«تمام موضوعات و تصمیمات مهم در پارلمان و به دست نمایندگان منتخب مردم این کشور اتخاذ خواهد شد. موضوع الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در صورت نیاز جلوی الحاق اوکراین به اروپا را می‌گیریم

نخست وزیر مجارستان می‌گوید که «اگر نیاز باشد بوداپست قادر است تا جلوی الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا را بگیرد.»

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا را تصمیمی «بد» توصیف کرد و گفت که بوداپست در صورت نیاز، توانایی مقاومت جلوی این الحاق را دارد.

اوربان درباره اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل با موضوع آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین، تاکید کرد: پارلمان مجارستان هنوز به عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا رای نداده است.

وی افزود: براساس برآورد پارلمان بوداپست، برای آنکه این مساله به پارلمان‌های ملی کشورهای اروپایی راه پیدا کند، به حدود ۷۵ رای نیاز دارد.

اوربان یادآور شد که در مجارستان «تمام موضوعات و تصمیمات مهم در پارلمان و به دست نمایندگان منتخب مردم این کشور اتخاذ خواهد شد. موضوع الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

به باور نخست وزیر مجارستان، آغاز مذاکرات با اوکراین «به خودی خود هنوز برای منافع ملی مجارستان زیان‌بار و خطرناک نیست» و آنها این فرصت را دارند تا در صورت نیاز بعدا «مداخله کنند.»

وی اذعان کرد برای آنکه رهبران ۲۶ کشور اتحادیه اروپا را درباره «بد بودن» آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به این بلوک متقاعد کند، تلاش کرده اما ناکام بوده است.

وی تصریح کرد: بحثی طولانی و دشوار بود. هشت ساعت سعی کردم آنها را متقاعد کنم که این کار را نکنند. تلاش کردن به آنها بفهمانم که آغاز مذاکرات با اوکراین تصمیم بدی است چون کی‌یف آمادگی ندارد اما متقاعد کردن آنها غیرممکن بود و گفتند که جلوی آنها را نگیرم!

عمده استدلال رهبران اروپایی این است که مذاکرات «روندی طولانی و فرسایشی» خواهد بود و مساله پیوستن سریع اوکراین به اتحادیه اروپا مطرح نیست.

با این حال، اوربان تاکید کرد که از «ملحق شدن به این مذاکرات خودداری و در عوض اتاق را ترک کردم.»

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید