رضا فیاضی بازیگر سینما و تلویزیون ویدیوی از او که در حال دزفولی صحبت کردن می‌باشد در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

دزفولی صحبت‌کردن بامزه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون + فیلم

به گزارش سلام نو، رضا فیاضی متولد ۱۵ تیر ۱۳۳۲ در اهواز ، بازیگر و کارگردان است فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران می باشد که از تئاتر مدرسه شروع کرد و قبل انقلاب در ۲۳ سالگی با سریال گلباران جلوی دوربین رفت.

عبدالرضا فیاضی بعنوان فرزند اول در محله عامری اهواز به دنیا آمد ، دو برادر و شش خواهر دارد و پدرش راننده تاکسی و کارگر شرکت نفت بود و مادرش خانه دار است پدرم قبلا یک ازدواجی داشته که همسرش و هم دخترش و پسرش فوت می کنند و بعد با مادرم ازدواج کرده بود.

من وقتی به دنیا آمدم پدرم حواسش نبود و شناسنامه برام نگرفت تا اینکه بعد ۶ ماه با ملی شدن شرکت نفت ، قرار شد شرکت نفت به کارکنان خود ، حق اولاد بدهد وقتی این مطلب اعلام شد ، پدرم تازه به صرافت افتاد که برایم شناسنامه بگیرید که رفت با نام عبدالرضا برایم سجلی گرفت اما قبل از اینکه شناسنامه داشته باشم یا بعد از گرفتن شاسنامه با نام عبدالرضا ، من را با نام «ملی» به جهت ملی شدن صنعت نفت ، خطاب می کردند.

من ورودی سال ۱۳۵۴ دانشگاه تهران هستم و مرضیه برومند خانم سال بالایی ما بود ، یک گروه تشکیل داد و من با آنها کار تئاتر می کردیم.در نهایت یکسال بعد در سال ۱۳۵۵ من و خانم برومند یک سریال بنام «گلباران» بازی کردیم که ایشان نقش ننه سرما و من نقش توفان را داشتم.

رضا فیاضی در سال ۵۸ – ۱۳۵۷ در فیلم «چریکه تارا» به کارگردانی بهرام بیضایی در کنار سوسن تسلیمی بازی کرد که این فیلم بعد با روی کار آمدن انقلاب اسلامی توقیف شد بعد از مدتی از انقلاب ، تئاتر را دوباره شروع کرد سپس سال ۱۳۶۱ با مجموعه «اولین بار که در انقلاب شرکت کردم» به قاب تلویزیون بازگشت.

رضا فیاضی در سال ۱۳۶۹ در مجموعه «آرایشگاه زیبا» شناخته شد سپس سال ۱۳۷۴ با مجموعه قصه های تا به تا (زی زی گولو) در نقش جمالی به اوج شهرت رسید.

ایشان در سال ۱۳۷۷ هم در مجموعه «عاقبت نقدفروشی، عاقبت نسیه فروشی» کنار مرحوم رضا ژیان بسیار درخشان بود.من و همسر از سال ۱۳۵۵ به مدت ۲۶ سال باهم ازدواج کردیم و به دلایلی سال ۱۳۸۱ از یکدیگر جدا شدیم ، از ازدواج اول یک پسر بنام علی و یک دختر بنام بهار دارم علی مهندس کامپیوتر است و در شرکت نفت مشغول به کار می‌ باشد و بهار تحصیل کرده دکترا در آلمان می باشد.

رضا فیاضی چهار سال بعد از طلاق اول در سال ۱۳۸۵ وقتی ۳۲ ساله بود با یک خانم پرستار بنام فریده علم بیگی برای بار دوم ازدواج کرد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید