در ویدیو زیر شاهد تصاویری از کشف هزارپای غول‌پیکری که نزدیک به ۳ متر طول دارد، خواهید بود.

پیدا شدن هزارپای عظیم الجثه ۳ متری + فیلم باورنکردنی
به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، بازسازی جانوران برای مجموعه نتفلیکس به نام «زندگی در سیاره ما» است که مجموعه‌ای از موجودات منقرض شده را در ویدئوهایی به زندگی بازمی‌گرداند. یک هزارپا ۳۰۰ میلیون ساله به طول یک ماشین کوچک در این مجموعه نشان داده شده‌است که در جنگل‌ها به دنبال جفت خود می‌گردد. در این کلیپ «آرتروپلورا-Arthropleura» با طول ۲.۶ متر و عرض ۰.۵ متر بزرگترین هزارپایی که تا کنون در جهان بوده است به تصویر کشیده شده است. این جانور احتمالا ۵۰ کیلوگرم وزن داشته است.
«آرتروپلورا» حشره غول‌پیکری که متعلق به دوران ماقبل تاریخ است، بزرگترین هزارپایی است که تا کنون شناخته شده است. این هزارپا به کمک تصویرسازی نتفلیکس بار دیگر به زندگی بر روی زمین بازگشت.

دانشمندان برای اولین بار ۱۷۰ سال پیش فسیل‌های «آرتروپلورا» را کشف کردند. آن‌ها در دوره کربونیفر، چیزی حدود ۳۵۹ تا ۲۹۹ میلیون سال پیش، در جایی که اکنون انگلستان، قاره اروپا و آمریکای شمالی نامیده می‌شود، زندگی می‌کردند. در سال ۲۰۱۸، کشف تصادفی یک نمونه عظیم و تقریباً کامل، نگاهی دقیق و جدید به آناتومی این موجود ارائه کرد که تیم سازنده «زندگی در سیاره ما» از آن برای کمک به بازسازی این موجود باستانی استفاده کرد.

به گفته تهیه کننده و کارگردان این مجموعه، «آرتروپلورا» یکی از دقیق‌ترین موجودات این سری و یکی از دقیق‌ترین نسخه‌های زنده‌ای است که تاکنون از این موجود ساخته شده است. کارشناسان می‌گویند که هزارپاهای امروزی و «نسخه‌های کوچک آرتروپلورا» به آن‌ها در توسعه انیمیشن و ظاهر کلی حشرات بزرگ، کمک کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید