فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاگفت: اسراییل برای ما مهم‌تر است چون قدرتمندترین متحد ما در خاورمیانه است.

فرماندار فلوریدا: اسراییل قدرتمندترین متحد ما در خاورمیانه است

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، ران دی‌سانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در پاسخ به این پرسش که بین جنگ رژیم صهیونیستی-حماس و اوکراین-روسیه، کدام‌یک برای آمریکا حیاتی‌تر است، حمایت از تل‌آویو را مهم‌تر خواند.

دی‌سانتیس در پاسخ به این سوال گفت: از نظر من پاسخ این پرسش ساده است. اسرائیل مهم‌تر است چون آنها قدرتمندترین متحد ما در خاورمیانه است. رابطه‌ای که با آنها داریم، شبیه هیچکدام از روابطمان نیست و دنیا علیه‌شان است.

وی افزود: آنها به آمریکا نیاز دارند تا به عنوان یک دوست کنارشان باشد. می‌دانید، اوکراین همه اروپا را کنار خود دارد و این کشورهای اروپایی باید رفته رفته حمایت خود را (از کی‌یف) آغاز کنند. برخی کشورها مثل لهستان این کار را کرده‌اند اما خیلی از کشورهای دیگر نه.

اظهارات دی‌سانتیس ساعاتی پس از دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش و همچنین ملاقات با قانونگذاران در ساختمان کنگره مطرح شد.

بایدن درخواست تخصیص کمک نظامی حدود ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین در قالب بودجه امنیتی خارجی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری مطرح کرده اما این درخواست با سدی محکم به نام جمهوری‌خواهان مخالف کمک به اوکراین برخورد کرده است.

دی‌سانتیس در پاسخ به این پرسش که اگر رئیس جمهور بود آیا به اوکراین کمک می‌کرد یا خیر، گفت که جمهوری‌خواهان کنگره «کار درستی انجام می‌دهند.»

وی تاکید کرد: آنچه آنها می‌گویند این است که شما (دولت) باید ابتدا از مرزهای کشور خودمان دفاع و بعد شروع به ریخت و پاش پول در سراسر جهان کند. پیش‌تر در دوران ریاست جمهوری (دونالد) ترامپ، از تخصیص بودجه برای تسلیحات دفاعی حمایت کردم چون به این نتیجه رسیدم که او قصد داشت روسیه را دور نگه دارد. فکر می‌کنم این به سود کشور ما بود اما آنها (دولت بایدن) ده‌ها میلیارد دلار از پول آمریکایی‌ها را به عنوان کمک به بخش کشاورزی و کسب‌وکارهای خرد و همچنین پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان اوکراین اختصاص داده‌اند!

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید