حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه گفت: معادلات آمریکا با جهانی شدن سرود سلام فرمانده و راهپیمایی اربعین به هم ریخت.

طائب: معادلات آمریکا با جهانی شدن سرود «سلام فرمانده» به هم ریخت

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا در دو جبهه روسیه و غزه شکست خورده است، گفت: دولتمردان آمریکا در نظر دارند تا پایان سال ۲۰۲۳ به این قائله پایان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در اجلاسیه تشکل اساتید حوزه که در سالن همایش‌های دارالشفاء با موضوع طوفان الاقصی و تحولات جهانی برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند طوفان الاقصی آمریکازدایی است، اظهار کرد: برای تبیین این موضوع باید مقدمه‌ای از سیر تحولات جهانی را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از استقلال به دنبال اداره جهان بود، مطرح کرد: آن‌ها با بهره‌برداری از دو قدرت نرم و سخت به دنبال این بودند که ارزش‌های آمریکایی را به ارزش‌های جهانی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه جامع‌ترین برنامه امنیت ملی آمریکا 25 ساله است، خاطرنشان کرد: دولت‌مردان آمریکا رسما اعلام کردند که سرنوشت آمریکا و جهان در سال 2030 همزمان با 250 سالگی آمریکا تعیین خواهد شد.

طائب با اشاره به اینکه تا این سال تحولات جهانی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در سال 2030 مشخص می‌شود که آمریکا به عنوان کدخدای جهانی حاکمیت خواهد کرد و یا دورانی رو به افول را درپیش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های خود آمریکایی‌ها عوامل داخلی و بین المللی در این روند تاثیرگذار است، یادآور شد: طبق برآوردهای اقتصاد دانان جهانی امکان دارد تا سال 2030 آمریکا قدرت نخست اقتصادی دنیا نباشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همچنین این احتمال دارد از نظر تکنولوژی و نظامی نیز قدرت اول دنیا نباشند، بیان کرد: تهدیدهای بین‌المللی آمریکا نیز چین، روسیه و ایران به عنوان قدرتی که تضعیف آمریکا را دنبال کرده و مدل حکمرانی جدیدی را به دنیا معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با این تهدیدها به دنبال قدرت‌گیری اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم غاصب بود، ابراز کرد: آمریکا درنظر داشت خودش قدرت جهانی و اسرائیل زیر سایه او قدرت منطقه شود.

طائب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این برنامه‌ریزی را تغییر داد، اظهار داشت: امروز دو جریان حاکم بر اسرائیل بیانیه دادند که ما به 80 سالگی نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این بود که خودش با روسیه و اسرائیل با ایران مقابله کند، مطرح کرد: در این راستا ریل‌گذاری‌هایی داشت که تحریم‌ها و تغییرات فرهنگی برای نسل چهارم انقلاب اسلامی ازجمله آن‌ها بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه معادلات آمریکا با جهانی شدن سرود سلام فرمانده و راهپیمایی اربعین بهم ریخت، عنوان کرد: امروز فروش نفت و خرید هواپیما، هلیکوپتر و لوکوموتیو توسط دولت انجام می‌شود و تمام معادلات آمریکا را بهم ریخته است.

وی با بیان اینکه دولت جدید وابستگی‌ به سایر دولت‌ها را کاهش داد، خاطرنشان کرد: دولت امروز در حوزه زیرساخت‌ها درحال سرمایه‌گذاری است.

طائب با اشاره به اینکه آمریکا پس از مشاهده این تغییر رویکرد در دولت ایران، اغتشاشات سال 1401 را برنامه‌ریزی کرد، تصریح کرد: همزمان با 22 بهمن این برنامه آمریکا نیز شکست خورد و حتی اروپایی‌ها نیز منافقین را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه اسرائیل پس از این اتفاقات به دنبال جنگ سخت با حمایت آمریکا در مقابل محور مقاومت بود، یادآور شد: در این راستا مالیات را در غزه افزایش داده و حلقه محاصره را تنگ‌تر کردند و با عملیات‌های مکرر نظامی به دنبال خسته کردن نیروی مقاومت بودند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر نیروی مقاومتی طرح راهبردی مشخصی دارد، بیان کرد: پس از این اتفاقات حماس طرح راهبردی خود را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه حماس در یک عملیات پیش دستانه طوفان الاقصی را پایه ریزی کردند، ابراز کرد: این اتفاق مشابه اتفاقی بود که توسط روسیه در اوکراین رقم خورد.

طائب با اشاره به اینکه امروز طرح آمریکایی‌ها در اوکراین و اسرائیل شکست خورده است، اظهار داشت: در عملیات طوفان الاقصی سیستم اطلاعاتی، واکنش سریع دفاعی و رسانه‌ای اسرائیل شکست خورده است.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب شد، اسرائیل وارد میدان جنگ شود، مطرح کرد: آن‌ها با جنگ نظامی به دنبال پیروزی حداقلی با آزادسازی اسرا و قبول آتش بس بودند که در این عرصه نیز شکست خوردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تنها پیروزی نتانیاهو در این ماجرا آرام کردن فضای داخلی اسرائیل با آغاز جنگ بود، عنوان کرد: امروز آمریکا و اروپا ادعا می‌کنند که نتانیاهو جنگ را شخصی کرده و برای ماندن در قدرت جنگ را طولانی می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در دو جبهه روسیه و غزه شکست خورده است، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا در نظردارند تا پایان سال 2023 به این قائله پایان دهند.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید