معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن همه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه خبر داد.

خبر فوری؛ مدارس این استانها تا پایان هفته تعطیل شدند؟

به گزارش سلام نو، مدارس تمامی مقاطع استان تهران تا پایان هفته تعطیل شد

معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن همه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه خبر داد.

این تصمیم در پی تشدید آلودگی هوا اتخاذ شده و آموزش به طور مجازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از تعطیلی مدارس استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این تصمیم در پی تشدید آلودگی هوا اتخاذ شده و آموزش به طور مجازی است.

میرمحمد غراوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تعطیلی مدارس استان تهران تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این تصمیم در پی تشدید آلودگی هوا اتخاذ شده و آموزش به طور مجازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی مهدکودک‌ها طی این مدت ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری نمایند.

غراوی ادامه داد: مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار با نظر دستگاه مربوطه در این بازه زمانی دورکار می‌شوند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانجات تولید سیمان از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه ممنوع است، خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …) از تردد در فضای باز خودداری نمایند.

غراوی سپس گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی همه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و…)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و… که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

غراوی همچنین گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال کنند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

مدارس مقطع ابتدایی البرز تعطیل شد

فردا مدارس مقطع ابتدایی در استان البرز به جز طالقان غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.

براساس تصمیم کارگروه اضطرار و آلودگی هوای البرز فردا مدارس مقطع ابتدایی در 2 شیفت صبح و عصر به استثنای طالقان بصورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.

همچنین بر اساس تصمیم این کارگروه فردا همه مهدهای کودک و پیش دبستانی ها در هر دو شیفت صبح و عصر تعطیل است.

همه مقاطع مدارس استثنایی در هر دو شیفت صبح و عصر غیر حضوری و فعالیت و ورزش در فضای باز و مدارس هم ممنوع است.

این تصمیم با توجه به استقرار جو پایدار، روند افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا اتخاذ شده است.

مدارس تبریز و اسکو برای سومین روز پیاپی غیرحضوری است

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها، گفت: فردا مدارس شهرستان‌های تبریز و اسکو در تمام مقاطع نوبت صبح و بعدازظهر غیرحضوری برگزار می‌شود.

مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سمنان فردا تعطیل شد

جانشین ستاد مدیریت بحران سمنان در گفت‌وگو با ایرنا:با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی شهرستان سمنان فردا (سه‌شنبه) تعطیل است و کلاس‌ها به طور غیرحضوری برگزار می‌شود.

از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به آلودگی هوا، کودکان و سالمندان، مادران باردار و بیماران ریوی و قلبی در فضای باز حضور نیابند.

به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای سمنان شامگاه دوشنبه روی عدد ۱۵۹ و در وضعیت قرمز و شرایط ناسالم برای تمامی افراد قرار گرفت.

مدارس مقطع ابتدایی شهر ‌اراک ‌فردا غیرحضوری شد/ ‌تعطیلی مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص پایداری آلودگی هوا و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، ‌کلاس‌های درس مقطع ابتدایی شهر اراک غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در روز سه شنبه 14 آذر ماه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اراک تعطیل خواهند بود و کلاس‌های درس دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری تشکیل می‌شود و بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم هستند با درخواست مرخصی مادران این گروه موافقت کنند.

سایر دانش آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌گردد و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به‌منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا توصیه می‌گردد.

برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر اراک مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده مجاور شهر اراک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را در خصوص رعایت ممنوعیت‌ها اعمال نمایند.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

تعطیلی مدارس اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش ۹ شهرستان استان سه‌شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

‌منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهرهای کاشان و آران و بیدگل نیز کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روزهای یاد شده غیرحضوری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس مصوبه این کارگروه، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است.

شیشه فروش گفت: مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی، ریوی و زمینه‌ای می توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر انجام اقدامات سلبی و ایجابی توسط دستگاه های مسئول به منظور کنترل منابع آلاینده، از شهروندان خواست تا همچنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی افزود: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی، آتش زدن بقایای گیاهی و ... همچنان ممنوع است.

شیشه فروش گفت: اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده و مقابله به منابع آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت خواهد کرد./سلام نو

مدارس کاشان و آران و بیدگل غیرحضوری شد

رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان با بیان اینکه آموزش حضوری تمامی مدارس کاشان و آران و بیدگل تا پایان هفته لغو شد، گفت: آموزش به صورت مجازی صورت می‌پذیرد.

هادی کاشانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ‌ضمن اشاره به تداوم آلایندگی هوا در شهرستان کاشان اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی کمیته اضطرار در مرکز استان تمامی مقاطع تحصیلی کاشان و آران و بیدگل فردا و پس فردا تعطیل است.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها نیز در این روزها تعطیل است، افزود: شهروندان کاشانی با توجه به تداوم آلایندگی از ترددهای غیرضروری خودداری و از حضور در مناطق ترافیکی و پرتردد اجتناب کنند.

رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان با بیان اینکه ورزشکاران از فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند، ابراز داشت: سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و گروه‌های حساس از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ص IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ببخشید الان چندین کلان شهر آلوده هس چرا فقط تهران‌باید مدارس ش تعطیل بشه خوب این شهرها هم مدارس روتعطیل کنید توی هوای آلوده مدرسه برن‌..به فکر همه باشید بچه هی مدرسه ای ...😕😷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید