کل فروش خودروهای برقی به یک رکورد جدید ماهانه یعنی ۱.۴ میلیون واحد رسیده است. این رقم با رشد ۲۷ درصدی بالاتر از ۱.۱ میلیون خودروی فروخته شده در نوامبر ۲۰۲۲ ثبت شده است.

فروش خودروهای برقی در جهان ۲۷ درصد رشد کرد

کل فروش خودروهای برقی در جهان به یک رکورد جدید ماهانه یعنی ۱.۴ میلیون واحد در نوامبر امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، تحقیقات بازار نشان می‌دهد فروش خودروهای برقی و هیبریدی ۲۰ درصد در سرتاسر جهان در ماه نوامبر افزایش یافته است.

بیشتر این افزایش فروش مربوط می‌شود به رشد قابل توجه در بازار آمریکای شمالی و چین که رشد ضعیف اروپا را جبران کرده است.

کل فروش خودروهای برقی به یک رکورد جدید ماهانه یعنی ۱.۴ میلیون واحد رسیده است. این رقم با رشد ۲۷ درصدی بالاتر از ۱.۱ میلیون خودروی فروخته شده در نوامبر ۲۰۲۲ ثبت شده است.

تحلیلگران عقیده دارند فروش خودروهای برقی علیرغم حساسیت منفی بازار رو به افزایش است و انتظار می‌رود در ماه دسامبر هم در همین سطح بالا باقی بماند.

تحقیقات نشان می‌دهد خودروهای برقی ۷۰ درصد و خودروهای هیبریدی ۳۰ فروش بازار را در اختیار داشته‌اند. تعداد فروش خودروهای برقی در چین ۲۵ درصد و در آمریکا و کانادا ۴۳ درصد افزایش یافته است. اما اروپا گزارش ۳ درصد کاهش در فروش خودروهای برقی را نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی داده است.

به نظر می‌رسد کاهش اخیر فروش خودروهای برقی در اروپا نتیجه افزایش شدید فروش در پایان ۲۰۲۲ مخصوصاً در آلمان باشد.

اما بسیاری عقیده دارند علی رغم توقف یارانه‌های دولتی آلمان برای خرید خودروهای برقی و تغییر سیاست‌های فرانسه به سمت خودروهای ساخت اروپا به جای مدل‌های چینی، فروش در اروپا باز هم رو به افزایش می‌گذارد. تولیدکنندگان خودرو در دنیا تحت فشار شدید رعایت اهداف محیط زیستی قرار دارند.

انتهای پیام/۲۶

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید