رئیس‌جمهور به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت.

سوپرایز رئیسی برای دانشجویان / هدیه خاص رئیسی برای دانشجویان + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت و با دانشجویان گفت‌وگو کرد. در این دیدار دانشجویان از طیف‌های مختلف فکری به بیان نظراتشان پرداختند و برخی نیز به صراحت از رئیس‌جمهور انتقاد کردند.

فاطمه پایداری به عنوان نماینده نخبگان و گروه‌های علمی در این مراسم به سخنرانی پرداخت، او مسأله داغ این روزهای کشور یعنی افزایش سن بازنشستگی را به عنوان موضوع سخنرانی خود انتخاب کرده بود و این قانون را عاملی برای به عقب انداختن به‌کارگیری نیروی جوان در کشور دانست.

علی رادمنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، دیگر دانشجوی منتقدی بود که در برابر رئیس‌جمهور قرار گرفت؛ او مسأله کشف حجاب در یکی از دانشگاه‌های کشور را دست‌مایه سخنان خود قرار داده بود و با جملاتی همچون «چرا اجازه می‌دهید عده‌ای دانشگاه‌ها را به پشتوانه پول تصاحب کنند؟» انتقاداتی را نسبت به نحوه پذیرفتن دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها مطرح کرد.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی هم فرصت سخنرانی در روز دانشجو را به دست آورد؛ مهدی زارع به انتقاد از عملی نشدن وعده‌های دولت سیزدهم درمورد عدالت پرداخت و اقتدار دولت را در برابر مستضعفان دانست نه قدرتمندان.

رئیس‌جمهور نیز که پس از دانشجویان پشت سخنگاه قرار گرفته بود، این قشر را پیشتاز و مطلع از نیازهای جامعه دانست. رئیسی حفظ روحیه مطالبه‌گری و حساسیت نسبت به مسائل مختلف میان دانشجویان را مسأله‌ای را با اهمیت بالا دانست.

رئیس هیأت دولت، در ادامه به نقش دانشگاه در سیاست‌گذاری‌های دولت پرداخت و دانشگاه را اتاق فکری برای رصد تصمیم‌گیری‌ها دانست. سیاسی بودن یا نبودن دانشگاه یکی از مسائلی است که همواره مورد بحث بوده است؛ رئیسی به این مساله نیز اشاره کرد و ضمن تأکید بر نقش دانشگاه در سیاست، به صراحت اعلام کرد که دانشگاه سیاسی هست، اما سیاست‌کار نیست.

رئیس‌جمهور در نهایت به دانشجویان منتقد انگشتری هدیه داد. علاوه بر آن نیز به یک زوج جوان که در میان جمعیت بودند هم از طرف رئیس‌جمهوری انگشتری هدیه داده شد.

رئیسی به دانشجویان منتقد چه هدیه‌ای داد؟ +عکس

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید