نخست‌وزیر قطر در «همایش دوحه ۲۱» گفت، بحران غزه به وضوح اندازه شکاف بین شرق و غرب و استانداردهای دوگانه در جامعه بین‌الملل را نشان داد. دبیرکل سازمان ملل نیز در این همایش تاکید کرد که هرگز از فراخوانش برای برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه دست نخواهد کشید.

گوترش: از فراخوانم برای آتش‌بس دست نمی‌کشم/ قطر: بحران غزه شکاف شرق و غرب را نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر امروز یکشنبه در همایش دوحه اظهار کرد: مایه تاسف است بهانه‌هایی که برای هدف قرار دادن غیرنظامیان مطرح می‌شوند، از نظر برخی پذیرفته هستند.

آل ثانی گفت: محکومیت کشتار و محاصره غیرنظامیان موضعیگیری ثابتی است که از آن عدول نمی‌کنیم.

نخست وزیر قطر در ادامه تاکید کرد: باید با بازنگری ساختار بین‌المللی و انسانی‌ خود شروع کنیم به شکلی که زور و تبعیض هیچ امتیازی نداشته باشد.

این مقام قطری افزود: بحران غزه ابعاد شکاف میان شرق و غرب و استانداردهای دوگانه را نشان داد.

او در ادامه گفت: ما باید به مشکلات موجود در ساختار جهانی که اجازه می‌دهد این درگیری ادامه یابد، اذعان کنیم.

آل ثانی نیز گفت: گروگان‌ها با مذاکرات و نه با عملیات‌های نظامی «اسرائیل» آزاد شدند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این همایش اظهار کرد: اقتدار و اعتبار شورای امنیت به دلیل ناتوانی در اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه ضعیف شد.

گوترش با اشاره به اینکه احتمال فروپاشی ساختار انسانی در نوار غزه وجود دارد، تاکید کرد: هرگز از فراخوانم برای برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه دست نخواهم کشید.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه نیز از کشور قطر بابت میانجیگری‌هایش برای برقراری آتش‌بس انسان دوستانه در غزه، آزادی گروگان‌ها و نیز افزایش کمک‌ها تشکر کرد.

همچنین ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در همایش دوحه اظهار کرد: سیاست «اسرائیل» بر استمرار اخراج ساکنان از نوار غزه اصرار دارد.

الصفدی گفت: اسرائیل جهان را به چالش کشیده و در حال نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایاتی جنگی است و جهان در برابر این اقدامات ناتوان مانده است.

وزیر خارجه اردن افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است، نمی‌تواند ادامه یابد و خطر کل منطقه را تهدید می‌کند.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز بیست‌ویکمین همایش دوحه را با حضور گوترش و تعدادی از سران کشورها و روسای نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی با شعار «با هم به سوی ایجاد فردایی درخشان» در میان شرایط و چالش‌های پرشتاب بین‌المللی و منطقه‌ای افتتاح کرد.

قرار است در این همایش به مسایل مربوط به امنیت و صلح جهانی از جمله تحولات خاورمیانه و به شکل خاص اراضی فلسطین اشغالی و حملات، ویرانی و کشتار جمعی که از هفتم اکتبر در نوار غزه انجام می‌شود، پرداخته شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید