۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 55480147

کرمان روستاهای دیدنی و جالبی دارد از این رو همراه باشید و درباره روستای قدیمی و جالب بهرامجرد بدانید.

روستای قدیمی و جالب بهرامجرد

سلام نو _ سرویس گردشگری: کرمان بزرگ‌ترین استان کشور و میزبان یکی از اثار طبیعی ایران در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو است.

استانی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان که از نظر تعداد آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو در بین استان‌های ایران رکوردار است و در زمینه‌ی گردشگری پتانسیل بسیار بالایی دارد.

روستای بهرامجرد از خوش آب و هواترین روستاهای اطراف کرمان در مسیر جاده کرمان به‌سمت بردسیر و بافت است. این روستا با وجود قرار گرفتن در منطقه‌ای بیابانی، آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد و گردشگران بسیاری در طول سال از آن بازدید می‌کنند.

از مهم‌ترین شاخصه‌های طبیعی در این روستا می‌توان به درخت‌های بلند سنجد در کنار رودهای روان اشاره کرد.

رودخانه بهرامجرد از مهم‌ترین عوامل آب و هوای خوش این روستا است و میوه‌های سردسیری روستای بهرامجرد بهترین سوغات این منطقه به شمار می‌روند.

روستای بهرامجرد در کنار طبیعت زیبا و آب وهوای خوب، جاذبه‌های تاریخی برجسته‌ای نیز دارد.

از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی در این منطقه می‌توان «قلعه غبیرا»، «تپه تاریخی نگار»، «حمام بهرامجرد» و «برج بهرامجرد» را نام برد.

در سفر به کرمان می‌توانید زمانی را برای لذت بردن از دیدنیهای تاریخی و طبیعی در روستای بهرامجرد در منطقه بردسیر اختصاص دهید.

روستای قدیمی و جالب بهرامجرد

درباره کرمان

شهر کرمان پر از جاذبه‌ها و دیدنی‌هاست، جاهای دیدنی اطراف کرمان نیز بسیار متنوع هستند.

از ارگ و بناهای تاریخی گرفته تا پیست اسکی و گرم‌ترین نقطه زمین، همگی در استان کرمان جای گرفته‌اند.

شهر کرمان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است و آثار تاریخی متعددی در گوشه و کنار و اطراف آن وجود دارند.

جاهای دیدنی کرمان گردشگران بسیاری را در طول سال به این شهر جذب می‌کنند و جاهای دیدنی اطراف کرمان نیز از مهم‌ترین بناهای تاریخی و جذاب‌ترین دیدنی‌های طبیعی ایران هستند.

قرار گرفتن شهر کرمان در منطقه‌ای کویری و در عین حال مرتفع، آب و هوای این شهر و محیط اطراف آن را نسبت به سایر مناطق کویری ایران معتدل‌تر می‌کند.

برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف کرمان بهترین زمان، فصل‌های بهار و پاییز هستند؛ البته تماشای بسیاری از دیدنیهای اطراف کرمان در زمستان نیز خالی از لطف نیست.

اگر قصد سفر به کرمان را دارید می‌توانید با ما همراه شوید تا شما را با دیدنی‌های حوالی شهر کرمان آشنا کنیم. بعضی از این دیدنی‌ها آن‌چنان که شایسته آن هستند، تاکنون معرفی نشده‌اند.

با آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی اطراف کرمان می‌توانید از سفر خود به این منطقه باستانی و کهن، لذت بیشتری ببرید. گرچه بهترین زمان سفر برای بازدید از هرکدام از این دیدنی‌ها دسته‌بندی شده‌اند، می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی خود، زمان‌های مختلفی از سال را برای بازدید از این مکان‌ها انتخاب کنید.

فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف کرمان است.

روستای قدیمی و جالب بهرامجرد

در این فصل بخش‌های کویری اطراف کرمان هوای معتدل‌تری دارند و ییلاق‌های اطراف کرمان نیز در زیباترین حالت هستند.

بسیاری از دیدنیهای تاریخی اطراف کرمان نیز در این فصل شرایط مناسبی برای بازدید دارند، اما به خاطر داشته باشید که این زمان از سال شلوغ‌ترین زمان برای سفر نیز است.

جاهای دیدنی برای سفر یک روزه اطراف کرمان شامل آثار تاریخی، باغ‌ها و پدیده‌های طبیعی بسیار است.

شاید شما هم استان کرمان را به عنوان یک منطقه کاملا کویری بشناسید اما واقعیت این است که در گوشه و کنار این استان چشمه‌های زلال، باغ‌های مصفا، کوهستان و دیگر پدیده‌های طبیعی علاوه بر کویر هم وجود دارند.

شهر کرمان به تنهایی دارای جاهای دیدنی بسیاری است که برای بازدید از همه آن‌ها نیاز به چندین روز خواهید داشت.

جاهای دیدنی اطراف کرمان جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی هستند که بسیاری از آن‌ها هنوز ناشناخته مانده‌اند. بازدید از این جاذبه‌ها در سفر به کرمان بسیار لذت‌بخش است.

آشنایی با روستای بهرامجرد

بهرامجرد روستایی است در ۴۶ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان و از توابع شهرستان بردسیر می‌باشد.
این روستا در نزدیکی رود خانهٔ بهرامجرد قرار دارد و به علت نزدیکی به این رود و همچنین ارتفاع مناسب از سطح دریا دارای آب و هوایی دلپذیر می‌باشد.

در گذشته باغ‌های متعدد و بزرگی در این منطقه قرار داشته‌اند که بسیاری از آن‌ها از بین رفته‌اند و از آن جمله می‌توان باغ دشت را نام برد هم اکنون نیز باغ هایی دراین روستا قرار دارد.

کشفیات باستانشناسی در دههٔ شصت میلادی دراطراف آن انجام شد و منجر به کشف قلعهٔ غبیرا گشت.

دهستان بهرامجرد و روستاهای تابع آن که عبارتند از: غبیرا، محمود آّباد، ده گبر و گلومک دارای قدمتی بیش از چهار هزار سال می‌باشند.

در دوره بهرام گور این ناحیه به رونق خاصی می‌رسد و به همین سبب آن را بهرامگرد (شهر بهرام) می‌نامند. بعد از سیطره اعراب براین ناحیه بهرامگرد به بهرامجرد تبدیل می‌گردد.

در دورهٔ اسلام هم این روستا رونق خاصی داشت به شکلی که پس از حملهٔ مغول سلطان جلال الدین خوارزمشاه به این روستا عقب‌نشینی می‌کند و در آن روستا سنگر می‌گیرد که این امر و رشادت‌های مردم آن دیار باعث شکست مغولان در این منطقه می‌گردد.

فاصله: ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان، ۴۰ دقیقه

آدرس: جاده جوپار، جاده بهرامجرد، روستای بهرامجرد

روستای قدیمی و جالب بهرامجرد

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید