احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از زیاد شدن ۲۶ درصدی حقوق معلمان خبر داد.

افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان از این تاریخ

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون عنوان کرد: «تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تامین نیروی انسانی کافی برای وزارت آموزش و پرورش (کمبود معلم) توسط سازمان اداری استخدامی کشور و همچنین بحث و بررسی در خصوص ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آتی» در دستور کار کمیسیون قرار داشت که با حضور وزیر آموزش و پرورش و غیبت رئیس سازمان اداری و استخدامی و حضور معاونان وی این موضوع بررسی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بحث و بررسی‌های بسیار در خصوص ابعاد ماجرای کمبود معلم، نهایتا مقرر شد، یک جلسه فرصت برای پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود تا پس از استماع توضیحات رئیس این سازمان در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس و ارائه گزارش آن به صحن مجلس تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در این نشست موضوعاتی در خصوص نحوه اجرای رتبه بندی معلمان و هزینه کرد ۵۴ هزار میلیارد تومانی دولت در اجرای این قانون نیز مطرح شد و همچنین در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان عنوان شد که پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱ به بعد پرداخت نشده و تمهیداتی برای پرداخت آن در نظر گرفته شده است.

فلاحی تصریح کرد: همچنین وزیر آموزش و پرورش در این نشست به افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان پس از اجرای قانون رتبه بندی و همچنین بازگشت برخی کارمندان مأمور به آموزش و پرورش اشاره کرد و بر جذب نیروهای جدید در سال آینده در موعد مقرر تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در خصوص قبولی‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز عنوان شد افرادی که امتیاز آن‌ها بالای ۴۷۰ باشد، سازمان اداری و استخدامی به صورت قرارداد کار معین می‌‎توانند مشغول به کار شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص رتبه بندی بازنشستگان نیز در نشست امروز مباحثی مطرح و مشخص شد که صندوق بازنشستگی سهم خود را برای اجرای این مهم پرداخت نکرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید