ساعت اولیه بامداد روز گذشته به حساب ۴۵ میلیون سهامدار آغاز و قابل برداشت شد، واریز سود همه سهامداران توسط بانک‌ها حداکثر تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

اگر سود سهام عدالت نگرفتید کلیک کنید | سود سهام عدالت من چرا واریز نشد؟

به گزارش سلام نو، بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

واریز سود سهام عدالت تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد

واریز مرحله نخست سود سهام عدالتِ سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب سهامداران عدالت، از بامداد روز ۲۳ آذر ‌آغاز شده است و بنا بر گفته مسئولان واریز سود همه سهامداران توسط بانک‌ها حداکثر تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

هر نفر چقدر سود سهام عدالت می‌گیرد؟

دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند؛ مبالغ فوق به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت هستند

‌در مجموع ۴۹ میلیون نفر در کشور سهامدار عدالت هستند که تعداد ۳.۷ میلیون نفر از آنها ظرف ۱۶ سال گذشته تا کنون فوت شده‌اند که سود این سهامداران ذخیره شده و بعد از انحصار ورثه و انتقال قهری سهام به وراث،‌ این سود برای ذینفعان واریز خواهد شد.

‌برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت، سود در این مرحله واریز خواهد شد.

به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر مواجه هستند، این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ۳ شرکت گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران سود مشمولان سهام عدالت را به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که امیدواریم این سه شرکت نیز تا اواسط اسفندماه امسال سود این گروه از سهامداران را پرداخت کنند تا بتوانیم کل سود سهامداران عدالت را تا پایان سال به حساب آنها واریز کنیم./اقتصادآنلاین

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید