با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت ارز و تحریم‌ ها، قیمت دستگاه‌ های جدید در ایران بالا رفته است. از این رو، بسیاری از مردم به دنبال خرید دستگاه ‌هایی با کیفیت مناسب و قیمت پایین ‌تر هستند و این موضوع باعث محبوبیت پرینتر های استوک و دیگر دستگاه‌ های مشابه در ایران شده است.

راهنمای خرید بهترین پرینتر استوک از فروشگاه اینترنتی معتبر

در حال حاضر، پرینترهای تازه و جدید به دلیل مجهز شدن به قابلیت های پیشرفته معمولا با قیمت نسبتا گرانی به فروش می رسند. از این رو، تقاضا برای خرید پرینترهای دست دوم رو به افزایش است. نه تنها افراد عادی بلکه سازمان ‌ها و ادارات دولتی و خصوصی نیز به سمت خرید پرینتر استوک میل دارند. حال، این سوال مهم پیش می آید که برای برای خرید پرینتر های دست دوم به کجا مراجعه کنیم؟

فروشگاه "استوک ارزان" مفتخر است که با سال ها سابقه درخشان در زمینه فروش اینترنتی و حضوری دستگاه های چاپگر دست دوم، بهترین و با کیفیت ترین پرینتر های کار کرده را با قیمت ارزان خدمت شما مشتریان محترم عرضه کند. پرینترهای عرضه شده در این وب سایت فروشگاهی معمولا از برندهای معتبر جهانی مانند HP، Canon، Samsung، Brother و ... هستند و کارکرد بسیار عالی را ارائه می دهند.

انواع پرینتر استوک

در دنیای فروش پرینترهای استوک، مدل های بسیار متنوعی را می توانیم مشاهده نماییم که هر کدام دارای قابلیت ها و امکانات متنوعی هستند. از چاپگرهای حرارتی  ضربه ‌ای گرفته تا پرینتر های جوهر افشان، لیزری، سه ‌بعدی و چاپگرهای ماتریس نقطه ‌ای. در این بین، حجم تقاضا برای خرید چاپگر استوک لیزری و جوهر افشان نسبت به دگیر نمونه های موجود بیشتر است.

جالب است بدانید که در حال حاضر به جای پرینترهای ماتریس نقطه‌ ای و ضربه ‌ای از دستگاه های چاپ لیزری و جوهر افشان بیشترین استفاده را می برند. مشخصات و ویژگی‌ های این دو نوع پرینتر در ادامه مقاله مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

پرینتر جوهرافشان استوک

به جرات می توان گفت که هم اکنون، پرینتر استوک جوهر افشان در ردیف پر فروش ترین دستگاه های چاپ عکس قرار دارد. چاپ تصاویر رنگی، عکس ‌ها، بروشورها، کاتالوگ ‌ها و موارد مشابه با این نوع پرینتر ها با کیفیت بسیار بالا انجام می گیرد. پرینتر های جوهر افشان برای کاربردهای خانگی و اداری، حتی برای استفاده در آتلیه‌ ها و مدارس نیز بسیار مناسب است. تصاویر رنگی پرینت شده با این دستگاه به قدری با کیفیت است که تمامی رنگ ها زنده و پویا به نظر می رسند.

پرینتر لیزری استوک

و اما پرینتر لیزری که این روزها غوغای زیادی به پا کرده است. اگرچه  دستگاه های چاپ جوهرافشان مزایای خاصی دارد اما در مقایسه با پرینترهای لیزری کمتر استفاده می شوند.

پرینترهای لیزری به لحاظ سرعت چاپ در سطح بالاتری قرار می گیرند و در عرض چند دقیقه قادر به چاپ تعداد بسیار زیادی نسخه های الکترونیکی هستند.  

نوع چاپ در پرینتر استوک لیزری به دو صورت تک رنگ و رنگی انجام می گیرد. پرینترهای تک رنگ فقط از کارتریج مشکی بهره می برند. این در حال است که چاپگراستوک رنگی نه تنها از کارتریج مشکی استفاده می کند، بلکه، از سایر کارتریج‌های رنگی مانند زرد، آبی و قرمز نیز استفاده می کند.

راهنمای خرید بهترین پرینتر استوک از فروشگاه اینترنتی معتبر

اگر حرفه شما به گونه ای است که به چاپ اسناد متنی بیشتر از چاپ تصاویر رنگی نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم پرینترهای لیزری سیاه و سفید (تک رنگ) را خریداری نمایید.

نه تنها دسته بندی چاپگر استوک لیزری بر اساس کیفیت رنگ انجام می شود، بلکه از لحاظ کارکرد نیز به دو گروه تک کاره و چند کاره تقسیم بندی می گردد.

ساختار چاپگرهای لیزری تک کاره به شکلی است که فقط تصاویر و اسناد را پرینت می گیرند. این در حالی است که چاپگرهای چند کاره یا MFP علاوه بر پرینت از قابلیت توانایی کپی، فکس و اسکن نیز برخوردار هستند.

با انتخاب چاپگر استوک چندکاره، شما از قابلیت چند دستگاه فقط با خرید یک پرینتر بهره مند می شوید.

نکات مهم هنگام خرید انواع پرینتر استوک

اگر برای کسب و کار خود نیاز به خرید پرینتر استوک دارید، توجه به برخی ایتم های کلیدی اهیمت زیادی دارند. از جمله:  نوع چاپ، انواع اتصالات پرینتر، سرعت چاپگر، ظرفیت سینی پرینتر، تعداد چاپ ‌های ماهانه و ...

پرینتر انتخابی شما باید عملکرد قابل توجهی داشته باشد و در عین حال از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشد.

سرعت چاپ

تجربه موفقیت آمیز خرید چاپگر استوک ، وقتی محقق می شود که شما به سرعت چاپ دستگاه توجه داشته باشید. اینکه پرینتر در دقیقه چند نسخه اکترونیکی را چاپ می کند نشان دهنده سرعت کار آن است. در اداره ها و کافی نت ها که سرعت چاپ یک عامل کلیدی در کاهش هدر رفت وقت کارکنان به شمار می رود، بهتر است به این ویژگی پرینتر ها دقت ویژه داشته باشید.

لازم به ذکر است که سرعت چاپ دستگاه یا تعداد پرینت در هر دقیقه (PPM) برای پرینت گرفتن اسناد متنی و تصاویر متفاوت است.

راهنمای خرید بهترین پرینتر استوک از فروشگاه اینترنتی معتبر

کیفیت چاپ

تا چه اندازه به کیفیت چاپ اهمیت می دهید؟ بیشترین نیاز کاربری شما به چاپ تصاویر رنگی است یا پرینت اسناد متنی؟ نوع نیاز کاربری شما تعیین کننده مدل انتخابی دستگاه چاپ خواهد بود. بر این اساس، برای چاپ رنگی با کیفیت بالا به شما پیشنهاد می دهیم چاپگر استوک جوهرافشان را خریداری نمایید. این در حالی است که برای چاپ متون باکیفیت بهتر است پرینتر استوک لیزری را در اولویت انتخاب خود قرار بدهید.

نوع اتصالات

نوع اتصال چاپگرها متفاوت است. علاوه بر پورت USB ، در حال حاضر تکنولوژی‌های اتصال بی‌ سیم مانند Wi-Fi و پورت شبکه Ethernet در دستگاه‌ های پرینتر رونق چشمگیری یافته اند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی چاپگرهای کنونی از قابلیت اتصال به شبکه و USB برخوردار هستند. پرینتر وای فای دار نیز امروزه بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

ظرفیت سینی و نوع کاغذ

ظرفیت سینی پرینتر به ویژه برای مشاغلی که به طور عمده نیاز به چاپ اسناد الکترونیکی دارند، بسیار مهم است. انواع متعددی از سینی‌ های چاپگر استوک وجود دارند که ابعاد مختلف کاغذ را در خود جای می دهند.

بهره گیری از سینی کاغذ با ظرفیت بالا و ابعاد بزرگ، این امتیاز را دارد که سرعت چاپ را پایین آورد و از صرف وقت برای قرار دادن کاغ در سینی جلوگیری کند. صاحبان کافی نت با داشتن چاپگر های  دارای ظرفیت بالای سینی کاغذ، به نیازهای چاپی مشتریان بیشتری پاسخ می دهند.

امکانات جانبی پرینتر استوک

قابلیت ADF در پرینترهای مدرن چیست و چه مزیتی دارد؟

ADF که به عنوان جا به جا کننده کاغذ به داخل دستگاه شناخته می شود در قسمت بالایی پرینتر قرار دارد. این جابه‌جایی کاغذ با هدف پرینت گرفتن، اسکن و کپی انجام می‌شود.

راهنمای خرید بهترین پرینتر استوک از فروشگاه اینترنتی معتبر

جالب است بدانید که کم‌ترین ظرفیت سینی‌ ADF توانایی پذیرش 15 تا 25 صفحه را دارد. این در حالی است که انواع بزرگتر آنها با ظرفیت 35 یا 50 صفحه ارائه می شوند.

بهتر است در زمان خرید چاپگر استوک حتما به ظرفیت سینی ADF توجه ویژه داشته باشید. قابلیت چاپ دو رویه از قابلیت های مهم دستگاه های چاپگر مدرن است است که باعث صرفه ‌جویی در مصرف کاغذ می ‌شود.

سخن نهایی

با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت ارز و تحریم‌ ها، قیمت دستگاه‌ های جدید در ایران بالا رفته است. از این رو، بسیاری از مردم به دنبال خرید دستگاه ‌هایی با کیفیت مناسب و قیمت پایین ‌تر هستند و این موضوع باعث محبوبیت پرینتر های استوک و دیگر دستگاه‌ های مشابه در ایران شده است.

انواع مدل های چاپگر استوک و دست دوم را می توانید در مجموعه فروشگاهی stockarzan.com با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید.  برای خرید انواع پرینتر همین الان با کارشناسان ما در استوک ارزان تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید