از آنجا که موتورهای برق دیزل نسبت به دیگر منابع تولید برق صدا، لرزش و آلودگی بیشتری تولید می کنند، در بسیاری از مناطق قابل استفاده نیستند؛ بنابراین تولیدکنندگان این محصول همواره به دنبال تغییر و رفع این چالش ها هستند.

نوآوری های دیزل ژنراتورها در آینده

دیزل ژنراتورها از تجهیزات کاربردی هستند که برای تامین برق در شرایط اضطراری به کار می روند. دیزل ژنراتورها که با نام موتورهای برق نیز شناخته می شوند، برای مشاغل ضروری و زیر ساخت های حیاتی کشور، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. قطع برق در صنایع تولیدی، بیمارستان ها و سایر مشاغل حساس می تواند خسارت های مادی و جانی غیر قابل جبرانی را ایجاد کند.

امروزه دیگر استفاده از دیزل ژنراتورها محدود به صنایع بزرگ نمی شود. با ظهور گرمای جهانی و تغییر در آب  و هوا، شاهد قطع برق و خاموشی های گسترده در سطح جهان هستیم؛ به همین دلیل در آینده­ای نزدیک برای تامین برق خانه خود نیز، به دیزل ژنراتور نیاز خواهیم داشت.

شرکت رادوکو با بهره گیری از دانش و تجربه و به کارگیری نیروهای متخصص، آماده ارائه خدمات تامین، تجهیز و مشاوره تخصصی در خصوص دیزل ژنراتورها به صنایع و مراکز کوچک و بزرگ است. واردات انواع قطعات صنعتی از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا از دیگر خدمات این شرکت محسوب می شود.

دیزل‌ ژنراتورها ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی هستند و می توانند سبب انتشار گازهای گلخانه ای شوند؛ به همین دلیل تولیدکنندگان این تجهیز با چالش های متعددی در این زمینه رو به رو هستند. از طرفی دولت مردان نیز برای کاهش مشکلات زیست محیطی دیزل ژنراتورها و رسیدن به آینده ای پایدار، قوانین و مقررات مختلفی را برای تولید این محصول وضع می کنند. با این وضع این سوال در ذهن همه ایجاد می شود که نسل جدید دیزل ژنراتورها چگونه خواهند بود؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا انتها با ما همراه باشید.

روند آینده دیزل ژنراتورها در جهان

امروزه و با پیشرفت های گسترده تکنولوژی در خصوص انرژی های تجدید پذیر و نگرانی فعالان محیط زیست در خصوص انتشار گازهای گلخانه ای و اثرات مخرب زیست محیطی آن، مقررات سختگیرانه تری برای دیزل ژنراتورهای سنتی تعیین شده است.

برای برطرف کردن این مشکلات، تولیدکنندگان دیزل ژنراتور در سراسر دنیا برای تولید این محصول از نوآوری های و فناوری های گسترده ای استفاده می کنند تا دیزل ژنراتورها را کارآمدتر، کم صدا تر و تمیزتر طراحی کنند. علاوه بر این آن ها تلاش دارند که انرژی های تجدید پذیر را جایگزین سوخت های فسیلی مورد استفاده در دیزل ژنراتورها کنند. با این حساب آینده دیزل ژنراتورها به شرح زیر است:

نوآوری های دیزل ژنراتورها در آینده

افزایش کارایی و کاهش چشم گیر میزان انتشار گازهای گلخانه ای

به جرات می توان گفت که مهم ترین تغییر دیزل ژنراتورها در آینده، عدم استفاده از سوخت های فسیلی در آن خواهد بود. بر این اساس تمرکز اغلب تولیدکنندگان این محصول بر بهبود و افزایش کارایی موتور برق و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توسط آن است.

کمپانی های بزرگ تولیدکننده دیزل ژنراتور با استفاده از تکنولوژی های جدید مانند سیستم ‌های تزریق ریلی مشترک فشار بالا و توربوشارژرهایی با هندسه متغیر، می توانند مصرف سوخت این محصول و انتشار آلاینده های مضر را تا حد زیادی کاهش دهند.

علاوه بر این در دیزل ژنراتورهای نسل جدید از سیستم های بسیار پیشرفته ای برای پردازش اگزوز مانند کاهش انتخابی کاتالیستی (SCR) و فیلترهای ذرات دیزل (DPF) برای کاهش آلاینده های اکسید نیتروژن (NOx) و ذرات معلق در هوا (PM) استفاده می شود.

استفاده از سیستم های هیبریدی و چند سوختی

یکی دیگر از نوآوری های مهم دیزل ژنراتور در آینده، استفاده از سیستم های هیبریدی و چند سوختی در آن است. این سیستم ها دیزل ژنراتور را با منابع انرژی تجدید پذیر مانند آب و باد، ترکیب می کنند تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی های غیر قابل تجدید، انتشار گازهای گلخانه ای نیز کاهش یابد.

نوآوری های دیزل ژنراتورها در آینده

استفاده از سیستم های هیبریدی و چند سوختی مزایای دیگری هم دارد. از جمله اینکه این سیستم ها می توانند با سوخت های مختلف مانند گازهای طبیعی یا بیودیزل (نوعی سوخت که از پردازش روغن های گیاهی حاصل می شود) نیز کار کنند؛ در نتیجه با افزایش قیمت سوخت یا کاهش عرضه آن، تغییری در عملکرد و هزینه های نگهداری و کارکرد دیزل ژنراتورها ایجاد نخواهد شد.

استفاده از سیستم های هوشمند در دیزل ژنراتورها

پیشرفت های گسترده تکنولوژی در سال های اخیر سبب شده است تا اغلب لوازم و تجهیزات مورد نیاز اطراف ما به اینترنت اشیاء متصل شوند و کنترل آن ها از راه دور انجام شود. دیزل ژنراتورها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

با ظهور اینترنت اشیاء (IoT) تولیدکنندگان در تلاش هستند تا دیزل ژنراتورهای هوشمندی تولید کنند که مجهز به حسگرهای پیشرفته و فناوری های ارتباطی باشند و بتوانند تجزیه و تحلیل داده ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهند؛ بنابراین امکان نظارت و نگهداری از آن ها از راه دور نیز میسر می شود.

هوشمندسازی دیزل ژنراتورها هزینه های نگهداری و تعمیر آن ها را تا حد زیادی کاهش می دهد؛ زیرا دیزل ژنراتورهای هوشمند قادر هستند داده هایی مانند نحوه عملکرد، میزان مصرف سوخت و نیاز به تعمیر قطعات را به صورت لحظه ای برای کاربران ارسال کنند.

خاموش و روشن کردن دیزل ژنراتور از راه دور

مزایای هوشمندسازی دیزل ژنراتور تنها به موارد یاد شده ختم نمی شود. یکی از مهم ترین فناوری های دیزل ژانراتورها که در آینده به این محصول افزوده می شود، قابلیت کنترل و خاموش و روشن کردن از راه دور است. بر این اساس موتورهای برق بر حسب نیاز کاربران به صورت خودکار آغاز به فعالیت کرده یا خاموش می شوند. این امر می تواند مصرف سوخت دستگاه و هزینه های عملیاتی را تا حد زیادی کاهش دهد و افزایش عملکرد و کارایی سیستم را به همراه داشته باشد.

پیش بینی آینده دیزل ژنراتورها در یک کلام

با توجه به موارد یاد شده و روند فعلی تولید دیزل ژنراتورها این انتظار می رود که در سال های آینده شاهد پیش بینی های زیر برای موتورهای برق باشیم. البته لازم به ذکر است که پیشرفت های یاد شده برای دیزل ژنراتورها، بیشتر در کشورهای اروپایی قابل اجرا است.

  • تمرکز بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سایر آلاینده ها
  • افزایش کارایی و بهبود عملکرد دیزل ژنراتورها
  • افزایش استفاده از سیستم های چند سوخته و هیبریدی
  • هوشمندسازی دیزل ژنراتورها
  • افزایش تولید دیزل ژنراتورهای خودکار
  • ادغام دیزل ژنراتورها با میکروگریدها و سیستم ‌های انرژی توزیع شده

نتیجه گیری

در سال های اخیر دیزل ژنراتورها به دلیل افزایش بازدهی و کاهش اثرات زیان بار آن ها، دچار تغییرات گسترده ای شده اند. از جمله این تغییرات می توان به بهینه سازی طراحی موتورها، جایگزینی سوخت های پاک به جای بنزین و گازوئیل و استفاده از سیستم های کنترل هوشمند را می توان نام برد.

از آنجا که موتورهای برق دیزل نسبت به دیگر منابع تولید برق صدا، لرزش و آلودگی بیشتری تولید می کنند، در بسیاری از مناطق قابل استفاده نیستند؛ بنابراین تولیدکنندگان این محصول همواره به دنبال تغییر و رفع این چالش ها هستند.

فروشگاه اینترنتی رادوکو با بهره گیری از یک تیم متخصص و با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا، خدماتی همچون نصب، راه اندازی و تعمیر موتورهای برق را در کمترین زمان ممکن انجام می دهند. تامین و تجهیز قطعات صنعتی از دیگر خدمات این شرکت در راستای برطرف کردن نیازهای صنعتی شما مشتریان محترم است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید