خوزستان شهرهای بی‌نظیری دارد از این رو همراه باشید تا بدانیم زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان خوزستان یکی از استان های زیبا بر کرانهٔ خلیج فارس و مقصد محبوب گردشگری است.

علاوه بر جاهای دیدنی بسیار و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، این استان از نظر طبیعی شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است.

بیشتر مناطق آن جلگه ای است که باعث به وجود آمدن طبیعتی زیبا و سرسبز در بسیاری نقاط استان شده است. یکی از این شهرهای بندری زیبا در این استان شهرستان ماهشهر است.

بندر ماهشهر (Bandar Mahshahr) یکی از شهرهای بزرگ استان خوزستان و تنها شهر ایران است که دارای خور است. این شهر دیدنی و زیبا از قدیمی‌ترین بنادر خلیج‌فارس است که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد.

این شهر از نظر آب و هوایی، تابستان‌هایی گرم و شرجی و زمستان‌هایی نسبتا سرد دارد. در ادامه جاهای دیدنی ماهشهر را به شما معرفی می کنیم.

آشنایی با بندر تماشایی ماهشهر

ماهشهر در جلگه خوزستان قرار دارد. به همین خاطر دارای خاک آبرفتی است و این موضوع شرایط را برای رشد گیاهان گرمسیری مساعد می‌کند.

از طرف دیگر باران‌های موسمی بندر، محیط مناسبی را برای رویش گیاهان فراهم می‌کند. به همین خاطر ماهشهر دارای طبیعتی سرسبز و منحصربه‌فرد است.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

در این بندر می‌توانیم شاهد حضور درختانی همانند کنار، گز، برهان، مورد یا همان کانیکارپوس، کوهر یا همان بیعار و نخل باشیم. البته پوشش گیاهی در این بندر به‌صورت پراکنده دیده می‌شود و متراکم نیست.

وجود کنار و نخل باعث شده تا بسیاری از مردم محلی به زنبورداری مشغول شوند. عسل کنار دارای طبع گرم و عسل نخل طبعی گرم و مرطوب دارد. عسل‌های این بندر دارای خواص دارویی بی‌نظیری هستند.

به‌لطف وجود پوشش گیاهی، تنوع جانوری مخصوص مناطق مرطوب و گرمسیری در ماهشهر به چشم می‌خورد.

البته زمانی که صحبت از تنوع جانوری این بندر به میان می‌آید، باید به دنیای زیر آب آن اشاره کنیم. تنوع جانوری حیوانات آبزی و دوزیست این بندر بسیار فراوان است.

ازاین‌رو غواصی در سایت‌های مخصوص غواصی این بندر بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

همانند سایر شهرهای جنوبی کشور، بندر ماهشهر نیز آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد. شرجی هوای این بندر شدت بسیاری دارد و باعث می‌شود در فصل تابستان تنفس برای مسافران دشوار شود.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

لازم به ذکر است در فصل تابستان دمای هوای این بندر به بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در زمستان نیز این بندر حداقل دمای ۰ درجه را تجربه می‌کند.

از اوایل مرداد تا اواخر شهریور شرجی و رطوبت هوای بندر ماهشهر به نزدیک ۱۰۰% می‌رسد! این یعنی اگر لباس خیس را بیرون از منزل پهن کنند، خشک نمی‌شود!

از اواخر خرداد تا اوایل تیر نیز بادهای گرمی در بندر ماهشهر می‌وزد. شدت گرمای این بادها به‌حدی است که آن را تش باد یا همان باد آتشین می‌نامند و آدم را واقعاً کلافه می‌کند.

جاهای دیدنی و زیبای ماهشهر

تل کافرون

تل کافرون یکی از جاذبه‌های تاریخی است که قدمتی چند هزار ساله دارد. این مکان اولین اثر تاریخی بندرماهشهر به شمار می‌آید که ثبت ملی شده است.

تل کافرون یکی از جاذبه‌های تاریخی و باستان‌شناسی شهر بندرماهشهر است که دارای قدمتی چند هزار ساله بوده و اولین اثر تاریخی بندرماهشهر است که ثبت ملی شده است، این منطقه مربوط به دوره پارتی، ساسانی و هخامنشی است و قدمت دقیق این منطقه هنوز مورد برررسی است.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

زیارتگاه شاهزاده حمزه

این امامزاده در ۲۵ کیلومتری جاده بندر ماهشهر به سمت هندیجان واقع شده‌است. این امامزاده بنا بر روایات فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا بوده که پس از آمدن علی بن موسی الرضا به ایران همراه وی روانه ایران می‌شود.

در حوالی یکی از روستاها کدخدایی با نام محمد غزالی بوده که وابستگی شدیدی به دربار وقت داشته و مخالف شیعیان بوده‌است.

پس از اطلاع از حضور امامزاده به روستا ایشان را دستگیر و می‌کشند و سرش را از بدن جدا و آن را به شهر ری می‌برد.

در حال حاضر سر امامزاده حمزه در حرم عبدالعظیم حسنی و تن وی در بندر ماهشهر دفن است.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

پارک ارم ماهشهر

پارک ارم ماهشهر دارای فضای سبز بسیار زیبایی است و از امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی جهت قایق سواری، پارک پرندگان، باغ حیوانات و سینما روباز اشاره کرد.

فضای سبز پارک ارم به وسعت ۲۰ هکتار با برخورداری از گل‌ها و درختان متعدد، یک پارک جنگلی مطرح محسوب می‌شود و قطعا برای گردشگران جذاب خواهد بود.

پارک ارم ماهشهر دارای فضای سبز بسیار زیبایی است و از امکانات آن می‌توان به دریاچه مصنوعی جهت قایق سواری، پارک پرندگان، باغ حیوانات و سینما روباز اشاره کرد. فضای سبز پارک ارم به وسعت ۲۰ هکتار با برخورداری از گل‌ها و درختان متعدد، یک پارک جنگلی مطرح محسوب می‌شود.

جزیره بونه

جزیره بونه نام یکی از جزیره‌های غیرمسکونی و بسیار کوچک ایران در خلیج فارس است. جزیره‌ی بونه به همراه دو جزیره‌ی کوچک دیگر به نام‌های دارا و قبر ناخدا در منتهی‌الیه شمال باختری خلیج فارس در دهانه‌ی خور موسی واقع شده‌ است.

جزیره بونه در باختر دماغه تنوب قرار گرفته‌است. از پرندگان این جزیره می‌توان به سلیم خرچنگ‌خور اشاره کرد.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید