مردی که به دنبال گنج بود به طور اتفاقی شهاب سنگی ۴.۶ میلیارد ساله کشف کرد.

کشف گنج نفیس ۴.۶ میلیارد ساله + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از دیده ‌بان ایران؛ در سال ۲۰۱۵، فردی به نام دیوید هول در پارک منطقه‌ای ماریبورو در نزدیکی ملبورن استرالیا در حال گشت و گذار بود. او یک فلزیاب به همراه داشت و در همان هنگام به چیزی غیرعادی برخورد. یک سنگ بسیار سنگین و مایل به قرمز که در مقداری خاک رس زرد قرار داشت.

اگرچه محققان هنوز نمی‌دانند که شهاب سنگ‌ها از کجا می‌آیند و ممکن است از چه زمانی روی زمین بوده باشند، اما در این باره حدس‌هایی می‌زنند.

منظومه شمسی ما، روزگاری توده‌ای از گرد و غبار و سنگ‌های کندریت بوده و در نهایت گرانش، مقادیر زیادی از این مواد را به سیارات کشانده ولی باقی‌مانده آنها اکثرا به یک کمربند سیارکی بزرگ منتهی شدند.

هنری در این رابطه توضیح داد:« این شهاب سنگ خاص، به احتمال زیاد از کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری بیرون آمده و توسط برخی سیارک‌ها که با یکدیگر برخورد می‌کنند، از آنجا به بیرون پرتاب شده و روزی به کره زمین برخورد کرده است.»

تاریخ‌یابی کربنی حکایت از آن دارد که این شهاب سنگ بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال روی کره زمین بوده و تعدادی از شهاب سنگ‌ها بین سال‌های ۱۸۸۹ تا ۱۹۵۱ مشاهده شده‌اند که این تاریخ‌ها می‌تواند با ورود این شهاب سنگ به کره زمین مطابقت داشته باشد.

شهاب‌سنگی ارزشمندتر از طلا

محققان بر این باورند که شهاب سنگ مریبورو به مراتب کمیاب‌تر از طلاست و همین ارزش آن را برای دانشمندان به مراتب بیشتر از طلا کرده است. این یکی از تنها ۱۷ شهاب سنگی است که تاکنون در ایالت ویکتوریای استرالیا ثبت شده و بعد از یک شهاب سنگ بزرگ ۵۵ کیلوگرمی که در سال ۲۰۰۳ شناسایی شده بود، این دومین شهاب سنگ بزرگ به حساب می‌آید.

هنری ادامه داد:« این یکی از ۱۷ شهاب سنگی است که در ویکتوریا کشف شده؛ جایی که در آن هزاران قطعه طلا یافت شده بود.»

محققان مقاله علمی‌ای را منتشر کرده و در آن به توصیف این شهاب سنگ ۴.۶ میلیارد ساله پرداختند. آنها این شهاب سنگ را مریبورو نام‌گذاری کردند؛ نام همان منطقه‌ای که این شهاب سنگ در آنجا یافت شده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید