وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۹ درصد داروها ، ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز ساخت دارو و ۴۴ درصد تجهیزات پزشکی داخل کشور تولید می شود که باید این رقم ها را به ۱۰۰ درصد رساند.

وزیر بهداشت: سرعت پیشرفت در حوزه پزشکی بالا است/  ۹۹ درصد داروها در داخل کشور تولید می شود

به گزارش سلام نو به نقل ازایرنا، بهرام عین اللهی پنج شنبه شب با حضور در خوابگاه دانشجویی دارا و سارا دانشگاه علوم پزشکی البرز و دیدار و گفت و گوی صمیمی با دانشجویان بیان کرد: وضعیت دانشجویان دوران انقلاب با رژیم پهلوی قایل مقایسه نیست چدا که هم اینک شرایط مملکت به گونه ای است که قوی ترین حوزه سلامت منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآوری کرد: اوایل انقلاب در منطقه کرج و مناطق اطراف آن چند پزشک هندی و پاکستانی به سختی پیدا می شد و مردم برای درمان آلام خود دچار مضیقه شده و مجبور به عزیمت به خارج کشور بودند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اما هم اینک تنها در زمینه چشم پزشکی پیوند قرنیه و لیزر صورت می گیرد و هیچ روش درمانی در جهان نیست که در ایران انجام نشده باشد.

عین اللهی اظهار کرد: سرعت پیشرفت در حوزه پزشکی بالا است بنابراین دانشجویان باید خود را با این سرعت تطبیق داده و به نحوه دریافت اطلاعات، کسب علم و دانش آگاهی یابند.

وی گفت: دانشجویان حتی پس از دانش آموختگی باید نسبت به کسب علم و دانش اهتمام ورزند چراکه انتظار کشور از دانشجویان بالا است و این قشر در آینده باید گره از کار مملکت بگشایند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در سفر به کشورها از جمله ونزوئلا و کوبا آنها از پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی، ساخت این همه تجهیزات و امکانات تعجب کردند.

عین اللهی با عنوان اینکه همه این تولیدات ماحصل تلاش دانشجویان در حوزه دانش بنیان است اضافه کرد: هر یک از دانشجویان باید به استعدادهای خود در حوزه پزشکی پی ببرند و در آن بخش با بهره گیری از شیوه های مختلف پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: هر میزان سرمایه گذاری بر روی دانشجویان، آینده بهتری برای مملکت، پیشرفت ایران اسلامی و تداوم این پیشرفت ها را به همراه دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: منکر وجود مشکل اسکان، ترابری و غذا برای دانشجویان نیستیم اما با وجود این مشکلات در نهایت باید خود را منطبق با رشد و پشرفت های کشور کرد.

عین اللهی گفت: مشکلات در زیر ساخت های بیمارستانی کرج وجود دارد که از گذشته به ارث مانده است اما در دومین دور سفر استانی رییس جمهوری به کرج یک بیمارستان در فردیس با حضور رییس جمهوری بهره برداری می شود.

وی افزود: در کمتر از سه ماه ۲ بیمارستان غدیر و حضرت مهدی (عج) تهران بهره برداری و ۲ هزار تخت بیمارستانی به تخت های موجود اضافه شد که در طول تاریخ انقلاب اسلامی این اقدام بی سابقه است .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ۱۳ هزار میلیارد ریال در سفر استانی به کرج برای ساخت بیمارستان ، کارگاه، مسایل ورزشی اختصاص می یابد که تکمیل و ساخت آنها زمانبر است.

عین اللهی با بیان اینکه هیچ جای کشور نباید محروم از امکانات باشد اظهار کرد: امکان رشد برای همه دانشجویان در هر نقطه از کشور وجود دارد.

رییس جمهور و هیات دولت در دومین دور سفرهای استانی امروز جمعه میهمان مردم البرز هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید