آزادی خواه، نماینده ملایر گفت: برابر اسنادی که دادم، وزارت جهاد شروع کننده مبارزه با فساد بوده است.

افشاگری جنجالی نماینده مجلس از فساد چای دبش + جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از جماران: نماینده مردم ملایر در خصوص تبلیغات سیاسی در مبارزه با فساد گفت: در مقوله مبارزه با فساد قهرمان پروری کار اشتباهی است. ما قهرمان در مبارزه با فساد نمی‌خواهیم، بلکه ما به منطق مبارزه با فساد در کشور نیاز داریم.

احد آزادی خواه گفت: من معتقد هستم در این دولت و مجلس باید شعار مبارزه با فساد به شعور تبدیل شود و این واقعیت را مردم حس کنند. اینکه گاهی شبکه فسادی کشف و به مردم معرفی می‌شود، نقطه قوت نظام است. مسئولان نظام یعنی قوای سه گانه، چه مجلس در قالب طرح سوال، تذکر و ماده ۲۴ و چه دولت و قوه قضاییه شفاف به مردم معرفی می‌کنند؛ یعنی صراحت و قاطعیت در مقابل فساد وجود دارد، اما در فساد چای متأسفانه سوءتدبیر غیر قابل انکار برخی دستگاه‌های اجرایی را دیدیم.

وی ادامه داد: برابر اسنادی که به خبرگزاری فارس دادم، وزارت جهاد شروع کننده مبارزه با فساد بوده است. ۲۱/۶/۱۴۰۱ وزارت صمت با مکاتبه‌ای می‌گوید به آن‌ها ارز ندهید. اما متأسفانه بانک مرکزی، که نمی‌دانم به چه علت، به ۵ هلدینگ زیر نظر چای دبش ارز می دهد و واردات صورت می‌گیرد و سپس بخش های حقوقی و قضایی می‌شوند. وزارت جهاد به درستی کار خود را انجام داد و در واقع چای هم جزو این اقلام است، اما واردات و ارز اختصاصی نیز در اختیار بانک مرکزی بوده است و آن‌ها ارز تخصیص دادند و کاری کردند که قابل دفاع نیست.

وی در خصوص برخی تبلیغات سیاسی در زمینه مبارزه با فساد، گفت: در مقوله مبارزه با فساد قهرمان پروری کار اشتباهی است. ما قهرمان در مبارزه با فساد نمی‌خواهیم، بلکه ما به منطق مبارزه با فساد در کشور نیاز داریم. اینکه بعضا شخصیت‌ها در نظام به رقابت بنشینند و برای معرفی خود یا قهرمان به مردم از نیرویی دیگر سبقت بگیرند و اتفاقاتی بیافتد، در شأن نظام نیست؛ بلکه ما در فرآیند مبارزه باید با منطق آگاهانه و شفافیت بالا کاری کنیم مردم از آن لذت ببرند تا در عمل فساد درون نظام پله پله رو به کاهش برود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید