عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوال امروز مردم شیوه حکمرانی اقتصادی است که چهار دهه اذهان را مشغول کرده و هر دولتی تلاش‌هایی برای پاسخ به آن داشته، اما هنوز پاسخ کاملی در این زمینه ارائه نشده است.

رضایی: هنوز به پرسش مردم درباره «شیوه حکمرانی اقتصادی» پاسخ نداده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محسن رضایی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان یزد با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو، گفت: امروز یکی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب و نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ملت ایران است.

وی با یادآوری رخدادهای منتهی به روز ۱۶ آذر و حضور نیکسون در دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد پس از چند رویداد سلسله وار، حضور نیکسون برای زهر چشم گرفتن از مردم ایران بود که دانشجویان باغیرت در مقابل این رخداد ایستادند و سه تن از آنان، مظلومانه به شهادت رسیدند.

رضایی ادامه داد: مهمترین سوال مردم ایران در آن دوران، شیوه حکمرانی سیاسی بود که مشروطه ابتدای پاسخ‌دهی به آن بود و پس از حوادثی چون ملی شدن صنعت نفت، ۱۶ آذر و ۱۵ خرداد، پس از ۶۰ سال با پیروزی انقلاب اسلامی، الگویی جدید از حکمرانی و تعریف رابطه دین با سیاست و ایجاد یک مردم‌سالاری دینی از سوی امام راحل شد که پاسخ کاملی به پرسش ۶۰ ساله مردم ایران بود.

دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: پس از پاسخ‌ به سوال سیاسی مردم ایران درباره چگونگی حکمرانی سیاسی طی انقلاب، سوال دوم در بحبوحه‌ جنگ پیش آمد و این بود که ما چگونه به امنیت پایدار برسیم که پاسخ آن هم داده شد و حاصل آن امنیت امروز کشور و صدور تفکر انقلابی به بقیه کشورهاست.

وی گفت: سوال مهم امروز مردم شیوه حکمرانی اقتصادی است که ۴ دهه اذهان را به خود مشغول کرده و هر دولتی کم و بیش حدودی از آن را پیش برده، اما هنوز پاسخ کاملی به آن داده نشده است. امروز مسئله بزرگ حکمرانی اقتصادی، رابطه اقتصاد با مسائل اجتماعی است‌. نمونه آن پیشرفت اقتصادی چین متناسب با منابع اجتماعی است و اینکه هر منطقه با توجه به الگو و ظرفیت اجتماعی خود پیشرفت می‌کند.

وی تاکید کرد: اکنون پس از پاسخ به پرسش مردم در حوزه حکمرانی سیاسی و ایجاد امنیت پایدار، سوال مهم در زمینه حکمرانی اقتصادی است که برای پاسخ به این سوال ابتدا باید جایگاه و رابطه مسائل اجتماعی با اقتصاد را دریابیم.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید