آبشارهای ایران بسیار تماشایی هستند از این رو حتما از آبشار گویله مریوان بازدید کنید.

حتما از آبشار گویله مریوان بازدید کنید

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهرستان مریوان یکی از شهرهای توریستی کردستان است که دارای طبیعتی بی‌نظیر، ‌فرهنگی کهن و مردمانی مهربان است.

اکثر شهرهای استان کردستان دارای جذابیت‌های بکری هستند که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند.

شهر مریوان نیز از این امر مستثنا نیست و در ۱۲۵ کیلومتری شمال‌ غربی سنندج با طبیعتی فوق‌العاده زیبا قرار دارد؛ لغت مریوان چنین بیان می‌شود که مراوی در زبان کردی یعنی جای مرغابی و این منطقه به دلیل برخورداری از دریاچه باتلاقی زیستگاه انواع مرغابی است، همچنین این منطقه در زمان های قدیم شامل محصولات جنگلی مانند مازوج، گز، کتیرا و مرو بوده که سال ها بعد به مریوان شهرت یافته است.

آبشار نزدیک مریوان

استان کردستان یکی از استان‌های غربی ایران است که در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس قرار دارد و همین کوه‌ها باعث جذابیت بیشتر این استان شده‌اند و جلوه‌های خاص و متمایزی به این استان بخشیده‌اند.

حتما از آبشار گویله مریوان بازدید کنید

آبشار گویله در روستای گویله وجود دارد و ارتفاعش به بلندی بیش از پنجاه متر می رسد که مسیر آن از سقز به سمت مریوان است.

این مکان بسیار زیبا و سرسبزاز جاذبه های مریوان به شمار می رود.

آبشار گویله یکی از جاذبه‌های دیدنی کشورمان در روستای گویله در ۲۰ کیلومتری شهر مریوان قرار دارد. این آبشار در دل جنگل‌های سرسبز منطقه مرزی کردستان واقع شده‌است و ارتفاع آن به بیش از ۵۰ متر می‌رسد.

به دلیل فاصله یک کیلومتری آبشار گویله با جاده می‌توانید این آبشار زیبا را مشاهده کنید که با حالتی خروشان به اعماق دره می‌ریزد.

آبشار گویله در فصل بهار بسیار پر آب بوده و جزو مکان‌های دیدنی و زیبای منطقه محسوب می‌شود، حتی در فصل زمستان نیز با سرمای شدید هوا و یخ بندان آبشار، منظره‌ای دلنواز برای علاقه‌مندان به طبیعت دارد.

آبشار گویله در میان جنگل‌های انبوه منطقه مرزی کردستان واقع شده است و با چشم‌انداز زیبای خود در مسیر سقز به مریوان در میان پیچ و خم‌ های جاده جنگلی و قدیمی سقز عبور کرده و به عمق دره می‌ریزد.

آبشار گویله از کنار جاده نیز قابل مشاهده است اما برای رسیدن به بالای آن باید کوهنوردی بلد باشید، البته کوهنوردی سبک برای بالا رفتن از این آبشار کافیست و حدودا یک ساعت طول می‌کشد، همچنین برای رسیدن به زیر آبشار از کنار جاده، مسیری به سمت پائین وجود دارد و مسیر پاکوب از همین جا شروع می‌شود که با دنبال کردن پاکوب‌ها می‌توانید تا زیر آبشار گویله بروید و از منظره زیبای آن جا لذت ببرید.

آبشار گویله یکی از جاذبه‌های پرآب و زیبای استان کردستان است.
• فضای اطراف سرسبز و دل انگیز آبشار گویله برای تفریح مسافران مناسب است.
• منطقه آبشار گویله یکی از قشنگ‌ترین مناطق کردستان محسوب می‌شود که آب و هوای لطیفی دارد.
• منظره چشم نواز آبشار گویله علاقه‌مندان طبیعت را به حیرت وا می‌دارد.

حتما از آبشار گویله مریوان بازدید کنید

آدرس آبشار گویله

آبشار گویله در ۲۰ کیلومتری مریوان و در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد و از جمله مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی مریوان به شمار می‌آید.

این آبشار در دل جنگل‌های سرسبز و انبوه منطقه مرزی کردستان، در محور سقز به مریوان جای گرفته است و ارتفاع آن به بیش از ۵۰ متر می‌رسد.

با قرارگیری در فاصله یک کیلومتری از جاده، هنگام عبور از جاده می‌توان این آبشار زیبا را مشاهده کرد که با جریانی خروشان به اعماق دره می‌ریزد.

این‌ آبشار زیبا که در بهار و تابستان دیدنی‌تر از فصول سرد سال است، از نقاط دیدنی‌ و زیبای‌ منطقه‌ مریوان و کردستان به حساب می‌آید.

این آبشار از دل صخره‌ای پوشیده میان درختان پرپشت جنگلی که احاطه‌اش کرده، سرازیر شده است.

آبشار گویله مریوان در ۲۰ کیلومتری شهرستان مریوان در نزدیکی روستای گویله قرار دارد.

این آبشار از میان جنگل‌های سرسبز منطقه مرزی کردستان در محور سقز و مریوان، همچون جویباری از شیر سفید، می‌گذرد از ارتفاع به بیش از ۵۰ متر به پایین شیرجه می‌زند.

اگر از جاده سقز به سمت مریوان می‌گذرید، این آبشار در یک کیلومتری شما است. می‌توانید آن‌ را کنار جاده قابل مشاهده کنید.

اینجا یکی از چشم‌اندازهای بسیار زیبای جاده سقز-مریوان است و پس از کوهستان خوش‌منظره‌ی چهل‌چشمه، آبشار زیبای گویله منتظر ما است تا پیامش را به چشم‌ و گوش ما برساند.

حتما از آبشار گویله مریوان بازدید کنید

برای دسترسی به آبشار گویله مریوان باید از جاده مریوان به سقز بروید و پس از طی کردن ۲۰ کیلومتر در این جاده به روستای گویله برسید، در همین حین آبشار گویله مریوان را خواهید دید که در فاصله یک کیلومتری از جاده قرار دارد. پوشش گیاهی این روستا بسیار خاص و بکر است.

برای بازدید از آبشار زیبای گویله به صورت شبانه‌روزی می‌توانید مراجعه کنید، ولی پیشنهاد ما اینست زمان بازدیدتان را قبل از غروب آفتاب و تاریکی هوا انجام دهید تا هم از مناظر اطراف لذت ببرید و هم متوجه مسیر حرکتتان باشید.

برای بازدید از این آبشار نیازی به پرداخت هزینه ندارید و رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به آبشار گویله

منطقه قمچیان: ۱۲.۲ کیلومتر
پل تاریخی گاران: ۱۷.۶ کیلومتر
دشت بیلو: ۳۹.۶ کیلومتر
قلعه مریوان: ۳۹.۶ کیلومتر
دریاچه زریوار: ۴۲.۹ کیلومتر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید